honor 7 eller 8 vilken ska jag köpa?

Permalänk
Avstängd

honor 7 eller 8 vilken ska jag köpa?

Tjena jag ska köpa ny mobil men jag undrar hur mycket bättre är huawei honor 8 än 7an? Tycker att honor 8 blir lite saftigt dyrt men köper den om den är så mycket bättre. Jag är viktigast med att den ska vara snabb och bäst kamera och bäst livslängd på batteriet eftersom min lg g3 slukar upp batteri fort så jag får ladda den varje kväll 😔 mvh gamerfreak87

Visa signatur

Chassi -- Corsair crystal 570X -- Moderkort -- Asus strix X470 - F gaming -- Processor -- AMD ryzen 2700X 4.25ghz -- Cpu kylare --Corsair H150i PRO RGB -- Grafikkort Gigabyte Geforce GTX 1080 TI 11GB OC -- Ramminnen Corsair vengeance rgb pro 3200mhz -- nätaggregat -- Corsair RM750x -- SSD (M2) -- Nvme M2 970 EVO 500GB -- SSD -- Samsung 850 pro 256gb -- HDD -- Seagate barracuda 1TB -- Ljudkort SoundblasterX AE-5

Permalänk
Medlem
Skrivet av gamerfreak87:

Tjena jag ska köpa ny mobil men jag undrar hur mycket bättre är huawei honor 8 än 7an? Tycker att honor 8 blir lite saftigt dyrt men köper den om den är så mycket bättre. Jag är viktigast med att den ska vara snabb och bäst kamera och bäst livslängd på batteriet eftersom min lg g3 slukar upp batteri fort så jag får ladda den varje kväll 😔 mvh gamerfreak87

Du får 2000 kr rabatt på Honor 8 på Tele2 om du lämnar in en gammal mobil, vilken som helst (behöver inte ens vara smartphone, du kan köpa en knapptelefon för 200 kr t.ex. och lämna in). Går att betala hela summan direkt utan abonnemang och den är obunden, tror att det landade på cirka 2500.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hazelberg:

Du får 2000 kr rabatt på Honor 8 på Tele2 om du lämnar in en gammal mobil, vilken som helst (behöver inte ens vara smartphone, du kan köpa en knapptelefon för 200 kr t.ex. och lämna in). Går att betala hela summan direkt utan abonnemang och den är obunden, tror att det landade på cirka 2500.

Har ingen annan telefon att lämna in för att dra nytta av det tyvärr sen ska jag ha utan abonnemang.

Visa signatur

Chassi -- Corsair crystal 570X -- Moderkort -- Asus strix X470 - F gaming -- Processor -- AMD ryzen 2700X 4.25ghz -- Cpu kylare --Corsair H150i PRO RGB -- Grafikkort Gigabyte Geforce GTX 1080 TI 11GB OC -- Ramminnen Corsair vengeance rgb pro 3200mhz -- nätaggregat -- Corsair RM750x -- SSD (M2) -- Nvme M2 970 EVO 500GB -- SSD -- Samsung 850 pro 256gb -- HDD -- Seagate barracuda 1TB -- Ljudkort SoundblasterX AE-5

Permalänk
Medlem
Skrivet av gamerfreak87:

Tjena jag ska köpa ny mobil men jag undrar hur mycket bättre är huawei honor 8 än 7an? Tycker att honor 8 blir lite saftigt dyrt men köper den om den är så mycket bättre. Jag är viktigast med att den ska vara snabb och bäst kamera och bäst livslängd på batteriet eftersom min lg g3 slukar upp batteri fort så jag får ladda den varje kväll 😔 mvh gamerfreak87

Jag har 2 st batterier och en billig dockningsstation med plats för extra batteri till LG G3 som du kan få mot fraktkostnad. Skicka PM eller citera om det är intressant. Du får gärna ta reda på billigaste sättet att skicka oxå.

EDIT: http://www.mytrendyphone.se/shop/lg-g3-g3-158568p.html

Skrivet av Hazelberg:

Du får 2000 kr rabatt på Honor 8 på Tele2 om du lämnar in en gammal mobil, vilken som helst (behöver inte ens vara smartphone, du kan köpa en knapptelefon för 200 kr t.ex. och lämna in). Går att betala hela summan direkt utan abonnemang och den är obunden, tror att det landade på cirka 2500.

Intressant. Vet du hur länge erbjudandet gäller?

länk
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hazelberg:

Du får 2000 kr rabatt på Honor 8 på Tele2 om du lämnar in en gammal mobil, vilken som helst (behöver inte ens vara smartphone, du kan köpa en knapptelefon för 200 kr t.ex. och lämna in). Går att betala hela summan direkt utan abonnemang och den är obunden, tror att det landade på cirka 2500.

