Permalänk

Sli problem

Hej hej, Jag har köpt ett till msi 970gtx har problem med att hitta sli inställningarna.

Det jag prövat med är bytt sli brygga samt avinstallerat drivisarna samt installerat igen, men hittar de inte?
Måste man ha 2skärmar för o få det å funka?
ska man hitta 2kort i enhetshanteran

På nvidias kontrollpanel står det konfigurera surround, physx men inga sli inställningar.

båda grafikkorten lyser med sina ledbeslysningar ifall de är nått.

Tacksam för hjälp första gång med sli:=)

Permalänk

väldigt tacksam för hjälp:)

Permalänk

Har ditt moderkort stöd för SLI? Vad har du för moderkort? Kör du dom senaste drivrutinerna? Testat uppdatera bios?

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk

https://www.inet.se/produkt/1902255/msi-970a-g46-sli/#specs detta moderkort är det har senaste bios till moderkortet

Permalänk
Medlem

Det ska dyka upp två kort i enhetshanteraren.

Provat byta plats på korten och testat enbart det nya kortet?
Har du separat ljudkort i någon pci-e slot?

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk

Det har jag inte prövat på ännu,
nej inga separat ljudkort, får testa imorn tack för hjälp.

Permalänk

fortfarande problem båda korten funkar men ej sli:(

Permalänk

@trebrecks: Vet du att det är en SLI brygga och inte CF? Testat om korten sitter på rätt PCIe platser?

Visa signatur

| 7800X3D | RTX 3090 Ti | Custom Loop |

Permalänk

Det skall se ut så här!

http://imgur.com/a/eMglU

Samt att du:

  • tryckt ner korten ordentligt i sockeln

  • anslutit samtliga ström kontakter

  • kopplat SLI bryggan mellan korten

Permalänk
Medlem

Har du kikat på att uppdatera moderkortets bios? Skulle kunna vara nåt där som strular, har du kikat i gpu-z hur korten ser ut? Alltså så inte ena kortet strular på något sätt, i botten av gpu-z har du en liten dropdown list där du växlar mellan gpu 1 & 2, det bör se likadant ut på bägge om dom är identiska och du sitter idle på skrivbordet.

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk

Sitter SLI bryggan ordentligt och är den hel? Vet att jag hade problem med artefakter om jag hade min brygga i vissa lägen, stabil skit brukar jag kalla SLI

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk

@jnilssonn: ja de vet ja det står msi sli på den,

rätt kortplatser pcie menar du då?