Externt TV-Kort för både mac och pc

Permalänk
Medlem

Externt TV-Kort för både mac och pc

Hej,
söker ett externt tv kort som kan ta emot de vanliga fria kanalerna. Vill kunna använda den på min macbook och min stationära Windows 10 pc hemma. Har letat som en galning utan hopp har bara hittat upp till windows 7 och ingen mac support eller bara mac och inget stöd för windows. Har hittat inget som kan användas på båda. Behöver också en portabel antenn som inte är så klumpig och ta med sig. Hoppas på 1920*1080 upplösning och ska kunna vara portabelt. Är tacksam för svar om ni vet någon samt antenn.

Visa signatur

Razer Blade Pro 17(2020) I7-10875H, RTX 2070MQ, 16GB RAM. Spelar fortfarande i 1080p med högre uppdateringfrekvens.

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem
Skrivet av anon76929:

Vilket pris 129.95 euro hoppas det är med antenn då till det höga priset. Ser ut och vara tyskt kommer det funka med de fria kanalerna i Sverige?

Visa signatur

Razer Blade Pro 17(2020) I7-10875H, RTX 2070MQ, 16GB RAM. Spelar fortfarande i 1080p med högre uppdateringfrekvens.

Permalänk

Tänk även på att Radiotjänst kommer knacka på dörren strax efter köp!

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem
Skrivet av heffaklumpmamma:

Tänk även på att Radiotjänst kommer knacka på dörren strax efter köp!

Helt hundra? Om man handlar anonymt från utlandet då?

Permalänk
Skrivet av eucalyptus:

Helt hundra? Om man handlar anonymt från utlandet då?

Haha, jag skojade bara.

Fast dom kanske sitter och läser den här tråden och begär ut din IP-adress.

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem
Skrivet av heffaklumpmamma:

Haha, jag skojade bara.

Fast dom kanske sitter och läser den här tråden och begär ut din IP-adress.

Det där hade dock inte förvånat mig hahaha

Nae myndigheter är inte roliga!

Permalänk
Medlem
Skrivet av heffaklumpmamma:

Tänk även på att Radiotjänst kommer knacka på dörren strax efter köp!

Det enda de kan göra är att be dig anmäla TV-innehav. Givetvis ska man betala om man har en TV-mottagare däremot. Se till att inte ha om ni vill slippa, det är så licensen är tänkt att fungera. VoD-tjänsterna på nätet räknas inte som TV-utsändning likaså inte dator utan mottagare som mottagare så man kan sitta och titta via Magine och slippa licensen, om man så vill.

Permalänk
Medlem
Skrivet av patrikf1:

Vilket pris 129.95 euro hoppas det är med antenn då till det höga priset. Ser ut och vara tyskt kommer det funka med de fria kanalerna i Sverige?

EyeTV är gamla amerikanska Elgato, de har bara sålt av den verksamheten. Det är bästa lösningen för Mac, men mottagarna själv är i princip vanliga OEM-produkter. Tänk bara på att det inte är någon lösning för krypterade kanaler som kräver programkort. DVBLink är numera ett alternativ på Mac också.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av patrikf1:

Vilket pris 129.95 euro hoppas det är med antenn då till det höga priset. Ser ut och vara tyskt kommer det funka med de fria kanalerna i Sverige?

javisst

Permalänk
Medlem
Skrivet av heffaklumpmamma:

Tänk även på att Radiotjänst kommer knacka på dörren strax efter köp!

Det är inget problem så länge man betalar radio och tv licens som typ alla gör.

Visa signatur

Razer Blade Pro 17(2020) I7-10875H, RTX 2070MQ, 16GB RAM. Spelar fortfarande i 1080p med högre uppdateringfrekvens.