Permalänk
Medlem

spelar personligen inte CS:GO men att fuskare får finnas och förstöra min spelupplevelse som ärlig spelare är något jag starkt motsätter mig. Därför ber jag dig och din kompis att lägga ner onlinegaming helt om ni inte kan spela ärligt. ut o cykla med er istället.

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Installerade WH en gång för att kunna specca misstänkta spelare i efterhand på inspelade matcher. Spelade alltså inte online.
Dock gick det tydligen inte att avinstallera helt och blev VAC-bannad direkt när jag gick online igen. Som tur var, var det inte mitt egna konto, men en kompis. Så, ja sensmoralen i denna historia är att det faktisk kan vara en kompis.

Du vet att man kan skriva R_drawothermodels "2" för att få "wh" va?

Dock är den skyddad under Sv_cheats "1"

Permalänk
Medlem

"Kul att testa WH". Japp för wallhack vet man ju inte vad det är eller vad det gör.

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Permalänk
Medlem

@gaminggirl: Jag är kanske gammalmodig men när man spelar ett spel och på något vis skaffar sig ett övertag med hjälp av mjukvara så tycker jag att man får skylla sig själv om man blir avstängd och dyl. Finns inte funktionen i ett spel från början så är det tänkt så. Annars hade det funnits wallhack, trainers och diverse bottar utgivna från spelets tillverkare.
Fy och blä för alla slags fuskare i spel när det försämrar för de som vill spela ärligt. Sitter man på LAN och fuskar där alla är överens så är det en annan sak men det sker väl i majoritet mindre än att folk fuskar publikt.

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem

Fult att skylla på polaren Stå ditt kast

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyxz:

Du vet att man kan skriva R_drawothermodels "2" för att få "wh" va?

Dock är den skyddad under Sv_cheats "1"

Nje, det hade jag missat. Nu var det CS 1.6 det gällde. Är det samma kommando där? Detta vara dessutom runt 2000 så det är överspelat... lirar inte längre.
Prövade CS:GO för ett tag sedan men blev så förnedrad att jag tröttnade.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Säg upp internet, släng datorn. Bra att du/"ni" åkte dit.

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Nje, det hade jag missat. Nu var det CS 1.6 det gällde. Är det samma kommando där? Detta vara dessutom runt 2000 så det är överspelat... lirar inte längre.
Prövade CS:GO för ett tag sedan men blev så förnedrad att jag tröttnade.

Nä det fungerar inte i 1.6, trodde det va CS GO du pratade om

Permalänk
Skrivet av Tomika:

@gaminggirl: Jag är kanske gammalmodig men när man spelar ett spel och på något vis skaffar sig ett övertag med hjälp av mjukvara så tycker jag att man får skylla sig själv om man blir avstängd och dyl. Finns inte funktionen i ett spel från början så är det tänkt så. Annars hade det funnits wallhack, trainers och diverse bottar utgivna från spelets tillverkare.
Fy och blä för alla slags fuskare i spel när det försämrar för de som vill spela ärligt. Sitter man på LAN och fuskar där alla är överens så är det en annan sak men det sker väl i majoritet mindre än att folk fuskar publikt.

Fast nu sa jag ju att man bara behövde ha mjukvara för makro i musen, om den sedan endast användes för att bläddra i Firefox så var det anledning nog att bli bannad. Det tycker jag inte är rättvist på mista sätt. Ska man nu stänga av folk för att de fuskar så får de väl i alla fall fuska först och inte bara råka installera mjukvara som följer med deras mus.

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem
Skrivet av gaminggirl:

Fast nu sa jag ju att man bara behövde ha mjukvara för makro i musen, om den sedan endast användes för att bläddra i Firefox så var det anledning nog att bli bannad. Det tycker jag inte är rättvist på mista sätt. Ska man nu stänga av folk för att de fuskar så får de väl i alla fall fuska först och inte bara råka installera mjukvara som följer med deras mus.

