Sämre grafik på PS4 när man kopplar till dataskärm.

Permalänk

Sämre grafik på PS4 när man kopplar till dataskärm.

Hejsan, jag spelade förut PS4 på TV-skärm men har nu bytt till dataskärm där jag märker att grafiken ser mycket sämre ut, liksom pixligare som att man har på LOW i pc spel. Kan detta bero på inställningarna på skärmen? har denna skärm http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=972896&gclid=Cj0KEQjw9vi... Förlåt för min tekniska okunskap. Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Det är inte bara helt enkelt så att din TVs lägre pixeltäthet och processning av bilden dolde den sämre grafiken?

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Pixligare kan hända att du sitter närmare? sen kan pixlarna vara lite annorlunda formade beroende på paneltyp.

Det som märks mest dock är kontrasten och att skärmen troligen är glossy på tvn.
Men det är främst om du tycker att allt ser livlöst och platt ut.

Visa signatur

I5 4690k, 8gb, GTX 1080
i7 2600, 16gb

Permalänk
Skrivet av Demerzel:

Pixligare kan hända att du sitter närmare? sen kan pixlarna vara lite annorlunda formade beroende på paneltyp.

Det som märks mest dock är kontrasten och att skärmen troligen är glossy på tvn.
Men det är främst om du tycker att allt ser livlöst och platt ut.

Aa det känns lite livlöst faktiskt, kanske blir bättre om jag höjer kontrast på skärmen då

Permalänk
Medlem

nope. Det är begränsning i panelen.

Om du ser specsen "statisk kontrast" tex 1000:1
Så har en vanlig tv kanske 5000:1 dvs 5 ggr högre.

Visa signatur

I5 4690k, 8gb, GTX 1080
i7 2600, 16gb

Permalänk
Medlem

Se till att skicka ut rätt från ps4 oxo. Du ska förmodligen ha rgb wide eller vad det kallas på ps4an.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Kan rekommendera det här:http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=883355 "Under settings -> sound and screen -> your ps4 RGB output is at automatic by default. You want to either change it to limited or full, to match whatever your TV or PC monitor is set at."

Gjorde det för ett antal månader sedan o är mkt bättre kan jag säga