Nya komponenter, men vad? Budget 7-9k

Permalänk

Nya komponenter, men vad? Budget 7-9k

Hej. Sitter på en dator idag med asus deluxe V2 mb , 6gb ddr3 ram , gtx 470 oc , i7 930 cpu , 250gb SSD samsung, fractal design arc case och 650w fractal design nätagg. Detta var ju top of the line för typ 8år sen men än så länge går det att spela csgo och andra roliga spel. Men jag kan tyvärr bara spela GTA5 på medium grafik. Och till hösten tänkte jag köpa Maffia 3 och då vill jag kunna lira på högsta utan att bry mig. Den är ju rena djungeln med komponenter. Vad skulle ni rekommendera, vad ska man köpa? jag ska behålla SSD samsung, nätagg samt chassi! Behöver då alltså MB, GPU,CPU,RAM.
Tänkte bygga ihop det själv som innan. Tacksam för hjälp. Mvh Conny

Permalänk
Medlem

För 7-9.000 kr får du bra grejer.
Ett uppgraderingspaket + grafikkort.

Här är ett exempel.
Du kommer säkert få fler förslag:
https://www.inet.se/kundvagn/visa/9673711/

Visa signatur

ASUS P8Z77-V DELUXE, Core i7 3770K@4.2GHz, Noctua NH-U12P SE2, Corsair 8GB 1600MHz, Gigabyte GTX 650Ti 2GB,
Samsung Pro 840 256GB, 1TB WD Green, be Quiet! E9 680W Modulär, Fractal Define R4

Permalänk

Tack för ditt svar och rekommendation. Dock lite över min budget med 9900kr. Jag skulle kunna sträcka mig till 9000kr men helst om plånboken fick välja så skulle jag vilja hamna på runt 8500kr.

Permalänk
Medlem

@Kontanten:

Om du handlar när det är rea kommer ut kan du få ned priset till 9000kr
Komplett kör juh 6h rea idag

Annars kan du alltid ta kombo som t ex

https://www.netonnet.se/art/komponenter/uppgraderingspaket/mo...

Lite sämre moderkort men bättre pris osv

Ta inte Asus Turbo 1070, ta hellre någon med bättre eftermarknad kylning .

Permalänk

Okej tack. Kom gärna med fler förslag, uppskattas!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kontanten:

Hej. Sitter på en dator idag med asus deluxe V2 mb , 6gb ddr3 ram , gtx 470 oc , i7 930 cpu , 250gb SSD samsung, fractal design arc case och 650w fractal design nätagg. Detta var ju top of the line för typ 8år sen men än så länge går det att spela csgo och andra roliga spel. Men jag kan tyvärr bara spela GTA5 på medium grafik. Och till hösten tänkte jag köpa Maffia 3 och då vill jag kunna lira på högsta utan att bry mig. Den är ju rena djungeln med komponenter. Vad skulle ni rekommendera, vad ska man köpa? jag ska behålla SSD samsung, nätagg samt chassi! Behöver då alltså MB, GPU,CPU,RAM.
Tänkte bygga ihop det själv som innan. Tacksam för hjälp. Mvh Conny

Välj grafikkort efter tycke och smak, personligen skulle jag utökat budget med 1000kr till 10000kr och köpt ett GTX 1070.
Gainward GTX 1060 6GB Phoenix GS
https://www.inet.se/kundvagn/visa/9676020/

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|