Permalänk
Medlem

Verktyg till att sleeva nätaggregat

Ska sätta mig någon dag nu snart och sleeva om mitt nätaggregat (Corsair SF600) Kommer kapa alla kablar i rätt längd och styra och ställa som fan.

Men behöver lite verktyg. Vet ni något kit eller något gäng verktyg som är rekommenderade? Vill inte köpa Inets kit, verkar vara många som är onöjd med att det går sönder för dom.

btw, är Inets sleevning bra?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

http://www.icemodz.eu/ www.e22.biz samt www.aquatuning.se har ett mysigt utbud av nödvändiga prylar. Icemodz är isländskt och har snabba leveranser, e22 är brittiskt och aquatuning är tyskt. De 2 förstnämnda utför även custom sleeving ifall du nu skulle ge upp eller bränner upp fingertopparna.

Vad gäller sleeving har jag bara hört 3 namn som folk verkar inte kunna klaga på, MDPC-X, Teleios och Paracord, mdpc-x finns hos icemodz och teleios hos e22. Oberoende om du ska använda dig av heatshrinkless-metoden eller ej så rekommenderar jag att du köper färdigkapat heatshrink, spar så otroligt mycket tid och så slipper du bygga en måttstock för att få jämna klipp varje gång.