Permalänk

vsx 923 låg volym

volymen minskar ett par db i halvåret. dvs jag måste höja volymen mer och mer varje månad för att uppnå behaglig lyssningsnivå.

jag är nu nära max (-1db) i volymkontrollern på stereon för att höra m
ågot. Nån månad till sen hör jag inget :/

Datorn är kopplad til stereon som går till Tvn.

någon ide vad det kan vara? kan man göra något?

Visa signatur

i7 920 oc till 3.3ghz , gtx690, asusp6T, 75"tv som datorskärm, philips HUE och Lightpack i kombination med kodi :)

Permalänk
Rekordmedlem

Om det verkligen är "skalan" som driver iväg och inget annatär det nog nått fel på styrlogiken i den och det går att reparera om man vill.
Det är konstant nivå på insignalen och det är inget som låter illa på nått sätt utan verkligen bara skalan som driver ?
Man kan tex mäta upp förstärkningsfaktorn i den säg att den ska vara 22 ggr men att den är 18 då är det nått fel, men ta kontakt med en verkstad så löser de nog problemet vför det lär kräva mätningar och en servicemanual och kunskap att felsöka.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

@mrqaffe: jag talar med förstärkaren via http kommandon då den är en del i min hemautomationslösning. misstänker att det är boven i dramat.

får höra med en verkstad då thx.
btw borde inte en hard reset kunna lösa det?

Visa signatur

i7 920 oc till 3.3ghz , gtx690, asusp6T, 75"tv som datorskärm, philips HUE och Lightpack i kombination med kodi :)

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av spikfavoriten:

@mrqaffe: jag talar med förstärkaren via http kommandon då den är en del i min hemautomationslösning. misstänker att det är boven i dramat.

får höra med en verkstad då thx.
btw borde inte en hard reset kunna lösa det?

Hur fungerar den om du styr den normalt ? Finns det mätnnig/återkoppling av värdena när du styr den via nätverk så att det tex inte är nått avrundningsfel som ackumuleras ? Jag känner inte till hur kontrollprotokollet funkar men är det "död räkning" så brukar värdena driva iväg efter ett tag så man behöver synkronisera skalan på nått sätt.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.