Vilka är era favorit single player fps?

Permalänk

Vilka är era favorit single player fps?

jag blir med dator om nån månad pch undrar lite vilka spel som är single player som är era favoriter. det var ett tag sen jag spelade, men älskade stalker,. har bara spelat första, samt bioshock och crysis 1 och 2, de gillade jag! vilka pärlor skall man inte missa? jag kommer inte har möjlighet att spela online alls.

witcher 3 har jag hört mycket om.

Visa signatur

Asus Gog Gl702 VM 16 gb ram, 500 gb 960 pro evo ssd, 1060 g gb

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera Mafia 2, det är 100% offline och jävligt billigt att köpa i dagsläget och ett förbannat bra spel med bra story och riktigt bra grafik för sin ålder

https://www.youtube.com/watch?v=5A8E397F4qg

spoiler-free review, ser ut att vara inspelat på en potatis (xbox 360) ser förbannat mycket bättre ut på PC på högsta grafik.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

@timpaatkins:
Crysis 3 tyckte jag var bra, mycket bättre än tvåan.
GTA5 kan vara värt en titt, hyffsat bra story ändå.
Och så alla Assassins Creed såklart! AC2 Brotherhood, Black Flag och Rogue är mina favoriter.
Batman Arkha serien, här är vartenda spel bra. Bara att börja med första och plöja dig igenom. Jag rekommenderar att köpa en 360 kontroll till datorn, likaså för AC.

Och sist men inte minst, eller jo minst är det. FTL: faster than light!

Edit: håller med nedanstående om Tomb Raider och FarCry 3/4!

Permalänk
Skrivet av timpaatkins:

jag blir med dator om nån månad pch undrar lite vilka spel som är single player som är era favoriter. det var ett tag sen jag spelade, men älskade stalker,. har bara spelat första, samt bioshock och crysis 1 och 2, de gillade jag! vilka pärlor skall man inte missa? jag kommer inte har möjlighet att spela online alls.

witcher 3 har jag hört mycket om.

Far cry 4?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk
Medlem

Witcher är väl inte FPS heller Om du kan tänka dig singleplayer i största allmänhet finns det ju en massa bra spel, här kommer en lista på vad som just nu är installerat på min dator: Mass Effect, Mass Effect 2, Mass Effect 3, Dark Souls, Dark Souls 2, Dark Souls 3, Witcher 3, GTA V, Dragon's Dogma, Tomb Raider, Rise of the Tomb Raider, Dragon Age, Dragon Age II, Dragon Age: Inquisition, Doom, Assassin's Creed: Unity, Assassin's Creed: Syndicate.

En del av spelen ovan är ju lastgamla, en del andra har viss onlinefunktionalitet, men alla är bra

Edit: Oj, glömde att jag har dom två senaste Far Cry också.

Permalänk
Medlem

Ta en titt på Fallout 4.
Det är ett FPS RPG, med mer fokus på action än rollspel.

Permalänk

Borderlands 2 utan tvekan. Fantastisk underhållande spel! Humor och action i toppklass.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@IKEA Billy Bokhylla: Fast mycket roligare co-op än själv...

Permalänk
Medlem
Skrivet av timpaatkins:

jag blir med dator om nån månad pch undrar lite vilka spel som är single player som är era favoriter. det var ett tag sen jag spelade, men älskade stalker,. har bara spelat första, samt bioshock och crysis 1 och 2, de gillade jag! vilka pärlor skall man inte missa? jag kommer inte har möjlighet att spela online alls.

witcher 3 har jag hört mycket om.

Witcher 3 är varken i förstaperson eller en skjutare. Dock ett fantastiskt bra spel, rekommenderas.

Skrivet av Oliver91:

Kan rekommendera Mafia 2, det är 100% offline och jävligt billigt att köpa i dagsläget och ett förbannat bra spel med bra story och riktigt bra grafik för sin ålder

https://www.youtube.com/watch?v=5A8E397F4qg

spoiler-free review, ser ut att vara inspelat på en potatis (xbox 360) ser förbannat mycket bättre ut på PC på högsta grafik.

Mafia 2 är väl i tredjeperson? Men det verkar väl lite oklart hur kinkigt detta är.

Ett par faktiska singleplayer FPS, om det nu skulle vara detta som är själva fokus:
Wolfenstein: The New Order (2014)
DOOM (2016)

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Skrivet av Edge1:

@IKEA Billy Bokhylla: Fast mycket roligare co-op än själv...

Så är det med de flesta spel.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Witcher 3 är varken i förstaperson eller en skjutare. Dock ett fantastiskt bra spel, rekommenderas.

Mafia 2 är väl i tredjeperson? Men det verkar väl lite oklart hur kinkigt detta är.

Ett par faktiska singleplayer FPS, om det nu skulle vara detta som är själva fokus:
Wolfenstein: The New Order (2014)
DOOM (2016)

eftersom han nämnde witcher 3 så kändes det aktuellt att nämna.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Metro Last Light, utan all tvekan!

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Entusiast

Halo 1 & 2, svårslaget.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem

Finns flera bra (endast kört äldre dock) men favoriten är helt klart "det första riktiga FPS-spelet": Quake!

Visa signatur

Efter att ni har läst det här har ni insett att det inte gav något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonssown:

Halo 1 & 2, svårslaget.

Finns dem till Pc? Det hade jag ingen aning om

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Defender:

Finns dem till Pc? Det hade jag ingen aning om

Ja, de första och enda Halo spelen som släpptes till PC genom "Games for Windows Live".

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonssown:

Ja, de första och enda Halo spelen som släpptes till PC genom "Games for Windows Live".

En Remastered på en sån titel hade suttit fint.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Lego Master

Skyrim för böfvelen! Även Oblivion om man inte är kinkig, och Morrowind ifall man råkar vara blind men ändå gillar bra spel.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Om du kan tänka dig tredjepersonsvy och en del smygande så rekommenderar jag starkt Splinter Cell-serien, det senaste Blacklist fick bra betyg av FZ.

Visa signatur

Z97 Pro Gamer | i7-4790K | NH-U14S | 16GB 2400MHz | Asus Strix RTX3070 | 850 EVO 1TB | WD Red 4TB | Corsair RM750x | Samsung 65KS7005 | Corsair K63 | Logitech G900

Permalänk
Medlem

Left 4 Dead som har en singelspel del. Väldigt kort spel blir det dock. Men det ökar sina skills i Expert mode om man nu står ut med idiot botar som medhjälpare . Finns större kartor typ Dark Wood att ladda ner som också är skitsvår

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk

System Shock 2. 100 ggr bättre än bioshock.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / Gigabyte B650 Aorus Pro AX / Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade / RTX 3090 / Cooler Master Tempest GP27Q Gaming 27"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kuufukuji:

Finns flera bra (endast kört äldre dock) men favoriten är helt klart "det första riktiga FPS-spelet": Quake!

Öööh , hur tänkte du nu , första riktiga skulle jag nog säga Doom är , pangade många monster där på den tiden , jaja Wolfenstein 3D men där hade du bara 90graders svängar.

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem

Jag gillar Crysis serien och Metro Last Light samt Wolfenstein serien.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_sQuinty:

Öööh , hur tänkte du nu , första riktiga skulle jag nog säga Doom är , pangade många monster där på den tiden , jaja Wolfenstein 3D men där hade du bara 90graders svängar.

Tror dock att han menade första fps så som i den typ av fps vi spelar idag med mus och inte vara tangentbordet

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Eftersom du nämner Witcher 3, även om inte fps så vill jag bara säga att det är ett måste och det troligen kommer hålla dig upptagen ett bra tag framöver. Lagom nu när GOTY-edition släpptes så du får båda expansionerna.

Jag tror inte det finns något spel som toppar det.
Allt känns bara så ''meh'' efter man är färdig med det. Finns inget spel denna höst som ser ut att komma i närheten av det heller, vilket är tråkigt. Brukar säga att TW3 är ett ljus i denna annars mediocra spelvärld.

Permalänk
Medlem

Mina favoriter är utan tvekan:

Half-Life 2 (inkl. expansioner)
Wolfenstein: The New Order
Crysis 1,2,3
Far Cry 3
Unreal (det första spelet från 1998)
GL Quake (Första Quake för 3dfx-korten)

Mitt nästan overkliga gamingögonblick skedde i Far Cry 3 under en attack mot en outpost. Det var så jäkla bra att jag fick ståpäls.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Skaffade nyss gta v och det var mycket bättre och roligare än jag trodde. Den där Trevor är ju för underbar 😀
Räknas gta v som fps-spel? Känns som en bland av flera olika genrer.

Tw3 är verkligen inte för alla. Med flera tusen timmar rpg-spelande i bagaget kan jag säga att tw3 är bland dom tråkigaste spelen jag provat. Mäktar inte ens med tio timmar.

Fallout 4 är mycket underhållande i många timmar. Likaså Skyrim, fast inga av dessa är väl heller egentligen fps-spel i klassisk mening. Fast orka bry sig om vilken genre någon placerar vissa spel i. Är det bra så är det bra.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_sQuinty:

Öööh , hur tänkte du nu , första riktiga skulle jag nog säga Doom är , pangade många monster där på den tiden , jaja Wolfenstein 3D men där hade du bara 90graders svängar.

Skrivet av norrby89:

Tror dock att han menade första fps så som i den typ av fps vi spelar idag med mus och inte vara tangentbordet

Till viss del som @norrby89 skriver, men även att man kan styra "blicken" vertikalt vilket ej går i Doom och tidigare spel (av de jag testat). Det går dock att köra med mus i Doom (eventuellt någon senare utgåva) men det är ingen höjdare jämfört med tangentbord som det är byggt för.

Visa signatur

Efter att ni har läst det här har ni insett att det inte gav något.

Permalänk
Medlem

Duke Nukem 3D var väl ändå det första FPS där man ska använda mus?

http://dukenukem.com/?age-verified=02b5641dea

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Inaktiv

Om vi pratar First-Person Shooter och inte bara First-Person så tyckte jag kampanjen i Medal of Honor: Allied Assault var väldigt bra. Lite daterat spel idag men värt att nämnas tycker jag. Halo: Combat Evolved samt Borderlands 1&2 är ju även de väldigt bra men de är så mycket roligare i multiplayer så de platsar inte riktigt.