Battlefield 1 Team - 18+ och lagspelare

Permalänk
Medlem

Battlefield 1 Team - 18+ och lagspelare

Skulle någon vara intresserad av att dra igång ett BF lag? Skulle gärna vilja hitta några att dra igång ett projekt med.
Sitter på många års erfarenhet inom globala spelcommunities så har inga problem att bygga upp det själv. Dessvärre är det enormt tidskrävande och utan spelare helt meningslöst.

Är ni intresserade så skriv gärna.

Jag hade tänkt mig att alla som är 18 + ska få gå med men vissa regler och krav kommer ställas för att öka trivselfaktorn.
Vanliga krav som headset, använda VOIP, typ Discord. är en självklarhet.

I Discord så var tanken att fördela kanalerna på följande sätt - Casual - Non-Casual.
För er som vill gå med för att bara ha några att spela med och snacka skit finns Casual kanalerna. Väldigt enkelt förklarat så är det bara att hoppa ner i kanalen och säga hej sen börja lira.

För er andra som är mer tävlingsinriktade så finns det Non-Casual. I dessa kanalerna så är det max 5 personer som kan spela. (utgör en squad)
Man får givetvis hoppa från Casual och Non-casual hur mycket och ofta man vill. Men kravet här är att man spelar med sin squad.
Det betyder att man ALLTID följer sin Squad leader. Väljer en lämplig klass för att fullända sin squad, säger var fiende är osv.
Den stora skillnaden här är att samma krav ställs på alla non-casual squads och meningen är att man inte ska behöva känna varandra för att detta ska fungera. Utan med regler och riktlinjer så vet alla hur det går till.

Varför dela upp det såhär?
Väldigt enkelt. Jag som många andra har spelat liknande spel, dota, cs, lol, wow osv. där allt detta är en självklarhet.
Spelar man i en fungerande squad så blir det 10 gånger roligare också.
Mer avancerat så kan man ha flera squads som kör tillsammans och det blir en grym spelupplevelse.

Som avslutning på det hela, om ni fortfarande läser. Så kan jag bidra med båda hemsida, spelservrar, logotyper m.m.
Först och främst så vill jag veta om det finns ett intresse av detta och så tar vi det från där.

Ses på slagfältet!

Visa signatur

/ Kiwicut

Permalänk

@Kiwiman:
Kul idé! Jag skulle gärna vara med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av osterlichtenich:

@Kiwiman:
Kul idé! Jag skulle gärna vara med.

Det var ett snabbt svar, efter redan 6 minuter!
Kul idè och lika kul att du är intresserad utav det.
Om du som läser detta också är intresserad så skriv gärna. Behöver veta hur många som eventuellt är på för att kunna planera lite.
Hade hoppats på att vi kunde ha ett info möte och bolla lite idéer m.m.

Visa signatur

/ Kiwicut

Permalänk

Jag är också intresserad. Spelat battlefield sedan bfbc2 och la ner en mängd timmar på 3:an. Ska inskaffa ny GPU så blir perfekt för BF1.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredde390:

Jag är också intresserad. Spelat battlefield sedan bfbc2 och la ner en mängd timmar på 3:an. Ska inskaffa ny GPU så blir perfekt för BF1.

Trevligt, ny processor. Det gillar vi!

Visa signatur

/ Kiwicut

Permalänk
Medlem

Får man skriva meddelande efter varandra?
Ville bara berätta att jag håller på att putsa till ett forum till oss men vi kommer behöva ett namn.
Usch så svårt att komma på ett bra. Skriv gärna om ni har några förslag.

Visa signatur

/ Kiwicut

Permalänk

Kanske "Omnipotent"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredde390:

Kanske "Omnipotent"?

Själv funderar jag på om vi skulle främja svenskt spelande genom att heta något svensk.
Det hade dessutom varit ett smart sätt att kunna rekrytera fler folk.
I vilket fall som så fundera ut några bra namn och håll dem för er själva t.v. eller dela.
Just nu har vi drygt 7 medlemmar som är intresserade och fler kommer.
Tänkte vi kunde rösta om namnet för att göra allt demokratiskt rätt.
Låter tråden ligga uppe minst veckan ut innan vi samlas.

