Samsung Series 9 vs Dell XPS 13 Kaby Lake

Permalänk
Medlem

Samsung Series 9 vs Dell XPS 13 Kaby Lake

Noterade att nya Dell XPS 13 just kommit med Kaby Lake och att den går att få med ganska bra rabatt just nu. Haft en Samsung Series 9 900X3C (Ivy Bridge) som jag varit nöjd med i några år. Hur stor uppgradering hade det varit att byta till nya Dellen? Hur är byggkvaliteten jämfört med Samsungen som jag upplevt som mycket bra? Värt att uppgradera?

Permalänk
Medlem

kaby lake redan? kan du länka vart du hittade den och hur mycket kostar den?

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem

http://www.dell.com/se/p/xps-13-9360-laptop/pd?oc=cnx93603&mo...

Om kampanjerna från Microsoft och Del går att kombinera borde priset gå ner till 11000.

Permalänk
Skrivet av XerXes:

http://www.dell.com/se/p/xps-13-9360-laptop/pd?oc=cnx93603&mo...

Om kampanjerna från Microsoft och Del går att kombinera borde priset gå ner till 11000.

Jag räknar med att det går att göra, då jag beställde en Dell XPS 13 i7 med Kaby Lake av just denna anledning.

Det är väl mest batteritiden som är intressant med denna generation för min del.

Permalänk
Medlem

Kanske borde veta detta, men vad är det för Microsoft-kampanj ni pratar om? Är också sugen på att köpa denna

Permalänk
Skrivet av Izbitzer:

Kanske borde veta detta, men vad är det för Microsoft-kampanj ni pratar om? Är också sugen på att köpa denna

http://microsoft-rebates.com/cashback-sweden/Pages/Landing.as...

Citat:

Köp en ny PC från en svensk handlare/butik i perioden mellan
5:e september 2016 och 22:a september 2016 och få upp till 2000 kr tillbaka

Permalänk
Medlem
Permalänk

Går det att använda sig kampanjen utan att faktiskt ha fått hem datorn?
Kampanjen är ju tom med idag men man behöver väl någon typ av kod eller något?

Permalänk
Skrivet av elusivedream:

Går det att använda sig kampanjen utan att faktiskt ha fått hem datorn?
Kampanjen är ju tom med idag men man behöver väl någon typ av kod eller något?

Japp. För man kan bara ansöka om ersättning i efterhand, tidigast 30 dagar efter köpet (senast 60 dagar efteråt).

Permalänk
Skrivet av gymrattan:

Japp. För man kan bara ansöka om ersättning i efterhand, tidigast 30 dagar efter köpet (senast 60 dagar efteråt).

Okej! Grymt!

Jag såg att den nya xps 13(kanske även den gamla) ej har hdmi utan man måste i så fall köpa en adapter? Är detta vanligt förekommandep å high end laptops?

Permalänk
Medlem

Windows rabatten gäller inte, kolla vilka återförsäljare som gäller!

Visa signatur

Dator: i7 6700K @ 4.2 GHz, RTX 2070 SUPER | Rog SWIFT PQ279Q
Laptop: MacBook Pro Retina 13,3 inch, 2015.
Konsol: Playstation 4

Permalänk
Skrivet av RaxXeZ:

Windows rabatten gäller inte, kolla vilka återförsäljare som gäller!

Var hittar man den fullständiga listan över återförsäljare?
hittar bara "urval" av återförsäljare som ingår? Innebär urvalet alla eller finns det fler?

Permalänk
Medlem
Skrivet av elusivedream:

Var hittar man den fullständiga listan över återförsäljare?
hittar bara "urval" av återförsäljare som ingår? Innebär urvalet alla eller finns det fler?

