Permalänk
Medlem

Trasigt Radeon 7970M

Tjena!

Jag har ett trasigt Radeon 7970m som jag funderar på om det går att väcka liv igen i .

Det som händer är att när man kopplar in det i en dator så verkar det ortsluta datorn då nätaggregatett bara blinkar och sätts igång och av hela tiden.

Finns det någon som är duktig på att löda kort eller felsöka på professionell nivå?

Mvh Robin

Visa signatur

PC : SSUPD Meshiliocious Mesh Edition - 13600k - 32Gb 6200mhz DDR5 - 2x 2tb kingston m.2 - Asus ProArt RTX 4080 Super 16Gb - Asus ROG Strix LC II 280mm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pronix:

Tjena!

Jag har ett trasigt Radeon 7970m som jag funderar på om det går att väcka liv igen i .

Det som händer är att när man kopplar in det i en dator så verkar det ortsluta datorn då nätaggregatett bara blinkar och sätts igång och av hela tiden.

Finns det någon som är duktig på att löda kort eller felsöka på professionell nivå?

Mvh Robin

Hej.
Du kan ju testa att baka det i ugnen.
Funkar inte det , köp ett nytt.
Mvh / Mange

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

@Mange75: Aa har faktiskt gjort det redan och det hjälpte inte alls!
Men tack för tipset 😊

Visa signatur

PC : SSUPD Meshiliocious Mesh Edition - 13600k - 32Gb 6200mhz DDR5 - 2x 2tb kingston m.2 - Asus ProArt RTX 4080 Super 16Gb - Asus ROG Strix LC II 280mm

Permalänk

@Pronix: En 7950M? Det är ju en mobil grafikkrets! Hur skulle det gå att baka den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pronix:

Tjena!

Jag har ett trasigt Radeon 7970m som jag funderar på om det går att väcka liv igen i .

Blir nog problematiskt om kortet är trasigt, om det är fel på själva chippet eller andra komponenter. Sedan så är det kortet inte värt särskilt mycket, ett par hundra max det är nog bättre om du går ut och köper ett nytt budget kort istället. Vad gäller prestanda så var det kortet redan medel måttigt för 3 år sedan.