Meshtyg eller ljuddämpmtrl för att täta chassi?

Permalänk
Medlem

Meshtyg eller ljuddämpmtrl för att täta chassi?

Har ett Fractal design define R4 som jag är riktigt nöjd med utom att det finns små "hål" här och där som det kommer in damm och hittepå genom. Vad är bäst att täta det med så "hål" bara finns för fläktarna som redan har dammskydd?
Det finns ju redan i chassit något dämpmatra men ljudnivån spelar väl eg ingen roll då jag har ett coilwhine som överröstar alla fläktar med kraft.
Vilket material ska jag använda? Vill helst bara behöva limma fast.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Moderkort: MSI B550 TOMAHAWK CPU: Ryzen 5600x Kylare: Corsay H115i Platinum RGB Interminne: G.Skill 16GB DDR3 3200mhz CL14 GPU:
EVGA 3070 XC3 ULTRA SSD:Samsung 960 EVO 250GB & KINGSTON SSDNow UV400 240GB OS: Windows 10 Monitor: LG Ultragear 32gp850

Permalänk
Medlem

Vill du bara ha tät så kanske silvertejp är en lösning.

Permalänk
Medlem

Tänk på att beroende på om du har övertryck eller undertryck i chassit så får du olika mängder med damm samlat. Har du övertryck (dvs mer luft in än ut) så får du mindre damm då detta blåses ut chassihålen istället. Däremot får då något sämre kylning.

Läs lite mer här
http://www.tomshardware.com/reviews/cooling-air-pressure-heat...

Visa signatur

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't...

Asus Maximus VIII Hero | i7-6700K | ASUS GeForce GTX1070 Strix 8GB | G.Skill F4-2133C15Q-32GRK |

Permalänk
Medlem
Skrivet av WarWolf.667:

Tänk på att beroende på om du har övertryck eller undertryck i chassit så får du olika mängder med damm samlat. Har du övertryck (dvs mer luft in än ut) så får du mindre damm då detta blåses ut chassihålen istället. Däremot får då något sämre kylning.

Läs lite mer här
http://www.tomshardware.com/reviews/cooling-air-pressure-heat...

Jag har övertryck men stör mig ändå på mängden.
Har någon provat ljuddämp kit från typ inet?
Känns som tempen ska höjas då det borde isolera från insidan..
Eltejp brukar väl tenders att släppa efter ett tag?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Update: Tätade varenda hål på chassit större än millimeters storlek med silvertejp från insidan, tog ett bra tag...
Körde Prime95 och 3Dmark både före och efter tejpning. Upplever ett bättre "tryck" bakom utfläktarna och det blev 3 grader svalare både GPU och CPU samt 2 grader på hdd. Sen får jag även hoppas det blir mindre damm i framtiden.

Edit: Rengjorde chassit innan jag jag gjorde första testet.

Permalänk

@Fantamen: det finns både svart&vit silvertejp om du stör dig på utseendet (silver) om du har fönster i chassit..

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644