Du hör redan på namnet "återförsäljare", dell är ingen återförsäljare

Visa signatur

Dator: i7 6700K @ 4.2 GHz, RTX 2070 SUPER | Rog SWIFT PQ279Q
Laptop: MacBook Pro Retina 13,3 inch, 2015.
Konsol: Playstation 4

Permalänk
Skrivet av RaxXeZ:

Du hör redan på namnet "återförsäljare", dell är ingen återförsäljare

http://microsoft-rebates.com/cashback-sweden/Pages/Landing.as...
"Köp en ny PC från en svensk handlare/butik i perioden mellan 5:e september 2016 och 22:a september 2016."

http://microsoft-rebates.com/cashback-sweden/Pages/Terms.aspx
"Erbjudandet gäller kvalificerande produkter inköpta i Sverige under perioden 5 september 2016 kl. 00.00 till 22 september 2016 kl. 23.59."

"Kvalificerande produkter:

* Alla modeller av Microsoft Surface Pro 4.
* Alla laptop, hybrid eller 2-i-1 som har en äkta version av operativsystemet Windows 10 Home och en processor från Intel."

Förtydligande
Permalänk
Medlem
Skrivet av elusivedream:

Okej! Grymt!

Jag såg att den nya xps 13(kanske även den gamla) ej har hdmi utan man måste i så fall köpa en adapter? Är detta vanligt förekommandep å high end laptops?

Ja det är vanligt, eftersom att displayport (USB-C) är bättre på alla vis!

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021

Permalänk
Medlem

Beställde en ialf så får hoppas på det bästa med MS-rabatten. Lite besviken dock på att de uppger leverans inom någon vecka på dells hemsida och sedan ger mig ett förväntat leveransdatum i mitten av oktober. Dells hemsida är för övrigt under all kritik, horribel.

Permalänk
Skrivet av XerXes:

Beställde en ialf så får hoppas på det bästa med MS-rabatten. Lite besviken dock på att de uppger leverans inom någon vecka på dells hemsida och sedan ger mig ett förväntat leveransdatum i mitten av oktober. Dells hemsida är för övrigt under all kritik, horribel.

Det är lite olika hur bra leveranserna fungerar, vissa modeller fanns det fler av redo att skickas tidigare än andra: https://www.reddit.com/r/Dell/comments/53udon/xps_13_9360s_ha...

Permalänk
Medlem
Skrivet av gymrattan:

Det är lite olika hur bra leveranserna fungerar, vissa modeller fanns det fler av redo att skickas tidigare än andra: https://www.reddit.com/r/Dell/comments/53udon/xps_13_9360s_ha...

Min är påväg nu. Förvånande att de skickar med landtransport från Kina, min verkar vara i Calcutta just nu. Lång transporttid med beräknad leverans om ca 2 veckor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XerXes:

Min är påväg nu. Förvånande att de skickar med landtransport från Kina, min verkar vara i Calcutta just nu. Lång transporttid med beräknad leverans om ca 2 veckor.

Tror du läser fel på tracking-sidan (vilket även jag gjorde först ). Det är statusen som är CALCULATE ETA, så antar att de håller på att beräkna leveransdatum. Location är SCHENKER DK (i alla fall har min det), så den är förmodligen i Danmark någonstans. Vilket förstås gör det ännu värre att leveranstiden är så lång!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izbitzer:

Tror du läser fel på tracking-sidan (vilket även jag gjorde först ). Det är statusen som är CALCULATE ETA, så antar att de håller på att beräkna leveransdatum. Location är SCHENKER DK (i alla fall har min det), så den är förmodligen i Danmark någonstans. Vilket förstås gör det ännu värre att leveranstiden är så lång!

Helt rätt. Tänk så fel det kan bli när man är inställd på att den ska befinna sig långt bort.

Permalänk

Jag frågade Microsofts facebook-sida och sedan supporten om just detta med Dell.se, det hänvisade mig till huvudkontoret för att ingen kunde svara på om Dell ingick eller inte i erbjudandet, slå en signal till huvudkontoret om ni vill ha några svar!

Permalänk
Skrivet av Izbitzer:

Tror du läser fel på tracking-sidan (vilket även jag gjorde först ). Det är statusen som är CALCULATE ETA, så antar att de håller på att beräkna leveransdatum. Location är SCHENKER DK (i alla fall har min det), så den är förmodligen i Danmark någonstans. Vilket förstås gör det ännu värre att leveranstiden är så lång!

Edit: Helt ute och seglade vad gäller leveransdatum, det var ett annat schenkerpaket helt enkelt.

Permalänk