Permalänk

App till android

Hallåj,

Har ni tips på någon bra app man kan sända live med bild och ljud där personer kan logga in och se och chatta med än ?

/Force

Permalänk
Medlem

Finns en app som heter BIGO Live. Du sänder video, folk joinar och tittar och skriver med dig.

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 2 256GB
Konsol Setup: LG OLED77CX6 |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Avstängd
Permalänk

Kan man välja vilken kvalité man sänder video i ?

Permalänk
Medlem

Meerkat ?

Permalänk
Medlem

BIGO minns jag inte men kom ihåg att de va bra kvalite på video. Testa så ser du själv, den är ju gratis.

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 2 256GB
Konsol Setup: LG OLED77CX6 |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk

Måste man logga sitt telefon nr ? Kan man inte registrera sig med e-post bara ?

Permalänk

Finns det inga live stream appar som man slipper registrera sitt telefon nummer med ?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av forcevision:

Finns det inga live stream appar som man slipper registrera sitt telefon nummer med ?

I Periscope kan du logga in med Twitter, och Twitter kräver inget telefonnummer vad jag kan se.

Permalänk

Försöker hitta en app som man kan ta fotografera med mallar i fotot. Alltså skall ta en bild på mig tex så är det tomte skägg som man ser i kameran så jag kan passa in skägget med mitt ansikte. Någon som vet appar som fixar det ?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Finns det en app som kan göra om 4k video man spelat in på telefonen till ett mms ?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av forcevision:

Finns det en app som kan göra om 4k video man spelat in på telefonen till ett mms ?

Skickades från m.sweclockers.com

Meddelande-appen borde klara det utan problem. Däremot kan du ju inte skicka mms i 4k utan kvaliteten kommer att bli bra mycket sämre.

Permalänk

@snajk:
Nej det går inte, om inte det finns någon inställning någonstans som jag missat ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av forcevision:

Finns det en app som kan göra om 4k video man spelat in på telefonen till ett mms ?

Skickades från m.sweclockers.com

Får man fråga varför man dels spelar in i 4k till att börja med? Tänker på att man dels knappt ser skillnad, speciellt inte på telefoner/tvapparater med 1080-upplösning. Telefonerna blir väl också mer varma, tar mer plats osv?

Men iaf, den största frågan är varför du ska skicka en video som mms? Oavsett om det är 4k eller 240p så låter detta märkligt. Har den du skickar till en smartphone? Whatsapp tex är ju bra mycket bättre lämpat till detta isf.

Har personen inte en smarthphone utan typ en gammal nokia knapptelefon? Skit i att skicka och skulle det vara något bröllop eller liknande som du bara måste skicka så lägg det på en usbsticka och ge/skicka till personen.

Permalänk
Medlem

Instagram, periscope, youtube, google hangouts, facebook. Alla stöder livestream där folk kan logga in och interagera.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk

En fråga till jag hade en gång i tiden en app som spelar in det som visas på skärmen och var gratis. Har ni tips på sådana appar ?

Hittade appen.