Byta mobil från HTC One M8

Permalänk
Medlem

Byta mobil från HTC One M8

Nu börjar det vara dags att byta ut min One M8.

Storleksmässigt så har den varit helt underbar på alla sätt. Gillar även designen och hur den känns i handen.
Har tittat på lite alternativ och då är det enkelt att titta på en ny HTC 10 men vilka alternativ till denna finns det?

Oneplus 3
Nexus 6P

Fler alternativ och vad kommer inom kort? Gillar inte riktigt Samsung då jag tycker de lägger in mycket skräp i telefonerna.

Permalänk

Just nu har jag en Oneplus 3 och den är så bra att man känner sig lurad av märken som samsung och iphone pga deras höga priser.
Jag skulle inte ens fundera på att köpa någon annan telefon än oneplus 3.
Det är bara att jämföra specifikationerna och så får du se att jag har rätt!

Visa signatur

Stationär: i7 4790k/BeQuiet!Dark Rock 3 /Msi H97I AC/8gb 1600mhz/Msi GTX 980 Gaming 4gb/Intel 530-series 180gb/Ncase M1 "BeQuiet! Edition"/
Laptop: ASUS Zenbook UX32VD-R4002V
Skärm: BenQ GL2440H
Utrustning: Steelseries all in=Qck Prism/APEX 750m/800m/Sensei 310

Permalänk
Medlem

@downey Jag håller på att leta efter en ersättare till min Nexus 5 så vi sitter i samma båt!

ZTE Sverige (Norden?) kommer lansera Axon 7 den kommande veckan. Den finns redan på den Amerikanska marknaden redan och vissa delar av EU, så det finns gott om recensioner och omdömen tillgängligt.

Kortfattat:
5.5 inches
1440 x 2560
MiFavor UI 4.0 (Marshmallow)
microSD, up to 256 GB (uses SIM 2 slot)
64 GB, 4 GB RAM
Dolby Atmos 32-bit/192kHz audio
3250 mAh battery
Quick Charge 3.0

Pris för Amerikanska marknaden: 400 USD. (Förvänta något dyrare här i Sverige.)

Ang Nexus 6P - 810 SOC Snapdragon är inte så bra som man tror tyvärr, enda anledningen jag kan se någon köpa den är för kameran. OP3 är märkbart snabbare i daglig användning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av swire:

@downey Jag håller på att leta efter en ersättare till min Nexus 5 så vi sitter i samma båt!

ZTE Sverige (Norden?) kommer lansera Axon 7 den kommande veckan. Den finns redan på den Amerikanska marknaden redan och vissa delar av EU, så det finns gott om recensioner och omdömen tillgängligt.

Kortfattat:
5.5 inches
1440 x 2560
MiFavor UI 4.0 (Marshmallow)
microSD, up to 256 GB (uses SIM 2 slot)
64 GB, 4 GB RAM
Dolby Atmos 32-bit/192kHz audio
3250 mAh battery
Quick Charge 3.0

Pris för Amerikanska marknaden: 400 USD. (Förvänta något dyrare här i Sverige.)

Ang Nexus 6P - 810 SOC Snapdragon är inte så bra som man tror tyvärr, enda anledningen jag kan se någon köpa den är för kameran. OP3 är märkbart snabbare i daglig användning.

Intressant alternativ. Den borde prismässigt hamna under HTC 10 men får se vart den hamnar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av downey:

Nu börjar det vara dags att byta ut min One M8.

Storleksmässigt så har den varit helt underbar på alla sätt. Gillar även designen och hur den känns i handen.
Har tittat på lite alternativ och då är det enkelt att titta på en ny HTC 10 men vilka alternativ till denna finns det?

Oneplus 3
Nexus 6P

Fler alternativ och vad kommer inom kort? Gillar inte riktigt Samsung då jag tycker de lägger in mycket skräp i telefonerna.

Sitter i exakt samma sits TS. Har också en M8 och vill byta ut den till en större telefon. Kommer vänta tills Google visar deras nya Nexus, om den inte passar mina behov så blir det en 6P, jag vill ha ren Android.

Visa signatur

artstation: @anessabanovic
instagram: @anessabanovic_
twitter: @anessabanovic_
soundcloud: @anessabanovic

Permalänk
Medlem
Skrivet av David0708:

Just nu har jag en Oneplus 3 och den är så bra att man känner sig lurad av märken som samsung och iphone pga deras höga priser.
Jag skulle inte ens fundera på att köpa någon annan telefon än oneplus 3.
Det är bara att jämföra specifikationerna och så får du se att jag har rätt!

Är det enbart specifikationer så blir det utan tvekan HTC 10.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@downey: Om pris inte är ett bekymmer så skulle du inte ångra dig med att inköpa HTC 10, antar att det är ett varumärke du litar på.

Tyvärr så bär den ett löjligt högt pris för sin hårdvara (€799), men du får en hel del telefon också. Speciellt med inbyggt DAC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av swire:

@downey: Om pris inte är ett bekymmer så skulle du inte ångra dig med att inköpa HTC 10, antar att det är ett varumärke du litar på.

Tyvärr så bär den ett löjligt högt pris för sin hårdvara (€799), men du får en hel del telefon också. Speciellt med inbyggt DAC.

Nja lite mindre kostar den allt. Finns för under 7000 kr. Lite synd att inte Telia har HTC i sitt sortiment så man kan få studentrabatt på den.