Går det att koppla in R7 360 Grafikkort via USB eller liknande?

Permalänk
Medlem

Går det att koppla in R7 360 Grafikkort via USB eller liknande?

Jag undrar om det går att koppla in detta grafikkort till usb eller dyligt att ha som ett externt grafikkort tack på förhand!:)
https://www.kjell.com/se/sortiment/dator-natverk/datorkompone...

§3.1
Permalänk

1. Dålig rubrik
2. Nej
3. Man köper inte Grafikkort på Kjell & company.

Visa signatur

Intel i5 6600K | Be Quiet, Pure Rock! | Asus Z170 Pro Gaming | Asus GTX 1070 Strix Gaming | HyperX 16 GB (2x8GB) DDR4 2133MHz Fury Black | Samsung 850 Evo 250GB | Skärm: Samsung S27D390H | Chassi: Fractal Design Define R4 Black
Spelnick: Jernhand

Permalänk
Moderator
Forumledare

@Escen:

*rubrik förtydligad*

Tänk på att en tydlig och beskrivande rubrik ofta ger fler och bättre svar

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Ska du köra grafik via usb köp då USB-grafikkort men det är en dålig lösning

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem

@Escen
Vad vill du koppla in den i är frågan, modell specifikt gärna. Ivf så är USB en riktigt dålig lösning men finns andra sätt att koppla in det till en bärbar dator.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av philipborg:

@Escen
Vad vill du koppla in den i är frågan, modell specifikt gärna. Ivf så är USB en riktigt dålig lösning men finns andra sätt att koppla in det till en bärbar dator.

Tjenare vill koppla in den i en macbook pro retina 13 tidig 2015

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

@Escen:

*rubrik förtydligad*

Tänk på att en tydlig och beskrivande rubrik ofta ger fler och bättre svar

Tackar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jygge:

Ska du köra grafik via usb köp då USB-grafikkort men det är en dålig lösning

Ja alltså jag tänkte koppla det till min bärbara dator och grafikkortet behöver inte vara extremt bra heller

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av gothenburg:

1. Dålig rubrik
2. Nej
3. Man köper inte Grafikkort på Kjell & company.

3. Nu var det ju inte det som var frågan utan om det går

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Sälj macbooken och köp en begagnad spel laptop

Visa signatur

CPU: i7 8086k @5.0 ghz RAM:16gigs MOBO: ASUS z370-f strix
GPU: GTX 980 ref SSD: Samsung 970 NVMe 500gb, Samsung 860 evo 500gb
PSU: EVGA Supernova G2 850w
CHASSI: Phanteks enthoo pro M acrylic window
citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Escen:

Tjenare vill koppla in den i en macbook pro retina 13 tidig 2015

Skickades från m.sweclockers.com

Har rätt nära 0 koll på Mac men jag skulle undersökt eGPU genom XConnect.

Kräver däremot följande:

  • ​Radeon™ Software 16.2.2 driver (or later) (Inga problem bara att ladda ner.)

  • 1x Thunderbolt™ 3 port (Kolla om din dator har detta.)

  • 40Gbps Thunderbolt™ 3 cable (Hyfsat billig kabel.)

  • Windows® 10 build 10586 (or later) (Du behöver bootcamp med Windows och dess licens.)

  • BIOS support for external graphics over Thunderbolt™ 3 (check with system vendor for details) (Ingen aning hur du ska få reda på om moderkortet i fråga stödjer det men tvekar starkt om det gör det. Ingen aning om hur Apples support är rörande sådant här.)

  • Certified Thunderbolt™ 3 graphics enclosure configured with supported Radeon™ R9 Series GPU (Rätt många tusenlappar för enclosure med inbyggt powersupply. Såvitt jag vet finns än så länge enbart Razer Core som går för 500$ USD exklusive moms...)

  • Thunderbolt™ firmware (NVM) v.16 (Kolla om din dator stödjer detta.)

Kan hända att det finns några hemmabyggen (DIY) projekt där man ansluter externa grafikkort men då behöver du även en självstående skärm samt nätaggregat om du inte redan har det. Även denna lösningen är däremot långt ifrån billig och garanterat inte problemfri.

USB till PCI-E (vad grafikkortet använder) är däremot såvitt jag vet helt omöjligt.

EDIT: Glömde sammanfattningen. Troligen billigare och bättre med en dedikerad stationär spel dator... XConnect är fortfarande i sin barnvagga och därav extremt dyrt och DIY lösningarna är opålitliga som bäst.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av philipborg:

Har rätt nära 0 koll på Mac men jag skulle undersökt eGPU genom XConnect.

Kräver däremot följande:

  • ​Radeon™ Software 16.2.2 driver (or later) (Inga problem bara att ladda ner.)

  • 1x Thunderbolt™ 3 port (Kolla om din dator har detta.)

  • 40Gbps Thunderbolt™ 3 cable (Hyfsat billig kabel.)

  • Windows® 10 build 10586 (or later) (Du behöver bootcamp med Windows och dess licens.)

  • BIOS support for external graphics over Thunderbolt™ 3 (check with system vendor for details) (Ingen aning hur du ska få reda på om moderkortet i fråga stödjer det men tvekar starkt om det gör det. Ingen aning om hur Apples support är rörande sådant här.)

  • Certified Thunderbolt™ 3 graphics enclosure configured with supported Radeon™ R9 Series GPU (Rätt många tusenlappar för enclosure med inbyggt powersupply. Såvitt jag vet finns än så länge enbart Razer Core som går för 500$ USD exklusive moms...)

  • Thunderbolt™ firmware (NVM) v.16 (Kolla om din dator stödjer detta.)

Kan hända att det finns några hemmabyggen (DIY) projekt där man ansluter externa grafikkort men då behöver du även en självstående skärm samt nätaggregat om du inte redan har det. Även denna lösningen är däremot långt ifrån billig och garanterat inte problemfri.

USB till PCI-E (vad grafikkortet använder) är däremot såvitt jag vet helt omöjligt.

EDIT: Glömde sammanfattningen. Troligen billigare och bättre med en dedikerad stationär spel dator... XConnect är fortfarande i sin barnvagga och därav extremt dyrt och DIY lösningarna är opålitliga som bäst.

Okej då förstår jag tack för responsen! har dock tagit mitt förnuft att ska köpa en stationär i prisklass 6-7k