Apple lanserar Apple Watch Series 2

Permalänk
Melding Plague

Apple lanserar Apple Watch Series 2

Sedan lanseringen av Apple Watch har bolaget klättrat upp till att bli andra störst i världen på klockor. Nu tillkännager Apple nästa generation – Watch Series 2.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Låter som om batteriet kommer att ge upp ganska snabbt när 1000 cd/m lyser upp omgivningen.

Permalänk
Medlem

Uhh. När ska dom gå över till rund urtavla? Visst smaktycke men fyrkantig klocka är grymt fult.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Med samma batteritid? troligen. Jag har kommit på att min pebble time steel har tillräckligt bra batteritid (ca 9-10 dagar) att det känns som jag laddar den någon gång i månaden. Hade jag behövt ladda den varje/varannan dag så hade jag blivit vansinnig. Det går med en telefon men inte med en klocka

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem

Räcker väl med en sammanfattning av Apple-eventet eller? Varför så mycket runt omkring på Sweclockers när ni har eran systersite till just Apple?

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

jag skulle vilja se källan till påståendet om 2 största i världen för jag hittar inte den infon någon annanstans än där folk raporterar vad apple sagt på keynoten

Visa signatur

Dator: Goodbody's Node
Kringutrustning: Samsung SyncMaster BX2331 24" LED 1080p, Logitech C910 Pro Webcam, Corsair Vengence K90, Mionix Naos 5000, Roccat Taito mousemat

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av NoNamesWayne:

Räcker väl med en sammanfattning av Apple-eventet eller? Varför så mycket runt omkring på Sweclockers när ni har eran systersite till just Apple?

Det är ett stort event och finns många som gillar Apple även på SweC, inte så konstigt imo.

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

Bara jag som inte ser nyttan med smarta klockor? Man kan ändå göra allt på sin smarta mobil? Dyra är dom också ovanpå allt.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Tur att dom kom fram till att det är bra om en klocka är vattentät iallafall *Facepalm*

Permalänk

Beställer samma sekund som den går att beställa. Varit sugen på en Apple watch ett tag men nu blir det dags.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk

Oavsett vad man tycker om Apple, så förstår jag inte hur så ful klocka kan sälja.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Gud så ful den är. Och tänka att Apple en gång gjorde de snyggaste teknikprylarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Det är ett stort event och finns många som gillar Apple även på SweC, inte så konstigt imo.

Tycker bara det är konstigt att det just ska rapporteras så mycket kring apple. Blir aldrig lika mycket rapportering kring något annat och när dom ändå har en systersida som just handlar om Apple så borde man kunna hålla det mesta där. En sammanfattning av allt hade räckt. Så lite märkligt är det ändå.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

Apples namnschema är verkligen helt ologiskt och inkonsekvent. Apple Watch, Series 1, Series 2? Macbook, Macbook Pro, Macbook Air? Ipad, the new Ipad, Ipad Air, Ipad Pro, Ipad Mini, Ipad Pro 9,7"? Iphone 5, Iphone 5s, Iphone 5c, Iphone SE? De måste bestämma sig för vad som är en produktserie och vad som är en enskild produkt. Det är omöjligt för den oinvigde att se på namnet hur de skiljer sig åt, och det går inte ens att gissa ordningen på de olika. Det är något Apple måste bli bättre på i min mening.

Visa signatur

Sony α7III | BMPCC
XPS 13 9360 | 3770k | GTX970
CA Dacmagic+ | AQ Dragonfly Red
DT880 Pro | DT250
Xperia 1 IV

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Bara jag som inte ser nyttan med smarta klockor? Man kan ändå göra allt på sin smarta mobil? Dyra är dom också ovanpå allt.

Extra vikt för de där ensamma nätterna efter att frugan stack för att du köpte en Apple Watch.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

OJ! Har dom redan kommit på att en klocka måste vara vattentät? Imponerande...

Visa signatur

i7-8700k | ASUS ROG Strix Z370-F Gaming | 2x8+2x16GB Corsair Vengeance LPX 3200 | ASUS TUF RTX 3080 OC | Samsung 860 EVO 1TB | WD Black SN850 1TB | Intel 660p 2TB | Crucial MX500 4TB | Noctua NH-U14S | Fractal Design North | Seasonic Focus Plus Gold 650FX | ASUS Xonar Essence STX

Permalänk
Medlem

Mmm, har nog gett upp det där med smartklockor redan innan jag provat. Kör för närvarande en 60-tals Saturn till vardags. Sovjeterna visste hur man bygger klockor. 17 juveler, klarar atomkrig, och drar sig nog inte mer än en minut per dygn. Inte jobbigare att dra upp eländet än det är att ladda en Apple Watch varje dag. Bra skit.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Bara jag som inte ser nyttan med smarta klockor? Man kan ändå göra allt på sin smarta mobil? Dyra är dom också ovanpå allt.

Varken mobilen eller klockan är "smart" dock då de saknar kognitiv förmåga. Det är bara marknadsföringsjargong för saker som kan köra applikationer. Istället för smart borde de använda "wise" för vis kan man vara även om man är tokig/korkad, man behöver bara vara påläst för den senare.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Räcker väl med en sammanfattning av Apple-eventet eller? Varför så mycket runt omkring på Sweclockers när ni har eran systersite till just Apple?

Jag vet inte om jag tycker att det är så mycket med två nyheter. Det är ju inte så att det översvämmar andra nyheter i flödet.

Permalänk
Medlem

Ser fram emot löpturer med denna klocka

Permalänk
Medlem

Blir nog garanterat en Apple Watch nu även om jag är lite anti det fyrkantiga formatet, har dock saknat en smartklocka sedan jag bytte tillbaka till iPhone.

