Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2016

Dator i skrivbordslåda

Hejsan!
Osäker på om jag postar i rätt forumdel men jag provar här ändå.

Jag har köpt en ny burk som jag placerat i min skrivbordslåda (bilder kommer nedanför). Jag undrar bara om detta kommer duga för luftflöde eller om jag behöver ha den mer öppet? Kan överväga att ställa den helt under skrivbordet om någon duktig eller erfaren person här avråder mig till mitt beslut. Ligger på runt 70-75 i temp på både grafik och cpu i witcher 3. Att tillägga kan vara att det står ett element precis bakom skrivbordet och då alltså datorn.

Specs:
Cpu: Intel Core i7 6700K 4.0 GHz 8MB (be quiet! Pure Rock till kylning)
Gpu: Gigabyte GeForce GTX 1070 8GB Gaming G1
Chassi: Fractal R5.

Den går väldigt tyst men är ganska paranoid av mig så vill vara på den säkraste sidan och vill mina grejer ska hålla så länge som möjligt.

Sorry för dåliga bilder och kass kabellösning, har bara slängt in skiten än sålänge.

Framifrån: http://imgur.com/a/Nty1F
Under skrivbordet: http://imgur.com/a/tm25I

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2002

Ser bra ut, inga problem.
Ang elementet. Datorn in luft från framsidan vid sidan av dörren och ut bak så inga problem med det heller.
Så tryck inte in datorn längre än att ventilationshålen på sidorna fram är fria.

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
> FD Define R2 | Win10Pro | i5-2500K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | AXR9 280X 3GBD5-T2DHE/OC | Samsung 830 | Intel X25-M G2 | AX750 | AOC G2460PQU | Dell 1908FP |> Raspberry Pi 2 | Osmc |> OnePlusOne |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gislaved
Registrerad
Jan 2009

Det ska duga, ha bara datorn tillräckligt långt utstickande så att ventilationshålen på sidan av fronten får in luft.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
HBG
Registrerad
Jan 2014

Bra tips ovan i tråden. Blir säkert bra. Du märker ju om det blir för varmt i chassit. Men en fråga som ingen har ställt. Står chassit jämnt placerat på fötterna i skrivbordslådan så att säga? Tänker främst på om du har fläktar placerade på de platserna så att de får tillräcklig ventilation. Nu ser det ut på bilderna som om chassibotten vilar direkt på botten mot skrivbordslådan. Har du inga fläktar placerade där så kan du ju ignorera mitt inlägg.

Citera gärna för svar.
OS: Windows 8.1 64-bit | CPU: Intel Core i5 4690K | CPU-kylare: Noctua NH-D15 | GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix | MB: Asus Z97-P | RAM: Corsair Vengeance LP 16GB | PSU: Corsair RM750X | SSD: Intel 530*2 240GB, Intel 335 240GB, Crucial BX100 250GB | Chassi: Fractal Design Define R5.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2016
Skrivet av xfade:

Ser bra ut, inga problem.
Ang elementet. Datorn in luft från framsidan vid sidan av dörren och ut bak så inga problem med det heller.
Så tryck inte in datorn längre än att ventilationshålen på sidorna fram är fria.

Skrivet av Tompanhuhu:

Det ska duga, ha bara datorn tillräckligt långt utstickande så att ventilationshålen på sidan av fronten får in luft.

Ventilationshålen på framsidan sticker ut en bra bit, tack för svaren!

Skrivet av septembro:

Bra tips ovan i tråden. Blir säkert bra. Du märker ju om det blir för varmt i chassit. Men en fråga som ingen har ställt. Står chassit jämnt placerat på fötterna i skrivbordslådan så att säga? Tänker främst på om du har fläktar placerade på de platserna så att de får tillräcklig ventilation. Nu ser det ut på bilderna som om chassibotten vilar direkt på botten mot skrivbordslådan. Har du inga fläktar placerade där så kan du ju ignorera mitt inlägg.

Det ser ut som att den inte står på alla fötter, jag vet. Är nog för att den sticker ut en sån bit. Den står faktiskt på alla fyra fötter stadigt
Tack!