Nej, förutsättningen är ju såklart att man faktiskt fuskar. Folk som medvetet använder fusk till t. ex CS har jag inga problem med att permanent kasta ut. De kommer ju tillbaka med nya konton hela tiden ändå.

Permalänk
Vägledare

Detta är anledningen till att CSGO borde kosta 500 spänn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AmdX2:

Nyare generationer klarar inte av nederlag mm och är därför tvungna att gardera sig med fusk. jag anser att spel/konton i framtiden ska vara låsta till personnr och vid eventuell ban kan man aldrig mer äga samma spel.

För tidigare generationer fuskade ju inte givetvis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gaminggirl:

Fast nu sa jag ju att man bara behövde ha mjukvara för makro i musen, om den sedan endast användes för att bläddra i Firefox så var det anledning nog att bli bannad. Det tycker jag inte är rättvist på mista sätt. Ska man nu stänga av folk för att de fuskar så får de väl i alla fall fuska först och inte bara råka installera mjukvara som följer med deras mus.

Där håller jag med dig men, en mjukvara som medföljer en hårdvara ska ju inte få en avstängd såvida den inte påverkar i spelet. Lite 50/50 det där. Steam med mera borde vara lite mer öppensinnade samtidigt som jag tycker det är bra att de som får ett övertag mot andra inte kan spela.

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem

Folk kommer på med hur många konstiga ursäkter som helst när de blir VAC bannade - jag har folk som har kommenterat "Hacker" på min profil på Steam och sedan ser man att de själva är Vac bannade. De som blir Vac bannade förtjänar det, ingen blir Vac bannad utan att ha gjort något som man inte får.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

För tidigare generationer fuskade ju inte givetvis.

Har inte sagt att fusk inte förekommer, men det är stort bland ungdomar som ser det som en kul grej, medans äldre ser det som väldigt fult.

Visa signatur

[i7 6700k @4500|Asus Z170 Pro Gaming|Corsair Vengeance DDR4 3200MHz XMP |EVGA GQ 1000W Hybrid Modular 80+|MSI GeForce GTX 1080|Windows 10 Pro Swe|Aoc 28-4K|SSD Samsung 850 evo 250 Gb|

Permalänk
Medlem
Skrivet av AmdX2:

Nyare generationer klarar inte av nederlag mm och är därför tvungna att gardera sig med fusk. jag anser att spel/konton i framtiden ska vara låsta till personnr och vid eventuell ban kan man aldrig mer äga samma spel.

Bästa jag läst på länge! fan sicken ide! ja du har så förbannat rätt!!!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AmdX2:

Har inte sagt att fusk inte förekommer, men det är stort bland ungdomar som ser det som en kul grej, medans äldre ser det som väldigt fult.

Kan säga det är sånt här som gör att min dörr går sönder hemma.

PS: Vill tacka min hyresvärd att man fick en ny dörr utan att betala. Inget skämt!

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av gaminggirl:

Så ett misstag och man får aldrig mer spela ett visst spel? Första kravet är i så fall att företagen antingen ska kunna lyfta en ban eller verkligen vara tydliga med vad som ger en och verkligen vara säkra på att en person förtjänat sin ban. Inte som med Diablo 3 där det talades om att om man hade makron inprogrammerade i sin musmjukvara (man behövde inte använda dem) så kunde de bestämma att man fuskat, inte berätta vad det gällde och sedan säga köp ett nytt om du vill fortsätta spela. Illa nog för stackaren som i så fall blir av med sitt spel upprepade gånger utan att ens ha gjort något fel, ännu värre om man aldrig någonsin får spela igen för att man råkade ha fel mjukvara installerad men inte använde den ens.

Under hela mitt liv så har jag aldrig hört talas om en felaktig BAN av till ex VAC, det finns inte,har läst om att det fanns ngt musprogram som fick en och en annan bannad men det ordnade ju sig då dem kan se vad hur och när en BAN har utdelats.låser man spel till personnr så kan man enkelt filtrera bort en massa minderåriga samt fuskare.