Permalänk
Skrivet av Aktsu:

Blir nog garanterat en Apple Watch nu även om jag är lite anti det fyrkantiga formatet, har dock saknat en smartklocka sedan jag bytte tillbaka till iPhone.

Pebble tycker jag är mer intresant klocka (är minst lika snygg/ful som appels klocka), det intressanta är just batteritiden (dock skulle jag vilja ha en rund modell, den dom släppte har ju enorma kanter i stället). Funkar till iphone också.

Men har du redan en, fungerar inte den till iphone också? Vissa modeller funkar oavsett os.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Pebble tycker jag är mer intresant klocka (är minst lika snygg/ful som appels klocka), det intressanta är just batteritiden (dock skulle jag vilja ha en rund modell, den dom släppte har ju enorma kanter i stället). Funkar till iphone också.

Men har du redan en, fungerar inte den till iphone också? Vissa modeller funkar oavsett os.

Skickades från m.sweclockers.com

Hade en Android Wear förut när jag körde Android ett kort tag, men funktionaliteten till iOS är bedrövlig, detsamma gäller tyvärr Pebble. Jag vill ha riktigt mycket funktionalitet i klockan, det som gör det värt det tycker jag.

Permalänk
Inaktiv

Grymt, jättebra att apple driver på utvecklingen så att en allt större skara använder smartphones och marknaden blir större för denna. Hade marknaden varit stor så hade nog Pokemon Goo haft stöd för smartwatches istället för det där armbandet.
Jag tycker dock Apples fyrkantiga stil på klockan inte är den snyggaste, men det är en smaksak.

Skrivet av Swedish Berserk:

Bara jag som inte ser nyttan med smarta klockor? Man kan ändå göra allt på sin smarta mobil? Dyra är dom också ovanpå allt.

Nyttan med smartphone, man kan göra allt ifrån en laptop?

Det handlar om att man har flyttat visa funktioner till en apparat som man lättare kan hantera.
Jag själv använder min smartklocka för att:
1: Se tid och datum såklart.
2: Se om jag glömmer min mobil någonstans, tyvärr fungerar denna funktion ej så bra.
3: Se om någon ringer och vem, mobilen har jag ej alltid på mig. Alltså jag kan vara i en kollegas rum och det ringer på min mobil.
4: Se när nya mail kommer.
5: Styra radion på min mobil när jag är ute och går.
6. Få information om prenumerationstjänster, t.ex. ser jag om en ny youtubeklipp har kommit på en kanal som ja prenumererar på.
7. Stegräknare.
8. Google Maps.

Nå funktionerna fungerar halvbra, men de blir bättre för varje år och sedan tillkommer det nya tjänster.
Smartwatch är dock inget för alla av några skäl.
1. Det känns att allt är i "beta stadiet"
2. Klockorna batteritid är under all kritik. (ja, Pebble finns)
3. Klockorna är dyra.

*edit*
Att tänka på är att ny teknik tar oftast tid innan det blir bra.
Min första smartphone som jag fick använda var Nokia Communikator 9000 som kom runt 1997. Man kunde surfa, skriva dokument och kalkylblad etc, appar fanns också-
Min första riktiga smartphones var SE P800 som jag köpte runt 2003, den hade touthscreen, kamera, en drös appar osv.
Men innan smartphones bland den stora skaran blev populärt dröjde nog till runt 2012.
Och nästa år 2017 om vi har tur kommer en ny batteriteknik så att man äntligen kan säga att smartphones är något för nästan alla.

Så det dröjde runt 20år för smartphonerna att blir riktigt bra ifrån Nokia Communikator 9000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Grymt, jättebra att apple driver på utvecklingen så att en allt större skara använder smartphones och marknaden blir större för denna. Hade marknaden varit stor så hade nog Pokemon Goo haft stöd för smartwatches istället för det där armbandet.

Det finns redan till android Pokedetector: http://thepokedetector.com/

Apple Watch: http://arstechnica.com/gaming/2016/09/pokemon-go-plus-coming-to-apple-watch/

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Inaktiv

Grymt.. Ja det kommer nya appar hela tiden, detta innebär att för varje år blir bara smartwacherna bättre.

Jag är docktveksam till att våga installera 3:e parts pokemon Go saker på min mobil och telefon, för mycket tid är nerlagt för att riskera mitt konto.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Blir nog garanterat en Apple Watch nu även om jag är lite anti det fyrkantiga formatet, har dock saknat en smartklocka sedan jag bytte tillbaka till iPhone.

På en klocka med en skärm som i många fall är tänkt att visa text är det enligt mig vettigt med ett fyrkantigt format.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av star-affinity:

På en klocka med en skärm som i många fall är tänkt att visa text är det enligt mig vettigt med ett fyrkantigt format.

Ja, men ibland tycker jag att form gärna får gå före funktion :).

Permalänk
Medlem
Skrivet av cybermas:

jag skulle vilja se källan till påståendet om 2 största i världen för jag hittar inte den infon någon annanstans än där folk raporterar vad apple sagt på keynoten

Oklart om du skriver fel eller förstod fel. "2nd based on sales revenue".
http://www.wareable.com/apple-watch/6-billion-revenue-457
http://www.statisticbrain.com/apple-watch-sales-statistics/

Det är givetvis en ordlek och med hänvisning till normal statistik, klassiskt för Apple att visa det som ser bra ut.
2:a efter Rolex, då kanske du förstår hur dom menar och räknar.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Ja, men ibland tycker jag att form gärna får gå före funktion :).

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma