Låg FPS [CSGO] trots bra dator/specs

Permalänk
Medlem

Låg FPS [CSGO] trots bra dator/specs

Hejsan allesammans,

Jag har haft problem med låg FPS/FPS-drops från gång till gång. Vanligtvis ligger jag runt 300 fps, men på senaste tiden (främst efter senaste CSGO-uppdateringen) ligger jag nere i 130-140 fps beroende på karta/spots etc. Jag har Windows 8.1, d.v.s. inte uppdaterat till Windows 10. Någon som kan ha en aning om vad felet kan vara?

Video settings in-game

  • Global Shadow Quality: High

  • Model/Texture Detail: High

  • Effect Detail: High

  • Shader Detail: High

  • Multicore Rendering: Enabled

  • Multisampling Anti-Aliasing Mode: None

  • Texture Filtering Mode: Bilinear

  • FXAA Anti-Aliasing: Disabled

  • Wait for Vertical Sync: Disabled

  • Motion Blur: Disabled

Specs

  • Screen: Acer 24" Predator 144 Hz

  • Chassi: Fractal Design Define R5

  • PSU: Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

  • MoBo: MSI Z97 Gaming 3

  • GPU: MSI GeForce GTX970 Gaming 4G

  • CPU: Intel Core i5 4690K 3.5 GHz

  • CPU Fan: Cooler Master Hyper 212 EVO

  • RAM: Corsair Vengeance 8GB (2x4GB) 1600 Mhz

  • HDD: OCZ Arc100 240GB SSD

  • Headset: SteelSeries Siberia v3

  • Keyboard: SteelSeries 6G v2 [MX Black]

  • Mouse: SteelSeries Rival

Visa signatur

hoho sommar 07!

Permalänk
Medlem

testad att avinstallera drivrutinen med DDU och installera nytt/senaste?

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk
Medlem

@Bernd_P1: Nej, jag har endast installerat senaste GPU-drivrutinen, men inte avinstallerat de gamla. Kan göra ett försök. Några andra tips?

Visa signatur

hoho sommar 07!

Permalänk

Varje gång jag startar cs så ligger jag på 70 fps. En snabb alt-tab fixar problemet varje gång. Testat det?

Visa signatur

Moderkort: Asus P8Z77-V. HDD: SSD Intel 520 120gb, 1TB. CPU: I7 3770k. GPU: ASUS STRIX 1080.
Ram: Corsair Vengence 8gb. Cpukylare: Cooler master 612s. PSU: Corsair 650w. Chassi: Corsair Obsidian 650D.

Permalänk
Medlem

Fick fps drops när jag lirade Battlefield 4, var nästan ospelbart. Jag löste det med att rengöra cpu:n och kylaren och monterade på ny kylpasta. Det löste sig för mig. 50-60 fps ner till 5 fps, nu efteråt ligger fps:en på 120-130. Nu är det inte samma spel, men kan ligga något i det.

Permalänk
Medlem

testa följande

-high -threads 4 -nojoy -noforcemparms -noforcemaccel -nod3d9ex -noaafonts +mat_queue_mode 2 -novid -exec autoexec +cl_forcepreload 1 +mat_vignette_enable 0

Justering kan behövas