PS3 Kontroller startar inte

Permalänk
Medlem

PS3 Kontroller startar inte

Hej!

Jag köpte idag 2 brand new PS3 original kontroller och... nada. Ingen av dem reagerar överhuvudtaget när jag kopplar in i PS3, i datorn, i usb-laddare. Först trodde jag det var kabeln som var död, men när jag kopplar in den i min Wii U-kontroll (någon 3e parts tillverkare som kör med usb mini b) så laddar det.

Kan det verkligen vara så att jag har fått 2(!)st, brand new, kontroller som är DoA?

Permalänk
Medlem

Kan vara så, i bland har man otur bara
Tästa med att reseta båda (på undersidan finns ett litet hål) tryck där några sekunder med något som passar medans eller innan du laddar dom genom ps3et.

Kan fungera då Citat" A reset button button being pushed does not invalidate the warranty. This would do a force over write of ROM, device memory where required, check battery, and clock and run a series of tests. Resets, is the very first thing used by any Electronic organization to fix anything" Wayne Bursch https://www.ifixit.com/Answers/View/27069/Why+doesn't+my+PS3+...

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.