Permalänk
Medlem

GTX 970 med 1440p skärm

Hej!
Jag går i tankarna att skaffa en Benq XL2730z skärm nu när Inet har rea (https://www.inet.se/produkt/2341011/benq-27-xl2730z/#specs). Jag kör just nu ett MSI GTX 970 men det blir kanske ett 1070 i jul/vinter. Jag vet att jag inte kommer kunna köra free-sync med mitt grafikkort men det spelar inte så stor roll. Man kanske får skaffa ett AMD kort annars beroende på vad dom kommer ut med Det stora problemet just nu är om jag kommer kunna köra spel på 60+ fps i 1440p. Jag skulle definitivt kunna skruva ner grafikinställningarna om det behövs. De spel jag spelar är CS:GO(Vet att jag kommer kunna köra det här), vilket Assassin's Creed som helst, 7 Days to Die och Battlefield. Vill gärna kunna driva AC Empire och Battlefield 1 på 60+ frames i 1440p när dom kommer ut.

Permalänk
Medlem

Då är det ett nytt kort som behövs
Kör 2st 970 kort och 1440 funkar ok med sli prestandamässigt men vram kommer vara problemet.

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av _niko_:

Då är det ett nytt kort som behövs
Kör 2st 970 kort och 1440 funkar ok med sli prestandamässigt men vram kommer vara problemet.

Skulle det gå om jag drar ner grafikinställningarna till medium? Läste att det hjälper väldigt mycket om man drar ner AA.

Permalänk
Medlem

Allvarligt talat det kommer fungera utmärkt. Jag spelar dem nyaste spelen med högsta grafikinställningar på nästan allt i 2560x1600 och det fungerar väldigt bra. Just nu spelar jag Gta 5 och nästan allt är på max. Jag har konstant över 60 fps. I gta 5 använder jag bara FXAA som antialiasing och det ser utmärkt ut i min upplösning. I spel kan man dra ner på vissa saker och ändå inte se någon direkt visuell försämring. Vissa saker i olika spel har en ordentlig prestandaförsämring. Jag kollar alltid guider för pc inställningar på grafiken så jag vet vad som är mest krävande och vad man inte ser någon direkt skillnad utseendemäsigt som tex high vs very high etc.