Mitt sapphire 390X nitro vill inte gå ner i idle klocks hjälp!

Permalänk
Avstängd

Mitt sapphire 390X nitro vill inte gå ner i idle klocks hjälp!

Tjena det är så att mitt kort inte går ner i idle klocks. Så fort jag gör nånting i windows som att gå in i webbläsare eller Youtube eller nått som får grafikkortet det lilla minsta jobba lite så belastas kortet fullt ut. Jag kör bara med en skärm och en tv ibland då jag kollar på film men annars drar jag alltid ur hdmi kabeln från grafikkortet så att jag bara kör med data skärmen. Vad kan vara för fel? har till å med rensat bort grafik drivrutinerna och installerat på nytt men hjälpte inte det heller för det kom tillbaka efter en stund eller så fort kortet får jobba. Vad gör jag?? Mvh gamerfreak87.

Visa signatur

Chassi -- Corsair crystal 570X -- Moderkort -- Asus strix X470 - F gaming -- Processor -- AMD ryzen 2700X 4.25ghz -- Cpu kylare --Corsair H150i PRO RGB -- Grafikkort Gigabyte Geforce GTX 1080 TI 11GB OC -- Ramminnen Corsair vengeance rgb pro 3200mhz -- nätaggregat -- Corsair RM750x -- SSD (M2) -- Nvme M2 970 EVO 500GB -- SSD -- Samsung 850 pro 256gb -- HDD -- Seagate barracuda 1TB -- Ljudkort SoundblasterX AE-5

Permalänk

AMD korten håller en högre memory clock vad jag vet när man kör dubbla skärmar, detta för att försäkra prestandan. När du bara kör med skärm borde memory clocken vara på idle, det kan vara en förklaring till det upplever.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av neetodesu:

AMD korten håller en högre memory clock vad jag vet när man kör dubbla skärmar, detta för att försäkra prestandan. När du bara kör med skärm borde memory clocken vara på idle, det kan vara en förklaring till det upplever.

Okej mycket möjligt! men för att rätta till detta vad behöver man göra?

Visa signatur

Chassi -- Corsair crystal 570X -- Moderkort -- Asus strix X470 - F gaming -- Processor -- AMD ryzen 2700X 4.25ghz -- Cpu kylare --Corsair H150i PRO RGB -- Grafikkort Gigabyte Geforce GTX 1080 TI 11GB OC -- Ramminnen Corsair vengeance rgb pro 3200mhz -- nätaggregat -- Corsair RM750x -- SSD (M2) -- Nvme M2 970 EVO 500GB -- SSD -- Samsung 850 pro 256gb -- HDD -- Seagate barracuda 1TB -- Ljudkort SoundblasterX AE-5

Permalänk
Avstängd
Skrivet av neetodesu:

AMD korten håller en högre memory clock vad jag vet när man kör dubbla skärmar, detta för att försäkra prestandan. När du bara kör med skärm borde memory clocken vara på idle, det kan vara en förklaring till det upplever.

Jag hitta felet! Var någon mjukvara som hette installshield update som gjorde så att mitt kort inte ville vila när jag inte spelade jag hitta denna i aktivitetshanteraren och provade att stänga av den och sen startade om datorn för att utesluta att det inte kommer tillbaka men den ploppa upp i aktivitetshanteraren igen så jag bestämde mig för att leta upp filen i filsökvägen och tog bort den mappen så nu händer det inte mer att kortet fullt belastar sig ☺

Visa signatur

Chassi -- Corsair crystal 570X -- Moderkort -- Asus strix X470 - F gaming -- Processor -- AMD ryzen 2700X 4.25ghz -- Cpu kylare --Corsair H150i PRO RGB -- Grafikkort Gigabyte Geforce GTX 1080 TI 11GB OC -- Ramminnen Corsair vengeance rgb pro 3200mhz -- nätaggregat -- Corsair RM750x -- SSD (M2) -- Nvme M2 970 EVO 500GB -- SSD -- Samsung 850 pro 256gb -- HDD -- Seagate barracuda 1TB -- Ljudkort SoundblasterX AE-5

Permalänk

@gamerfreak87:
Vad bra att det löste sig!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av neetodesu:

@gamerfreak87:
Vad bra att det löste sig!

jovars

Visa signatur

Chassi -- Corsair crystal 570X -- Moderkort -- Asus strix X470 - F gaming -- Processor -- AMD ryzen 2700X 4.25ghz -- Cpu kylare --Corsair H150i PRO RGB -- Grafikkort Gigabyte Geforce GTX 1080 TI 11GB OC -- Ramminnen Corsair vengeance rgb pro 3200mhz -- nätaggregat -- Corsair RM750x -- SSD (M2) -- Nvme M2 970 EVO 500GB -- SSD -- Samsung 850 pro 256gb -- HDD -- Seagate barracuda 1TB -- Ljudkort SoundblasterX AE-5