Project CARS - Några här som kör det?

Permalänk
Medlem

Project CARS - Några här som kör det?

Hallå, har ganska nyligen börjat köra Project Cars efter att ha inskaffat mig en G920 ratt med växelspak.
Är lite nyfiken om det finns ett gäng här inne som kör? (Då menar jag inte crach festerna som är i multiplayer)
Utan lite mera seriöst körande.

Kanske göra upp en serie och köra ett race i veckan/helgen?
Men träningar under veckan? (Just nu är jag inne på GT3 serien och kör för det mesta. Och jag kan långt ifrån alla banor i huvudet än)

Så finns det någon träningspartner här ute som är intresserad så hojta gärna till.
Skulle vara skoj att testa på att skruva upp svårigheten lite med att köra med maxad simulation nivå med

Permalänk
Medlem

Vill du köra med seriöst sim folk så är just PCARS ingen höjdare.

Få någ hålla dig till iracing, rfactor 2 och assetto corsa om det är det du är ute efter. Främst med en fast community. Kör själv med ett gäng tyskar.

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk
Medlem

@Bernd_P1: Jo jag håller på att lära mig iRacing också
Haft det någon månad, och fastnade lite för nascar där.
Mest för att jag inte fattar bättre och inte alls kan köra det så bra som alla andra

Permalänk

@kiptanoi: Låter kul! Jag spelar med en Logitech G27 .
Adda steam : dave95a .
namn: David .
Ålder: 21.
Mvh

Visa signatur

[Cooler Master HAF XB EVO] [Supernova G2 850W] [Corsair 16gb DDR4 3200mhz] [Ryzen 7 1800X] [Noctua NH-D15-SE-AM4 ] [Gigabyte GTX 970 G1 Gaming][Samsung 850 250Gb][SSD 750 Gb]

Permalänk
Medlem

Hej !

jag kör i bland också men svårt när folk vill krocka hela tiden

Steam : Mrzed99

Namn Lasse

Ålder 38

mvh

Permalänk
Medlem

Jag körde en del PCARS tills jag skaffade ratt, och upptäckte hur otroligt mycket bättre force feedback är i AC. Det enda jag saknar är en officiell Laguna Seca

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem

Ac vilken spel är det ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mrzed99:

Ac vilken spel är det ?

Assetto Corsa

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

jaså oki

Permalänk
Inaktiv

Kör iRacing nästan varje dag och särskilt deras NASCAR serie. Kul med fler intresserade!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon41947:

Kör iRacing nästan varje dag och särskilt deras NASCAR serie. Kul med fler intresserade!

Jag har tyvärr inte testat iRacing men varit sugen länge. Men det står att det finns många banor och bilar men jag hört att bara vissa ingår och resten kostar per bil och bana. Stämmer det?

OnT: Jag spelar Pcars ibland när jag har tid. Just nu är min t300rs på reparation så jag ska köra mer när den är tillbaka. Jag kör även lite AC men jag har inte fått FFB att leka som jag vill.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Skrivet av infigo:

Jag har tyvärr inte testat iRacing men varit sugen länge. Men det står att det finns många banor och bilar men jag hört att bara vissa ingår och resten kostar per bil och bana. Stämmer det?

OnT: Jag spelar Pcars ibland när jag har tid. Just nu är min t300rs på reparation så jag ska köra mer när den är tillbaka. Jag kör även lite AC men jag har inte fått FFB att leka som jag vill.

Ang. iRacing!
Ja:

  • iRacing kostar en månatlig premie (brukar finns mycket bra intropriser samt kring black friday för redan existerande medlemmar)

  • Det ingår ett par banor och egentligen bara basbilarna (för att kunna deltaga i Rookieklasserna i både Road och Oval!

  • Serierna går att köpa i pack, och de har en bra ekonomimodell, där du automatiskt får avdrag på priset beroende på hur många bilar/banor du äger sedan tidigare, eller hur många saker du köper vid tillfället.

  • Det har ett ibyggt rankingsystem som läser av hur comittad du är (seriös), och baserat på det får man sin licens för olika bilar/serier. Mycket bra sätt att bli av med kreti o pleti som inte är seriösa eller hotshot kamikazes in i första kurvan! För många snurrar, kontakt/crasher med andra spelare, och din ranking påverkas direkt, vilket innebär att du lätt kan bli av med din licens!

Fördelen med iRacing vs allt annat, är att det finns en bra budgetmodell vilket möjliggör att hålla hög kvalitet.
Det är inte det visuellt snyggaste, men överlägset bästa simuleringen vad gäller känsla.
Detta är ju också tanken med det, för att vara ett eSport-klassat spel så krävs en bra organisation i bakgrunden samt långsiktighet.

Nackdelen är väl just att man har kniven på strupen hela tiden, och har en press på sig att prestera, eller iaf inte göra något fel, för fel som sagt resulterar i degradering av din ranking, som avgör vilken licens du är berättigad till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oxygenial:

Ang. iRacing!
Ja:

  • iRacing kostar en månatlig premie (brukar finns mycket bra intropriser samt kring black friday för redan existerande medlemmar)

  • Det ingår ett par banor och egentligen bara basbilarna (för att kunna deltaga i Rookieklasserna i både Road och Oval!

  • Serierna går att köpa i pack, och de har en bra ekonomimodell, där du automatiskt får avdrag på priset beroende på hur många bilar/banor du äger sedan tidigare, eller hur många saker du köper vid tillfället.

  • Det har ett ibyggt rankingsystem som läser av hur comittad du är (seriös), och baserat på det får man sin licens för olika bilar/serier. Mycket bra sätt att bli av med kreti o pleti som inte är seriösa eller hotshot kamikazes in i första kurvan! För många snurrar, kontakt/crasher med andra spelare, och din ranking påverkas direkt, vilket innebär att du lätt kan bli av med din licens!

Fördelen med iRacing vs allt annat, är att det finns en bra budgetmodell vilket möjliggör att hålla hög kvalitet.
Det är inte det visuellt snyggaste, men överlägset bästa simuleringen vad gäller känsla.
Detta är ju också tanken med det, för att vara ett eSport-klassat spel så krävs en bra organisation i bakgrunden samt långsiktighet.

Nackdelen är väl just att man har kniven på strupen hela tiden, och har en press på sig att prestera, eller iaf inte göra något fel, för fel som sagt resulterar i degradering av din ranking, som avgör vilken licens du är berättigad till.

Hmm får mig mer att vilja testa när man kan testa runt lite bland ett antal klasser. Jag kan systemet i sig men man vill ju inte punga ut så mycket pengar utöver kostnaden för iracing. Får testa i vår när pluggat lugnar ner sig
Steam brukar ha rea på iracing

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem

Har addat på steam och mailat till er i denna tråd.
Vore skoj att vara några st o köra lite då o då

Kiptanoi heter jag Överallt, på steam, iRacing, Project Cars iaf.