Vad är det för fel på min stationära dator?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sigtuna
Registrerad
Sep 2016

Vad är det för fel på min stationära dator?

Köpte delar till en ny burk i våras:

Intel Core i7-6700K Skylake Bundle
ASUS Z170 PRO GAMING, Socket-1151
HyperX Fury DDR4 2133MHz 16GB
MSI GeForce GTX 980 Gaming 4GB
Corsair Carbide 330R Blackout Edition
Corsair CX600M, 600W PSU
Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD

Har windows 10

Vad är det för fel:
När jag sitter på fruity loops så börjar programet lagga när jag har över 5 plugins. "Den blir segare efter varje plugin därefter".
När jag spelar wow, så har jag grafiken lite under medel. Annars laggar de.

Jag pratade med komplett support: Dom viste inte säkert vad det var för fel men dom trodde att jag hade för dålig PSU.
När jag pratade med webbhallen så sa dom att de var antingen mitt operativsystem eller att fläkten satt dåligt som gjorde att de började lagga.

Jag tanka Core Temp och de står:

Kan inte så mycket om hårdvara/mjukvara:
Kan någon berätta vad felet är? Datan kostade 15 lax för bara burken.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2013

Testa att köra en klassisk format c:\ och installera allt från början. Dina temps verkar inte vara några problem med så fläkten borde inte orsaka det. Har du sett till att du har senaste drivrutinerna till moderkort,grafikkort etc.?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Åland (Finland)
Registrerad
Mar 2012

Din dator verkar ju ha utmärkta specs. Känner FL folk med betydligt svagare laptops som producerar musik.

Jag gissar att problemet är mjukvaru-relaterat. Drivisar eller operativsystemet ~

Define R4 Black | Asus P8Z77-V | Intel i5 3570K | Samsung 850 PRO 256GB
WD Caviar Black 500GB | Gigabyte GTX 980 ti | Corsair Vengeance LP 16GB
Newton R2 800w | Silent Wings 2 140mm | Silent Series R3 140mm | Windows 7

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2007
Skrivet av cashflowbaby:

Köpte delar till en ny burk i våras:

Intel Core i7-6700K Skylake Bundle
ASUS Z170 PRO GAMING, Socket-1151
HyperX Fury DDR4 2133MHz 16GB
MSI GeForce GTX 980 Gaming 4GB
Corsair Carbide 330R Blackout Edition
Corsair CX600M, 600W PSU
Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD

Har windows 10

Vad är det för fel:
När jag sitter på fruity loops så börjar programet lagga när jag har över 5 plugins. "Den blir segare efter varje plugin därefter".
När jag spelar wow, så har jag grafiken lite under medel. Annars laggar de.

Jag pratade med komplett support: Dom viste inte säkert vad det var för fel men dom trodde att jag hade för dålig PSU.
När jag pratade med webbhallen så sa dom att de var antingen mitt operativsystem eller att fläkten satt dåligt som gjorde att de började lagga.

Jag tanka Core Temp och de står:
http://www.ladda-upp.se/tumnagel/ynacggpnrrqigf/

Kan inte så mycket om hårdvara/mjukvara:
Kan någon berätta vad felet är? Datan kostade 15 lax för bara burken.

BIOS uppdateringg? Värt att testa om det finns en nyare.

|| Fractal Design Define R3 || Intel Core i5-2500K || Cooler Master Hyper 212 Plus ||
|| ASUS P8Z68-V/GEN3 || Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB || GTX 970 4GB G1 GAMING ||
|| Corsair SSD Force GT 120GB || Samsung SSD 840 EVO 250GB || Western Digital Green 1TB ||

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sigtuna
Registrerad
Sep 2016
Skrivet av grimsan55:

Testa att köra en klassisk format c:\ och installera allt från början. Dina temps verkar inte vara några problem med så fläkten borde inte orsaka det. Har du sett till att du har senaste drivrutinerna till moderkort,grafikkort etc.?

Skrivet av Nepo:

BIOS uppdateringg? Värt att testa om det finns en nyare.

Vågar inte upptadera bios, hört att den kan fucka up hela datorn. Men vilket ska jag upptadera av dom här https://www.asus.com/se/Motherboards/Z170-PRO-GAMING/HelpDesk... ?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2011

lär inte vara bios, blås om burken med en ren installation ist.

WS: Asus Z87 Pro, 16GB Patriot, I7 4770K, Force GT 120GB, PNY Optima 480GB, MSI GTX 970 SLI, Antec P280, Asus PB278Q.
FS: Supermicro X9SCM-F, Supermicro CSE-743TQ-865BSQ, Intel Xeon E3-1230, 8GB Kingston ECC, Rocketraid 4320 SAS, 8*3TB WD Red, 2*2TB Samsung eco, Intel X25 80GB SSD, Srv2k12 R2.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2007
Skrivet av cashflowbaby:

Vågar inte upptadera bios, hört att den kan fucka up hela datorn. Men vilket ska jag upptadera av dom här https://www.asus.com/se/Motherboards/Z170-PRO-GAMING/HelpDesk... ?

Du väljer OS i listan sen BIOS & den översta är den senaste.
https://www.asus.com/se/Motherboards/Z170-PRO-GAMING/HelpDesk...

Fungerar allt behövs ingen BIOS uppdatering, visst finns det alltid risk med BIOS uppdatering oavsett vilken dator du sitter på.

|| Fractal Design Define R3 || Intel Core i5-2500K || Cooler Master Hyper 212 Plus ||
|| ASUS P8Z68-V/GEN3 || Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB || GTX 970 4GB G1 GAMING ||
|| Corsair SSD Force GT 120GB || Samsung SSD 840 EVO 250GB || Western Digital Green 1TB ||