Permalänk

Nytt chassi!

Godagens!

Sitter för tillfället med följande delar:

I ett: http://www.silverstonetek.com/product.php?pid=291

Ett vackert chassi, men satan vad dålig cirkulation på luft det är i det... Något som gör att hela rummet blir varmt som fanken känns det som, dock så borde det bli lika varmt oavsett vad, men det är lättare att skylla på chassit ^^

Så, vad rekomenderar Swec för chassi? Jag vill helst ha ett som har stöd för ett fullstort ATX-PSU, men jag kan tänka mig att byta ut detta om man kan få ett mindre snyggare chassi

Ju mindre desto bättre i min mening, rent estetiskt då, och budget finns det inngen direkt, men inom rimliga gränser.

Edit: Diskarna sitter i för tillfället, men jag har inget större behov av alla i chassit, har en separat NAS, så det räcker med plats för 2 st 2.5" eller en 2.5" och en 3.5"

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Psy_Lover:

Ett vackert chassi, men satan vad dålig cirkulation på luft det är i det... Något som gör att hela rummet blir varmt som fanken känns det som, dock så borde det bli lika varmt oavsett vad, men det är lättare att skylla på chassit ^^

Fast att det blir varmt i rummet tyder ju på raka motsatsen, att chassit är bra på sitt jobb att få ut varmluften ur lådan?

Permalänk
Medlem

Define R5, eller R4:an som du vill spara några hundralappar

Visa signatur

Dator: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming | Ryzen 7800X3D | Sapphire Radeon 7900 XT Nitro+ | Noctua NH-D15 chromax.black | Seasonic GX 850W | Kingston 32GB 6000MHz DDR5 | Fractal Design Meshify 2 Compact

Permalänk
Medlem

Corsair om du är seriös.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

tror ett corsair 350D kan passa dig.

Permalänk

350D ser väldigt lockande ut måste jag säga...

Om man skulle byta till ett ITX kort, vad skulle ni rekommendera i det läget? Grafikkortet är väll det som sätter käppar i hjulet med tanke på längden...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Det slutade med att det blev en beställning på ett:

https://www.inet.se/produkt/6912063/phanteks-enthoo-evolv-mat...

Funderade på ett 350D också, men baserat på utseende så vinner Enthoo