Orange pi one - strömförsörjning 2.5 tum disk igenom usb

Permalänk
Avstängd

Orange pi one - strömförsörjning 2.5 tum disk igenom usb

Tänkte höra vad ni tror om att köra en 2.5 tum i en orange pi one med bara har 1st usb 2.0 port utöver det en OTG port jag kör otg till dubbel adapter med trådlöst tangentbord + mus och wifi sen ur enda usb porten sitter en usb hubb där en gamepad ska gå och även sata disken... tanken var att jag skulle köra en krets typ samma som i en case som drar strömmen ur usb så jag slipper ha en extern strömkälla för att hålla allt smidigt och pluttigt men törs/kan man dra så mycket ström ur usb på en orange pi one eller lär man köra extern strömatning vad tror ni ?

Spec:
Orange pi one + sd kort +wifi dongle +tangentbord/mus trådlöst i OTG sen sata disk + gampad igenom usb
2A mobilladdare LG oem
disk wd 2500bevt sata 3.0 - 5vdc 0.55a
och jag vet att överförings hastigheten är trött på orange med sata men är plats jag behöver

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Avstängd

Eftersom det vart sånt tryck i tråden så ska jag försöka svara på frågan själv vilket är vad jag TROR

usb 2.0 har spec att kunna köra ca 500ma ut och disken ligger på 550 men stryps till en hastighet 1/3 eller så av orginal hastigheten så bör gå att köra disken i en ensam port ....antar otg porten har separat försörjning och skippade wifi så blir lan med sladd så OTG porten med usb x2 dongle kommer köra trådlöst tangentbord + gamepad är nu tanken men är osäker hur mycket ström den orkar driva sammanlagt och ska kolla lite närmare på det innan jag beställer sata kablar och gamepad och min teori är att det borde funka ....kanske

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w