Sony presenterar Playstation 4 Pro

Permalänk
Medlem

Edit: Oops Too late

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Varför inkluderar man inte en UHD spelare? Sony brukar alltid annars vara snabba med att stödja senaste mediaformaten med sina konsoler.

Skickades från m.sweclockers.com

Blev också förvånad, och besviken. Får bli en separat spelare istället. Gissningsvis är det säkerligen priset som skulle göra Pro-modellen betydligt dyrare än vad den nu är satt till.

Visa signatur

Underskatta inte Citera-funktionen

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Det har inte komprimeringsartefekter (eller nödvändig filtrering för att de inte ska uppstå) heller.

Så (tyvärr) har optisk media sin plats i 2016.

Hela "better pixels" argumentet (vilket iofs Sony aldrig använde igår, vad jag minns) faller lite då man snålar med bit-raten. Men ja, de hoppas väl på att alla ska välja Sonys egna tjänst "Ultra" istället...lycka till.

Håller helt med, med sin överkomprimerade bild, lossy ljud, begränsade valmöjligheter och utbud etc. känns streamingtjänster i dagsläget för mig mest som någon slags slit-och-släng-service, designat i första hand för att kolla halvdana serier medan man fipplar med en padda och twittrar.

Om man faktiskt bryr sig om kvaliteten och vill ha bästa upplevelsen så är det fysisk media som gäller, varför jag tycker det är tråkigt att även Sony verkar ha gett upp. Hittar de inte på något ordentligt tills dess så är dagen då fysisk media försvinner förmodligen dagen då jag slutar bry mig och går tillbaka till att piratkopiera allting.

Permalänk
Medlem
Skrivet av light44:

Blev också förvånad, och besviken. Får bli en separat spelare istället. Gissningsvis är det säkerligen priset som skulle göra Pro-modellen betydligt dyrare än vad den nu är satt till.

Tjaa, kan MS hade det i One S för $299 så beror det snarare på snålhet och hål-i-huvudet från Sonys sida...

Hårdvarumässigt tillför inte UHD Blu-ray support nån större kostnad.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Fattar inte hur folk orkar se på film från blueray.. Jag orkar fan i mig inte byta skiva på min wiiu, står över att spela helt ibland.

Visa signatur

I5 4690k, 8gb, GTX 1080
i7 2600, 16gb

Permalänk

Spel i 4K? Kul spelupplevelse man lär få med 10-14 fps

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

"men jag kommer bli jäkligt förvånad om de får ut några 4k@60fps . snarare 20-30"

Ha! Förvånad är väl en underdrift, det kommer naturligtvis inte att hända.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem

Vad heter spelet som visas 37 sekunder in i videon?

Visa signatur

Windows 11 pro, Corsair 4000D Airflow, MSI PRO B660M-A WIFI D4, Intel Core i5 12600K, Corsair 32GB (2x16GB), PowerColor Radeon RX 6900 XT, Kingston NV1 500GB M.2 NVMe, WD Black SN850 1TB Gen 4, Seasonic Focus GX 850W, LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av pergro:

Vad heter spelet som visas 37 sekunder in i videon?

Tror det är Days Gone by eller något sådant, exclusive för PS4.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Tror det är Days Gone by eller något sådant, exclusive för PS4.

Tackar

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Windows 11 pro, Corsair 4000D Airflow, MSI PRO B660M-A WIFI D4, Intel Core i5 12600K, Corsair 32GB (2x16GB), PowerColor Radeon RX 6900 XT, Kingston NV1 500GB M.2 NVMe, WD Black SN850 1TB Gen 4, Seasonic Focus GX 850W, LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Microsoft försökte ju sig på Toshibas HD-DVD.

Låt oss aldrig glömma den saken

https://www.google.se/search?site=webhp&tbm=isch&source=hp&ei...

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av PalmiNio:

Om du sitter på en 4K TV med HDR stöd och inte ser skillnad på en Blu-Ray film och en UHD Blu-Ray film så är det dags att kolla glasögonen.

Upplösningen och bitraten syns bara det, sen är såklart HDR "the big thing".

Jag är enormt besviken på Sony då jag verkligen ville "uppgradera" min rigg hemma.

Har jag sagt något annat?

Permalänk
Medlem

Mark Cerny snackar om tekniken i Pro.
http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2016-inside-...

Lite kul att de hann få med lite features som inte finns i Polaris (men lär komma till Vega, så artikeln ger lite info om kommande AMD grafikkort).