Inbyte orginal PS4 mot PS4 Slim i fysisk butik?

Permalänk
Medlem

Inbyte orginal PS4 mot PS4 Slim i fysisk butik?

Som rubriken säger, vet någon om det går?

Permalänk
Medlem

Ring till Gamestop och fråga?
Varför vill du göra det bytet förresten?
Till ps4 pro kan jag förstå men en ps4 slim är väl nästan identisk med en vanlig ps4?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Ring till Gamestop och fråga?
Varför vill du göra det bytet förresten?
Till ps4 pro kan jag förstå men en ps4 slim är väl nästan identisk med en vanlig ps4?

Anledningen var att jag ville ha en ny fräsch konsoll till nya Final Fantasy och Last Guardian, men eftersom båda nu blivit uppskjutna igen så kommer jag att vänta på Pro. Planen var att när Pro kom, sälja Slim o köpa Pro. Inte vidare ekonomiskt nej, men vem bryr sig Det är roligt att skaffa nya grejer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nico:

Anledningen var att jag ville ha en ny fräsch konsoll till nya Final Fantasy och Last Guardian, men eftersom båda nu blivit uppskjutna igen så kommer jag att vänta på Pro. Planen var att när Pro kom, sälja Slim o köpa Pro. Inte vidare ekonomiskt nej, men vem bryr sig Det är roligt att skaffa nya grejer.

Då förstår jag. Lycka till med ditt byte.

Permalänk

Bytte in mitt 500gb ps4, den första modellen, på gamestop mot en slim. Fick 1900 i inbyte om man bytte till ny konsol plus att man fick ett valfritt NHL 17 eller Fifa 17. 2999 tog de för slimen så 1099 kr för en slim och ett spel, tyckte det var värt det för en ny konsol som är tystare och mindre och med förnyad garanti plus ett spel. Är inte speciellt intresserad av vare sig Fifa el NHL men det gjorde dealen bättre😁

Permalänk
Medlem

Inte att förglömma att de som nyttjar det trådlösa har stora fördelar av Slim då den stöder AC-standarden och kan hoppa på 5Ghz utan att krångla med övriga utrustning.

Misstänker att jag är relativt ensam om att förespråka trådlöst här, det fungerar utmärkt för mig och min "kabelfobi" är enorm.