Permalänk
Medlem

Logitech MX Master browser navigering.

Har en Logitech MX Anywhere idag, som jag trivs med och använder frekvent skrollhjulets tilt funktion, dvs man kan föra hjulet år sidan för att navigera fram och tillbaka. Mycket bra vid surf!

Nu undrar jag om denna lösningen finns på Logitech MX Master (Övertygad den inte gör det!),

Hur har ni löst browser navigeringen med Logitech MX Master ?

Permalänk
Medlem

Skrollhjulet går inte att tilta men du har ju ett extra skrollhjul istället på sidan som kan göra samma saker som tilt.
Fram och bak har du ju på knapparna bredvid det skrollhjulet också

Permalänk
Medlem

@Troberg: Är inte de svårt att komma åt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hardrade:

@Troberg: Är inte de svårt att komma åt?

Jag har rätt stora händer (är 195cm lång) så man skulle ju kunna tro att det är svårt men jag har inga problem alls med det.
Visst, det är inte riktigt lika som att inte ha skrollhjulet där men då man (i alla fall jag) mest använder tillbaka knappen så är det bara att föra upp tummen lite då den är formad och sticker ut så pass att du bara behöver dra upp tummen för att klicka tillbaka.

För att komma åt framåt knappen så får du böja tummen lite och ju mer du använder musen, desto med van blir du så att du hittar knappen utan problem.

Jag köpte musen förra hösten och använder den på jobbet där jag sitter vid datorn mest.
Absolut den bästa mus jag haft och då även med de knapparna som alla klagar på

Du kan ju även "mappa" om typ varenda knapp på musen.
Så om du tycker framåt knappen är allt för jobbigt att nå så kan du "mappa" om knappen som du trycker ner med tummen på vänster sidan till framåt.
Då handlar det bara om att föra tummen upp eller ner vilket kan vara till och med skönare än vanlig standard mus