Hoppas ni har förståelse för det då det faktiskt återstår en tid tills spelet släpps och vi behöver inte stressa i detta läget.
Slow and steady!

Visa signatur

/ Kiwicut

Permalänk
Medlem

Jag är på! Prentatiös galen spelare. Uppskattas inte bara för min prestanda in game utan min p12:e humor.

Lotto-ligan är ett namn, annars kan jag tänka mig "WE DO THIS FOR A LIVING"
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Uncoachable

Permalänk
Medlem
Skrivet av FaatIII:

Jag är på! Prentatiös galen spelare. Uppskattas inte bara för min prestanda in game utan min p12:e humor.

Lotto-ligan är ett namn, annars kan jag tänka mig "WE DO THIS FOR A LIVING"
Skickades från m.sweclockers.com

Hej! Låter kanon och humor är alltid en bra egenskap.
Skriver ner alla förslag till namn! Tack så mycket

Visa signatur

/ Kiwicut

Permalänk
Medlem

Låter intressant. Jag är nog på!

Permalänk
Medlem

Jag med!

Permalänk
Medlem

Hade jättejärna varit med men är tyvärr bara 15 och har mycket läxor

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Jag är intresserad! Hade riktigt kul när jag körde betat med en kompis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alfsvåg:

Hej Henke! Roligt att du är intresserad

Skrivet av ImDuck:

Hade jättejärna varit med men är tyvärr bara 15 och har mycket läxor

Tyvärr så har vi 18 + gräns och inga undantag gäller :/

Skrivet av JohanKJIP:

Jag är intresserad! Hade riktigt kul när jag körde betat med en kompis.

Hej Johan. Fantastiskt! Vi var också ett gäng som spelade betan och håller med om att betan var riktigt rolig.

Nu börjar vi bli några stycken. Gränsfall om man kan räkna antalet intresserade på fingrarna. I vilket fall som så kommer jag ge ut info på söndag om vad som gäller. Jag har ju tidigare nämnt att ett info möte kommer via Teamspeak/Discord så småningom.
Ni får givetvis ställa frågor direkt via tråden eller PM:A mig. Ska försöka besvara så bra som möjligt

Visa signatur

/ Kiwicut

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kiwiman:

Hej Henke! Roligt att du är intresserad

Tyvärr så har vi 18 + gräns och inga undantag gäller :/

det är tråkigt att höra men jag kan förstå det. :/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hej alla glada.

Här kommer jag med nyheter angående vår community. Jag vill att ni går igenom ett par dokument som jag bifogar.
Dessa dokument innehåller info, regler som är skapade av mig. Det hade varit trevligt om ni som VILL, läser igenom det.
Det är självklart frivilligt.

Jag vill att alla som är intresserade addar mig på Origin, Kiwicut
På Onsdag samt Torsdag denna vecka kommer jag att hålla ett info, svara på frågor samt röstar om ett namn.
Samma möte fast 2 olika dagar beroende på vilken dag ni kan.
Tiden är satt KL: 19:30 - 20:00 ~ Kom inte sent.

Om ni har ett namn som ni vill att vi röstar om så adda mig på Origin och dela det. Jag lägger upp ert förslag i en poll.

Hoppas detta låter OK! Ha en fortsatt trevlig helg.

http://s000.tinyupload.com/?file_id=06108889892292769262

/ Kiwi

Visa signatur

/ Kiwicut

Permalänk
Medlem

Hej igen.

Uppslutningen är inte den bästa. Jag ber er som är intresserade att adda mig på Origin.
Alias: Kiwicut
Vill gärna veta vilke möte ni tänkt komma på, om ni nu vill komma öht. samt dela VOIP.

/ Kiwi

Visa signatur

/ Kiwicut

Permalänk
Medlem

@Kiwiman: kul med ett så seriöst initiativ! Gillat det stark!:-)

Länge sökt efter lite seriöst spelande och ansökte i veckan medlemskap i en annan clan, men om tillfälle ges och ingen i clanen är aktiv just när jag själv är, vore det Nice att ha ett alternativ! Spelar mest kvällar då jag har familj som tar tid men nån gång i veckan hinns med. Är 24 bast med mental ålder på 40! Men kan likasnabbt växla till p12 om stämningen är rätt!

