Första intryck av Coolermaster Masterkeys Pro S med blå switchar

Permalänk

Första intryck av Coolermaster Masterkeys Pro S med blå switchar

jag har nu fått mitt masterkeys pro s med blå switchar. jag måste säga att jag inte är alls nöjd med det. Jag vet inte om det är en viss breakin period, givetvis är det nog också en vanesak också jag är van med logitech k810.

Vad jag inte gillar är, jag trodde blåa switchar skulle låta gött ? jag gillade klick ljudet på dom blåa switcharna när jag testade ett qpad tangenbord med blåa switchar nyligen, men detta låter inte ens gött, jag vet inte om det är för att det är nytt och kanske är en viss break in period. Men det är framförallt space tangenten som inte låter så bra som man hade önskat. Överlag är ljudnivån högre än vad jag trodde måste jag säga, men trodde ljudet skulle vara med behaligt.

det andra är att jag tycker att det är för lång key travel är som sagt van med logitech k810 där man inte behöver trycka ner så långt, detta känss otroligt klumpigt att skriva på detta i jämförelse då man måste rent fysiskt använda fingrarna mytcket mer rörligt.

Att hitta ett tangenbord man gillar verkar vara högst inviduellt och inte det lättaste, och i butiker finns det ofta inte allt för många att prova men som sagt verkar som sagt även om det är samma switchar så känns det olika beroende på vilket tangenbord dom sitter på.

Det jag gillar mest med tangenbordet är dess kompatka design och RGB belysningen.

Som sagt tangenbordet var ett riktigt bottennapp för mig som om någon vill köpa det så kan ni ju skicka ett PM, jag bor i karlstad.

Permalänk
Medlem

Själv älskar jag blå brytare, inte min favorit kanske, men alltid kul att skriva på :).
Tråkigt att du inte är nöjd, men du kanske borde prova linjära brytare om du är van vid rubber domes?
T.ex. röda/svarta, eller silver (speed) om du vill ha mindre key travel, har dock aldrig prövat så vet inte hur dom är.
Corsair k70 rapidfire

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Tror ditt problem är att du är van med sax brytare, det är en väldigt annorlunda karaktär på mekaniska brytare.

Det jag skulle tipsa om före du kastar in handduken är att använda ett handledstöd, typ en träbit som är lika hög som tangentbordet. Jag kom själv från logitech ultra flat-x och tyckte mekaniska brytare var jätteläskigt tills jag lärde mig skriva "rätt".

Permalänk
Medlem

Är de kompatibelt med cherry mx keycaps?