Höga temps Ncase m1 Noctua D9L

Permalänk
Medlem

Höga temps Ncase m1 Noctua D9L

Hej,

Jag har precis installerat en Noctua D9L i mitt chassi och jag upplever att jag får lite väl höga temps. Jag kör en Intel i5 5675C ej oc. Ligger på ca 40+ idle och vid 100%load 80c det är ungefär samma temps som jag fick med intels stock kylare. Värt att notera är att jag endast har fläkten till kylaren installerad och att jag även har ett Asus gtx 670 dc II installerat som jag kan tänka mig dumpar en hel del värme i chassit. Jag är tacksam för tips o rekommendationer.

Permalänk
Medlem

Har du möjlighet att ta en bild på innandömet av chassit så man kan se hur luftflödet går till?

Hur mycket kylpasta använde du dig av när du installerade kylaren? Rengjorde du CPU:n innan du applicerade den nya kylpastan?

EDIT: Det kan även vara så som du säger vara p.g.a. grafikkortet som dumpar den varma luften inuti. NCASE rekommenderas att användas med referenskylare som blåser ut den varma luften ur chassit.

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Absolut det kan jag göra senare idag,rengjort och jag la på ca 3mm kylpasta och skruvade dit kylare ordentligt. tror luftflödet just nu endast styrs av kylare fläkten som blåser ut luften ur chassit.

Permalänk
Medlem

Menar du att du la på ett 3 mm tjock lager kylpasta? Bästa metoden är riskornsmetoden där du applicerar kylpasta i storleken av ett riskorn mitt på CPU:n och därefter trycker på kylaren så att den smetar ut pastan jämnt och fint själv. Men ja, ta gärna en bild senare så vi kan se hur det ser ut!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII