Hur frakta datorskärm utan originalförpackning?

Permalänk
Inaktiv

Hur frakta datorskärm utan originalförpackning?

Hej!

Tänker köpa en skärm begagnat men säljaren har ej originalförpackningen kvar. Vad är det säkraste sättet att frakta skärmen när man inte har den till hands?

Permalänk
Medlem

Finns massor av små videor som visar hur man packar olika saker, verkar som att det är folks stora hobby att packa saker i lådor. https://www.youtube.com/watch?v=fC5IrIiAydo är ett bra exempel. Men för att summera, överdriv med emballage, ta det lugnt, tänk efter och använd sunt förnuft.

Permalänk

Papp som skyddar ytor innan den läggs i kartongen, lagom stor kartong så att den inte skramlar runt, tillbehör i bubbelpåse, fyll upp med packmaterial. Blir bra

Visa signatur

[4790k@4.6]+[RTX 3070 OC]+[16GB]+[4x SSD]+[NZXT+700W Gold]+[Win7]+[2x Samsung SA27950D <3]+[Topre TKL]+[G403 Hero wired]+[HyperX Cloud Alpha S]+[KingKong 2 Pro]. ZBook 17 G5, Quadro P3200, Win11.

Permalänk

jag brukar frakta skärmen i baksätet fastknäppt i ett av bilbältena alltid funkat bra för mig.

men beror ju på om du menar frakt i egen bil eller med typ dhl/posten eller liknande.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

Hej!

Tänker köpa en skärm begagnat men säljaren har ej originalförpackningen kvar. Vad är det säkraste sättet att frakta skärmen när man inte har den till hands?

Eftersom tillverkaren anser att det räcker att packa den som de själva gör så packa den på samma sätt som dom gjort. Du får klippa och tejpa tills en kartong av något slag ser ut så. Det tar inte så lång tid. För att vara på den säkra sidan så kan man ju alltid överdriva med packmaterial.

Är man lat och skärmen får plats i en flyttkartong så är det ju ganska säkert att fylla botten med något mjukt material och sen bara fylla resten på samma sätt.

Om jag ska svara på frågan, vilket är det säkraste sättet att frakta. Ja då blir det att åka med bil själv eller om någon polare har vägarna förbi. Det minst säkra är väl att be ett fraktbolag köra åt dig.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

En lagom låda, tillbehör i bubbelplast, och ihopknycklade 125-liters soppåsar som packmaterial.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig