Permalänk
Avstängd

NFS 2015 DirectX Error

Tjena,

Jag får fram ett error hela tiden när jag ska börja köra bilen i spelet. När jag startar spelet och kommer in till startsidan så funkar allt perfekt jag kan ändra settings osv men när jag ska börja Storyn/börja köra så laddar det lite på loading screen och sedan så crashar det.

Jag har läst på några sidor att det är GPUn som inte supportar spelet, att den är för gammal och inte kan få den senaste drivrutinen. Finns det något tricks till att få spelet att funka med en Asus Radeon HD 6870 Directuii 1GB. Eller är den enda lösningen ett nytt grafikkort?

/H

Permalänk
Skrivet av Hubbanz:

Tjena,

Jag får fram ett error hela tiden när jag ska börja köra bilen i spelet. När jag startar spelet och kommer in till startsidan så funkar allt perfekt jag kan ändra settings osv men när jag ska börja Storyn/börja köra så laddar det lite på loading screen och sedan så crashar det.

http://i.imgur.com/EswyUsw.jpg

Jag har läst på några sidor att det är GPUn som inte supportar spelet, att den är för gammal och inte kan få den senaste drivrutinen. Finns det något tricks till att få spelet att funka med en Asus Radeon HD 6870 Directuii 1GB. Eller är den enda lösningen ett nytt grafikkort?

/H

Det är väl dags och uppgradera tycker jag vem använder 1GB kort nu för tiden

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Hubbanz:

Tjena,

Jag får fram ett error hela tiden när jag ska börja köra bilen i spelet. När jag startar spelet och kommer in till startsidan så funkar allt perfekt jag kan ändra settings osv men när jag ska börja Storyn/börja köra så laddar det lite på loading screen och sedan så crashar det.

http://i.imgur.com/EswyUsw.jpg

Jag har läst på några sidor att det är GPUn som inte supportar spelet, att den är för gammal och inte kan få den senaste drivrutinen. Finns det något tricks till att få spelet att funka med en Asus Radeon HD 6870 Directuii 1GB. Eller är den enda lösningen ett nytt grafikkort?

/H

Tyvärr är ditt nuvarande kort inte ett av de nyare och har dessutom inte stöd i de senare drivrutinerna vilket innebär att du inte heller kan få bättre stöd i detta spel eller för andra nyare spel. Dessutom är detta kort med rätt lite minne som förre skrivaren nämnde vilket inte gör saken bättre...
Ledsamt att det är så, men "utvecklingen" är ju sådan....

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)