Visa signatur

[i7 6700k @4500|Asus Z170 Pro Gaming|Corsair Vengeance DDR4 3200MHz XMP |EVGA GQ 1000W Hybrid Modular 80+|MSI GeForce GTX 1080|Windows 10 Pro Swe|Aoc 28-4K|SSD Samsung 850 evo 250 Gb|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miikks:

Detta är anledningen till att CSGO borde kosta 500 spänn.

Behövs inte.. Det räcker med att dom gör kontot personligt (t.ex reggat till ditt personnr,kreditkort, bankID eller vad fan som helst) . Och fuskar man är man inte välkommen tillbaka på comp-scenen. Problemet är ju att valve helt enkelt inte riktigt bryr sig så mycket trist men sant

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Medlem

Hade lite tråkigt o ville ha kul? För mig är en seriös ca match KUL.

Faceit är dit seriösare går för att slippa mm o förhoppningsvis slippa en del fuskare även om de finns där med, o det var där ni ville "ha kul", genom att ni "hade kul" gjorde ni någon annans dag till ett helvete.

Senast jag spelade på faceit blev en person bannad av faceits egna anti cheat. Hoppas det var ni.

Man tjänar poäng o klättrar i ladders, det sabbar ni totalt för andra när ni fuskar på faceit.

Att du ens tycker det var ok att låta honom fuska på faceit när du själv påstår att du är grym o seriös på det, herregud.

Att fuska i offlinespel kvittar väl, men när det påverkar 9 andra spelare som ställt in sig på en Fair fight så är det bara inte OK.

Visa signatur

- - - - S.T.A.L.K.E.R FAN - - - -

Permalänk
Skrivet av naniska:

Nja jag vet inte om jag tycker 200kr är själsligt straff för "rånmordsgruppvåldtäkt av barn". Det verkar som att du försöker få det till att alla är helt ute och cyklar när de tycker att 200kr (för nytt CS) är lagom straff när man förstör folks tid?

Tycker du det är orimligt att man inte skall få spela om man förstör för andra som bara vill spela och ha kul?

Tror att hen syftade på idéen om att låsa konton till personnummer och att man ska ha en livstidsban om man en gång fuskat, vilket jag håller med om är lite överdrivet, även om jag som alla andra hatar fuskare.

Inte ens om du mördat någon straffas du resten av ditt liv för det, så låter lite överdrivet för mig att någon på livstid skulle straffas för att en gång ha fuskat. *Jonas, 45, får frågan om han ska vara med och spela CS* "Nej jag kan inte, jag fuskade en gång när jag var 12, så jag är livstidsbannad"

Att man ska förlora sin spelkey (för runt 200kr i detta fall) tycker jag är helt rimligt, och säg att man kunde fixa en ban för alla ens CS konton under typ 1-2 år hade det varit en utmärkt lösning.

Overwatchs sägs ju ha en permaban för fuskare, men riktigt hur den skulle fungera vet jag inte.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Grumie:

Behövs inte.. Det räcker med att dom gör kontot personligt (t.ex reggat till ditt personnr,kreditkort, bankID eller vad fan som helst) . Och fuskar man är man inte välkommen tillbaka på comp-scenen. Problemet är ju att valve helt enkelt inte riktigt bryr sig så mycket trist men sant

Problemet med att göra konton personliga är att de inte tjänar extra pengar på fuskare som konstant måste köpa nya keys

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av AmdX2:

Har inte sagt att fusk inte förekommer, men det är stort bland ungdomar som ser det som en kul grej, medans äldre ser det som väldigt fult.

Det var lite så du formulerade det. Antagligen större bland ungdomar eftersom majoriteten är ungdomar.

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd låst*

Jag tror den här tråden tjänat sitt syfte för länge sedan, speciellt sedan flertalet deltagare tyvärr glömt bort §1 i forumets regler:

Citat:

§1 Var trevlig och respektera andra

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord