Permalänk
Skrivet av Bl4ckIce:

LOL, Njaa..

Bl4cke din legend, jag köper antingen den du la upp eller denna för 6300, avgör du till mig är denna värd 6300 kr? Allt ligger i dina händer

https://www.blocket.se/Goteborg/Msi_nightblade_geforce_gtx960...

Permalänk
Digital fyndjägare
Skrivet av Hassosi96:

Bl4cke din legend, jag köper antingen den du la upp eller denna för 6300, avgör du till mig är denna värd 6300 kr? Allt ligger i dina händer

https://www.blocket.se/Goteborg/Msi_nightblade_geforce_gtx960...

Köp inte den, sämre CPU sämre GPU. Det är dessutom en stationär märkesdator, inget jag skulle rekommendera, de har alltid överpris på dem. KÖP INTE.

PS:Du har fått PM (Privata Meddelanden) Tips! Läs dem .

Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •

Permalänk

@Hassosi96: Med den skärmen är det absolut värt 6300:-. Datorn presterar i runda slängar detsamma, med segare filhantering dock eftersom SSD saknas. Som sagt, den skärmen är höjdpunkten i annonsen.

Vet inte riktigt vad du känner dig behöva själv, hyfsad begagnat pris men samtidigt kan du köpa nytt för en något större peng, utan skärm såklart. Windows licensen är lite av en förstörare för en budgetbyggare som dig också.

Hur som helst, visst är det ett bra köp!

Visa signatur

ROG STRIX X470-F | 2700X @ 4.3GHz | 1080 Gaming X
Vengeance RGB Pro 32GB @ 3200MHz | MX100 512GB
Crystal 570X | RM750X | W10 Home | LG 34GN850
ATH-R70x | Addon T14 | Blue Yeti
XPS 15 9560 | Oneplus 8 Pro | LG C9 OLED 55"

Permalänk
Skrivet av Bl4ckIce:

Köp inte den, sämre CPU sämre GPU. Det är dessutom en stationär märkesdator, inget jag skulle rekommendera, de har alltid överpris på dem. KÖP INTE.

PS:Du har fått PM (Privata Meddelanden) Tips! Läs dem .

Haha förlåt såg nyss, läs Pm <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hassosi96:

Uppskattar ditt svar, men tror du att jag kan få något bättre för 7500 kr, vill helst köra CS-Go på max settings i 2 år innan jag uppgraderar, finns det inga andra alternativ

Skrivet av htbtoma:

inte för att vara sån, men varför skulle han behöva byta ut ett HD 7970 för något biffigare enbart för CS:GO? "300 fps utan problem med det grafikkortet.

Inte för att vara sån heller, men varför droppar t.om jag ner till 230 fps med ett GTX 1070FE med en 6600K med inställningar på 1280x960 och allt på low. Skulle ett HD 7970 vara biffigare än det? Notera att jag själv inte ens kör fullHD. I mina ögon för att köra allt på max i CS:GO är att ha dubbla Titan X(pascal) och en 6950X.

Visa signatur

Dell Latitude 7320 @ Ubuntu

Permalänk
Medlem

@Hassosi96: Det där är en helt okej grund! Det som är mest "akut" att uppgradera är grafikkortet, men köp den där du och så uppgraderar du grafikkortet när du får en slant över. Du kommer lätt kunna köra CS på höga inställningar med den datorn ändå.

Permalänk

Jag säger som alla föregående som sagt att den första du länka för 6500:- är helt ok köp, kan du sedan få ner den 1 tusenlapp är det ju såklart ännu bättre.

Det är som med bilar, nya dator delar, även om de har garanti, droppar som en sten i vatten i pris, så fort du tagit dem ur butiken, Köp bättre begagnat och få ut mer prestanda för pengarna i längden...

Men det är klart, har man råd att köpa biffiga nya grejor, och inte bryr sig om prisdroppet, så go for it, men som det låter är du på en budget, och då tycker jag den första begagnade du länkade..

Jag köper själv till 95% alltid begagnade grejor när det gäller datorer, och har gjort så i över 20 år (ta i trä) och inte haft några nämnvärda problem.

hoppas att det löser sig.

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blacksheep:

Jag säger som alla föregående som sagt att den första du länka för 6500:- är helt ok köp, kan du sedan få ner den 1 tusenlapp är det ju såklart ännu bättre.

Det är som med bilar, nya dator delar, även om de har garanti, droppar som en sten i vatten i pris, så fort du tagit dem ur butiken, Köp bättre begagnat och få ut mer prestanda för pengarna i längden...

Men det är klart, har man råd att köpa biffiga nya grejor, och inte bryr sig om prisdroppet, så go for it, men som det låter är du på en budget, och då tycker jag den första begagnade du länkade..

Jag köper själv till 95% alltid begagnade grejor när det gäller datorer, och har gjort så i över 20 år (ta i trä) och inte haft några nämnvärda problem.

hoppas att det löser sig.

Jag håller med HolyPriest här.

Som jag sa i början av tråden, så får du en bra dator + en fin skärm
om du köper den datorn. Börja med att försöka pruta åtminstone till 6.000 kr.
Säg att då blir det snabb affär.

Visst är de postade paketen med ny datorer så att de funkar.
Men jag tror att de inte blir så mycket bättre för samma pengar.
Det blir lågprisvarianter av nästan allt och av skärmen också.

Köp datorn i första posten.
Det är mitt råd.
Tror inte du ångrar dig. Inte alls.

Visa signatur

ASUS P8Z77-V DELUXE, Core i7 3770K@4.2GHz, Noctua NH-U12P SE2, Corsair 8GB 1600MHz, Gigabyte GTX 650Ti 2GB,
Samsung Pro 840 256GB, 1TB WD Green, be Quiet! E9 680W Modulär, Fractal Define R4