Vilken molntjänst är bäst?

Permalänk

Vilken molntjänst är bäst?

Vilken molntjänst är bäst och smidigast tycker ni? Jag funderar mellan Onedrive, Dropbox och Google Drive.Vilken fungerar smidigast mellan olika enheter som PC och mobil, surfplatta? Vilken hade ni haft som första val? Även vilken molntjänst som är säkrast.

Permalänk
Medlem

Dropbox är riktigt smidigt måste jag säga, fungerar utan problem på olika plattformar.

Google Drive används även det lite då och då, men för mig personligen "vinner" Dropbox.

OneDrive har jag inte testat mer än sporadiskt så kan inte riktigt uttala mig om det.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

Om du har behov av Office så är Onedrive helt överlägset. Office 365 personal med 1TB lagring på Onedrive kostar 649:-/år. Värt varenda krona enligt mig. Eller Office 365 Home för fem datorer och fem surfplattor och fem telefoner och 1TB lagring per användare för 899:-/år. Är ju nästan gratis....

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk

Har testat flera olika, men ramlar alltid tillbaka på dropbox. Har 20,38Gb i lagring och har inte kostat mig en krona (värvat lite folk och div annat) Det har heller aldrig strulat utan fungerat helt perfekt.

Visa signatur

Surf:: FD Define R3 | W10 Pro | Corsair TX650W | MSI P67A-GD65 B3 | i5-2500K@4.2GHz | 16GB Corsair Vengeance 1600MHz | GTX1060 | Be Quiet Pure Rock |
Htpc:: FD Node 304 | W10 Pro | CM Silent Pro M2 420W | ASRock H77M-ITX | Intel i5 2400 | Asus GT 630 | 8GB Corsair Vengeance 1600MHz | Arctic Cooling Alpine 11+
Server:: HP Proliant N54L | ESXI | XPEnology | 1SSD + 6HDD | 6Gb RAM

Permalänk
Medlem

OneDrive är riktigt prisvärt. Office paketet ingår.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Avstängd

Använder både dropbox och seafile (på egen server). Dropbox för bilder etc. och Seafile för sådant som kräver lite mera säkerhet.

Visa signatur

Arbetar på www.beebyte.se
Högpresterande och högtillgängliga servrar i molnet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

OneDrive är riktigt prisvärt. Office paketet ingår.

Google erbjuder oändligt antalet enheter. Microsoft erbjuder max 5 enheter. Det enda som OneDrive är bättre än Google Drive, är 1 TB vardera lagringsutrymme för max 5 användare. Google borde införa den funktionaliteten! Sen är resten bara onödigt skit. Microsofts programvaror kräver mycket prestanda (erfaren från farsans några år gamla datorer) och är bara allmänt sega. Mozilla Thunderbird, någon?

OT: Jag använder både Dropbox och Google Drive, och jag anser att Google Drive slår Dropbox på många saker. Bland annat borttagningen av filer. Dropbox kräver betänketid som oftast kan ta mycket lång tid. Google Drive tar bort filerna inom några få sekunder, oavsett hur många filer man tar bort. Både Dropbox och Google Drive flyttar filerna till papperskorgen.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Jag använder OneDrive, gillar att det enormt! Alla Office program föredrar ju OneDrive

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Google erbjuder oändligt antalet enheter. Microsoft erbjuder max 5 enheter. Det enda som OneDrive är bättre än Google Drive, är 1 TB vardera lagringsutrymme för max 5 användare. Google borde införa den funktionaliteten! Sen är resten bara onödigt skit. Microsofts programvaror kräver mycket prestanda (erfaren från farsans några år gamla datorer) och är bara allmänt sega. Mozilla Thunderbird, någon?

Det beror ju på vad man använder det till. Många måste ha Office. Jag själv behöver Word och Excel för jobb. Då är det ju såklart prisvärt med 1 TB molnlagring också för 50 kr/mån (599/år på Dustin). Använder ca 300 GB för fotobackup.

Onedrive har inte deltasynk dock tyvärr.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Det beror ju på vad man använder det till. Många måste ha Office. Jag själv behöver Word och Excel för jobb. Då är det ju såklart prisvärt med 1 TB molnlagring också för 50 kr/mån (599/år på Dustin). Använder ca 300 GB för fotobackup.

Onedrive har inte deltasynk dock tyvärr.

/hulle.

Mycket sant. 50 kr per månad är då väldigt billigt. Det där med vad vissa arbetsplatser kräver gällande datorprogram, håller jag för mig själv, för jag blir bara irriterad på sånt!

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Mycket sant. 50 kr per månad är då väldigt billigt. Det där med vad vissa arbetsplatser kräver gällande datorprogram, håller jag för mig själv, för jag blir bara irriterad på sånt!

Heh, jo. För min del är det andra program och plugins är gjorda till Word t.ex.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Använder alla, men Dropbox mest.
Känns så mycket smidigare på alla sätt.

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Medlem

Office / onedrive är nog mest prisvärt, men för min del vinner dropbox pga integration med allt möjligt.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."