Osynligt fönster / Phantom window i nedra högra hörnet. Hjälp!

Permalänk
Avstängd

Osynligt fönster / Phantom window i nedra högra hörnet. Hjälp!

Hallå, märkte för någon dag sedan när jag satt och spelade lite att jag inte kunde klicka på någonting i hörnet, men när jag högerklickar så kommer det upp en ruta som här;

Jag hittar ingen konstig process i aktivitetshanteraren, och den kommer inte dit direkt när jag starta om datorn; men lik förbannat så återkommer det efter en stund utav användning.

Jag gör ganska basic saker med datorn, spelar WoW, använder Steam, Putty, Skype, Spotify, Teamviewer (utloggad om jag inte aktivt använder det), Deluge och Firefox samt Chrome.

Windows 10 x64 Pro.

Det stör mig väldigt mycket och jag börjar ju såklart undra om det är något sorts virus trots att Norton inte hittar något i sina sökningar.

Skulle försöka visa hur stor den osynliga rutan och med hjälp utav shareX kan jag markera ytan den tar upp;

Tacksam för svar.

Permalänk
Medlem

Skulle precis starta en tråd själv!
När jag är inne på facebook i chatten kan man inte ge tumme upp/trycka i textrutan, i photoshop kan jag inte göra nya lager mm. Hela den rutan ligger ovanpå och blockerar allting..

http://imgur.com/wLOPMzL

Här i bredd och höjd blockerar den.

Visa signatur

CPU: Intel i7 4770K || KYLARE: Corsair H100i || MOBO: Asus Z87-PRO || GPU: MSI GeForce GTX 1080 8GB Gaming X || RAM: Kingston HyperX 32GB 2400MHZ Savage XMP || PSU: Corsair 850W

Permalänk
Hedersmedlem

@cider123:

Vänligen kontrollera så att ni är i rätt avdelning innan ni skapar nya trådar.

*Felplacerad tråd flyttad i enlighet med §3.2 i reglerna*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av deadwood:

Skulle precis starta en tråd själv!
När jag är inne på facebook i chatten kan man inte ge tumme upp/trycka i textrutan, i photoshop kan jag inte göra nya lager mm. Hela den rutan ligger ovanpå och blockerar allting..

http://imgur.com/wLOPMzL

Här i bredd och höjd blockerar den.

Riktigt skumt.. Jag märkte med shareX att det var TVÅ fönster på samma yta, ett var mindre än det som jag har postat bild på.. Tror jag kör en ominstallation då jag inte gillar såna här skumma saker.. Hoppas det aldrig kommer tillbaks.

Permalänk
Medlem

Mitt försvann när jag stängde av Origin, märkte det precis.

Visa signatur

CPU: Intel i7 4770K || KYLARE: Corsair H100i || MOBO: Asus Z87-PRO || GPU: MSI GeForce GTX 1080 8GB Gaming X || RAM: Kingston HyperX 32GB 2400MHZ Savage XMP || PSU: Corsair 850W