Köp av speldator! Funkar detta?

Permalänk
Medlem

Köp av speldator! Funkar detta?

Vet att denna sortens trådar dyker upp varje dag. Har plockat ihop en dator men vet ej om delarna är okej? https://www.inet.se/kundvagn/visa/9672797/ Funkar detta? Kan jag pressa priset mer eller är det omöjligt?

Permalänk
Medlem

Du måste ta DDR4 minnen.

Visa signatur

ASUS P8Z77-V DELUXE, Core i7 3770K@4.2GHz, Noctua NH-U12P SE2, Corsair 8GB 1600MHz, Gigabyte GTX 650Ti 2GB,
Samsung Pro 840 256GB, 1TB WD Green, be Quiet! E9 680W Modulär, Fractal Define R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av halojoy:

Du måste ta DDR4 minnen.

Tack som fan. Har ingen koll på sånt

Permalänk
Medlem

Kan någon tipsa om en bra AMD-processor ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viikinki:

Kan någon tipsa om en bra AMD-processor ?

I nuläget, nej, inte utan att du ger en skarp budget att hålla. I dagsläget är det så gott som bara Intel som gäller, möjligtvis att Zen låter dem tävla igen.

Permalänk

Det är intel som gäller just nu i de flesta fall. Jag skulle dock absolut tipsa om att köpa en SSD också, typ 256/128 gb att installera Windows på. Du kommer märka en otrolig skillnad i prestanda i Windows.

Visa signatur

R9 390 | i5 6600K

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheNoNa:

I nuläget, nej, inte utan att du ger en skarp budget att hålla. I dagsläget är det så gott som bara Intel som gäller, möjligtvis att Zen låter dem tävla igen.

Skrivet av LiquidPanda:

Det är intel som gäller just nu i de flesta fall. Jag skulle dock absolut tipsa om att köpa en SSD också, typ 256/128 gb att installera Windows på. Du kommer märka en otrolig skillnad i prestanda i Windows.

Okej jag kör på intel, synd att alla AMD är skräp. Lägger kanske på en SSD om min budget tillåter :/