Mvh Pysen

Visa signatur

MB Z68 AsRock Extreme Gen3 CPU-Intel i5 2500K ala 4,5ghz. GPU-XFX Radeon-7970 CF. RAM-Corsair 12GB . PSU Corsair TX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av pysen92:

@Kiwiman: kul med ett så seriöst initiativ! Gillat det stark!:-)

Länge sökt efter lite seriöst spelande och ansökte i veckan medlemskap i en annan clan, men om tillfälle ges och ingen i clanen är aktiv just när jag själv är, vore det Nice att ha ett alternativ! Spelar mest kvällar då jag har familj som tar tid men nån gång i veckan hinns med. Är 24 bast med mental ålder på 40! Men kan likasnabbt växla till p12 om stämningen är rätt!

Mvh Pysen

Hej Pysen

Tack så mycket!
Du är självfallet välkommen till oss när du vill, oavsett hur många timmar du kan spela.
Lycka till med din nuvarande klan och går det inte vägen så bara släng ett PM.

/ Kiwi

Visa signatur

/ Kiwicut

Permalänk
Medlem

Vill gärna påminna de som är intresserade att adda mig på Origin: Kiwicut
Kör nytt möte imorgon (torsdag) 19:30. Dyker ingen upp så blir det ett möte på Söndag 19:30.

/ Kiwi

Visa signatur

/ Kiwicut

Permalänk
Medlem

UPPDATERING

För er som är intresserade att höra mer om detta community projekt. Dels ni som redan hört av er och till andra som precis hittat hit.
Eftersom uppslutningen var bristfälling i onsdags så gör vi ett nytt försök.

MÖTE PÅ SÖNDAG KL: 19:30 - 20:00
Vi bjuder på massa trevligt, bland annat omröstning om namn och en del hemlig info!

Vi önskar er välkomna och hoppas på att ni kan offra en halvtimme av er lediga tid för detta.

Detta blir sista inlägget för mig på Sweclockers. Vi kommer hålla rekryteringen öppen men ni får skicka ett PM till mig om ni är intresserade. Tack

Visa signatur

/ Kiwicut

Permalänk
Medlem

Vi kommer gå under namnet "Hederslegionen" och ni hittar oss på http://hederslegionen.se
Hemsidan kommer att vara online men ej färdig. Planerar att vara helt klar med den på Söndag.
Det finns självfallet chans att byta community namn i framtiden om medlemmarna är enade.
Tills dess önskar jag er varmt välkomna till Hederslegionen och vill ni gå med så finns vi på Origin.

Origin account: Kiwicut
Battlelog: http://battlelog.battlefield.com/bf4/platoons/view/5219756258...
Websida: http://hederslegionen.se

/ Kiwicut

Visa signatur

/ Kiwicut

Permalänk
Medlem

Hej! Nu börjar det närma sig pojkar och flickor.

I helgen kommer ni som vill, kunna få spela med mig och kanske några till på vår Teamspeak.
Skicka mig ett PM för IP. Ingen registering behövs på vår hemsida. Vem som helst är välkommen

Datum: 15/16 LÖR,SÖND
Tid: 17:00-19:00

Visa signatur

/ Kiwicut

Permalänk
Medlem

Hej,
Jag kanske tittar förbi i helgen, det är ju alltid roligare att spela med andra som man kan snacka med. Spelar på kvällar och helger, det brukar bli några timmar per dag.

/g

Permalänk
Medlem
Skrivet av grödan:

Hej,
Jag kanske tittar förbi i helgen, det är ju alltid roligare att spela med andra som man kan snacka med. Spelar på kvällar och helger, det brukar bli några timmar per dag.

/g

Hejsan

Vad kul! Du är välkommen.

Visa signatur

/ Kiwicut

Permalänk
Medlem

Tjenis! La till dig på Origin nyss, 22årig snubbe med halvmycket fritid. Hade varit gött att ha några svennar att lira med när man väl får tid

Permalänk
Medlem

Neej fan dags och fixa något grymt Squad på 5, Skype eller TS kvittar.. Adda This-Is-Power på Origin!!

Visa signatur

7800X3D - 3070 Ti - 32GB ~ 6000Mhz