Beställde precis en ny spel dator, vad tror ni? duger det?

Permalänk
Medlem

Beställde precis en ny spel dator, vad tror ni? duger det?

Som sagt beställde jag precis en sproilans ny dator från inet.se . vad tror ni om detta?

https://www.inet.se/kundvagn/visa/9675863/

MVH Erik

Permalänk
Avstängd

Lägg pengar på ett riktigt PSU.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av lakej:

Lägg pengar på ett riktigt PSU.

Integra M må inte vara någon höjdare och förespråkar även jag ordentliga nätaggregat (även för TS), men med det sagt så lär det nog fungera bra. Trots att integra M är budget så har det dem viktigaste skyddssystemen och kan uppnå sina specifikationer utan fara.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag hade lagt lite mer pengar på nätagget jag också men det du har köpt bör fungera. Sen har du köpt B150-moderkort, vilket kommer fungera fint men du förlorar möjligheten att överklocka din processor som den är gjord för.

Det lär bli en bra dator men annars är traditionen att fråga innan man köper.

Permalänk
Medlem

Namnet på din kundvagn fick mig att skratta. Tack:)

Permalänk
Medlem

ok

@Andreaz1: okej tack för svar... gjort bort mig lite med andra ord... men tror du jag kan spela wow nya expansionen utan några problem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erkanz:

Som sagt beställde jag precis en sproilans ny dator från inet.se . vad tror ni om detta?

https://www.inet.se/kundvagn/visa/9675863/

MVH Erik

Varför frågar du EFTER att du har beställt?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Jag förstår inte varför man köper 6600k när moderkortet inte stöder överklockning (Z170). Framför allt inte för 1400 kr.
Nätagget kan med fördel uppdateras.
Kylaren kan beställas för 20 kr billigare.
Sweclockers fraktfritt hade varit mer fördelaktigt.

Varför frågar man i efterhand?

Visa signatur

Intel i5 6600K | Be Quiet, Pure Rock! | Asus Z170 Pro Gaming | Asus GTX 1070 Strix Gaming | HyperX 16 GB (2x8GB) DDR4 2133MHz Fury Black | Samsung 850 Evo 250GB | Skärm: Samsung S27D390H | Chassi: Fractal Design Define R4 Black
Spelnick: Jernhand

Permalänk
Medlem
Skrivet av gothenburg:

Jag förstår inte varför man köper 6600k när moderkortet inte stöder överklockning (Z170). Framför allt inte för 1400 kr.
Nätagget kan med fördel uppdateras.
Kylaren kan beställas för 20 kr billigare.
Sweclockers fraktfritt hade varit mer fördelaktigt.

Varför frågar man i efterhand?

Räknade ut att de där nätaggregatet skulle vara helt ok med dessa komponenter, och ja jag har gjort bort mig med moderkortet åxå, men svara ärligt, tror du jag kan lira Wow utan bekymmer?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erkanz:

Räknade ut att de där nätaggregatet skulle vara helt ok med dessa komponenter, och ja jag har gjort bort mig med moderkortet åxå, men svara ärligt, tror du jag kan lira Wow utan bekymmer?

Skickades från m.sweclockers.com

Ja du kommer kunna spela utan bekymmer.
Det handlar mer om att du gjorde lite okloka val i din beställning.
Du kanske kan kontakta dom om en korrigering?

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc