GissaPolitikern.se - Ett spel om hur mycket du kan om politikers utseende och deras partitillhörighet

Permalänk
Medlem

GissaPolitikern.se - Ett spel om hur mycket du kan om politikers utseende och deras partitillhörighet

Det visade sig att Regeringen har ett öppet API, vilket förstås bjöd in till en del roligheter. Eftersom man får ut namn, bild, partitillhörighet och lite annat spännande så satte jag helt enkelt ihop ett litet spel om detta.

Resultatet blev GissaPolitikern.se där man efter att få se en bild får i uppgift att passa ihop personen till ett visst parti.

Det roliga är att det visade sig vara mycket svårare än vad man tror, för trots att dessa 349 personer bestämmer över Sverige i dagsläget är det förvånansvärt få personer som allmänheten faktiskt känner igen.

Hur gick det för dig?

Permalänk
Medlem

75%

Kan dock se att på många av bilderna så har de en pin på kavajslaget som avslöjar vilket parti de är med på.
Så du kanske ska ta och beskära bilderna lite högre upp så blir det mer jämlikt

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Medlem

Haha, kul idé!

Permalänk
Medlem
Skrivet av RetarDeD:

75%

Kan dock se att på många av bilderna så har de en pin på kavajslaget som avslöjar vilket parti de är med på.
Så du kanske ska ta och beskära bilderna lite högre upp så blir det mer jämlikt

Aa jag vet, det är lite synd faktiskt. "Problemet" med att beskära bilderna blir att jag i så fall måste ladda hem dem, och göra det manuellt. Just nu så hämtas allt dynamiskt direkt från Regeringens egna API. Så, om någon politiker gör nåt dumt och blir av med sitt uppdrag så uppdateras allt automatiskt från deras API.

Det blir lite mer dynamiskt på det sättet. Men, samtidigt lite fuskigt.