Men till min fråga hur soppas stor skillnad är det på dom två mobilerna? Är det någon märkbar skillnad på prestanda och cameran överhuvudtaget?

Visa signatur

Chassi -- Corsair crystal 570X -- Moderkort -- Asus strix X470 - F gaming -- Processor -- AMD ryzen 2700X 4.25ghz -- Cpu kylare --Corsair H150i PRO RGB -- Grafikkort Gigabyte Geforce GTX 1080 TI 11GB OC -- Ramminnen Corsair vengeance rgb pro 3200mhz -- nätaggregat -- Corsair RM750x -- SSD (M2) -- Nvme M2 970 EVO 500GB -- SSD -- Samsung 850 pro 256gb -- HDD -- Seagate barracuda 1TB -- Ljudkort SoundblasterX AE-5

Permalänk
Avstängd

@Frisell: jag har redan bytt till nytt batteri en gång men telefonen slukar lika förbannat upp det nya batteriet så blir att testa en honor 7 eller 8an.

Visa signatur

Chassi -- Corsair crystal 570X -- Moderkort -- Asus strix X470 - F gaming -- Processor -- AMD ryzen 2700X 4.25ghz -- Cpu kylare --Corsair H150i PRO RGB -- Grafikkort Gigabyte Geforce GTX 1080 TI 11GB OC -- Ramminnen Corsair vengeance rgb pro 3200mhz -- nätaggregat -- Corsair RM750x -- SSD (M2) -- Nvme M2 970 EVO 500GB -- SSD -- Samsung 850 pro 256gb -- HDD -- Seagate barracuda 1TB -- Ljudkort SoundblasterX AE-5

Permalänk
Medlem

Jag har en honor 7 och är nöjd. Vill du byta tfn nödvändigtvis eller bara ha nytt batteri är något att tänka på. Varför är valet bara mellan Honor 7 och 8? Jag är iofs nöjd men skulle kanske köpt en LG G4 om jag fått ändra mig. Bättre kamera, utbytbart batteri och längre batteritid än honor 7. När jag tittar på jämförelser verkar inte honor 8 vara så mycket bättre än 7an men jag har inte använt en honor 8 så det är andrahandsinfo.

Permalänk
Medlem

@gamerfreak87: Ok. Verkar vara fler som har det problemet med G3. Jag hade inga problem med min.

Men om du promt ska ha en Honor hade jag gått på 8an. Är ju bara svänga förbi typ Clas Ohlsson och köpa billigaste krafset om du inte kan få en av nån kompis/släkting för att sedan lämna in på Tele2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frisell:

Jag har 2 st batterier och en billig dockningsstation med plats för extra batteri till LG G3 som du kan få mot fraktkostnad. Skicka PM eller citera om det är intressant. Du får gärna ta reda på billigaste sättet att skicka oxå.

EDIT: http://www.mytrendyphone.se/shop/lg-g3-g3-158568p.html

Intressant. Vet du hur länge erbjudandet gäller?

Svarar mig själv. Verkar gälla september ut.

Permalänk
Medlem

Enligt Anandtech har Huawei Mate 8 bäst batteritid av alla telefoner. Honor 8 fanns inte med i testet men enligt prisjakt har Honor 8 3000mah och Mate 8 4000 mah så större batteri.

Galaxy S7 Edge är också riktigt bra liksom iPhone SE.

http://www.anandtech.com/show/10468/the-htc-10-review/5

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Jag har nyligen köpt en Honor 7 då jag inte kände för att lägga ut 4500kr+ för en ny telefon och den enligt pappret borde varit bättre än min Xperia Z1.

Dock har jag problem med just prestandan. I spel, t.ex. Hearthstone så börjar det hacka rätt rejält efter endast någon minut trots att telefonen inte blir särskilt varm.
Kan vara ett mjukvaruproblem. Men vet inte om flera upplever samma sak.

Permalänk
Inaktiv

Med tanke på hur billig Honor 8an är hos tele 2 så borde valet vara enkelt. Har du ingen telefon att byta in, köp den billigaste du kan hitta för några kronor.
Tele2 ger förmodligen ett par hundralappar för din G3a även om du säkerligen får mer om du säljer den.

Jag gick från LG G2 till Honor 8, 2490kr var för bra pris för att låta bli. Kommer dessutom bli ännu mindre uppgraderingskostnad när man säljer den gamla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hazelberg:

Du får 2000 kr rabatt på Honor 8 på Tele2 om du lämnar in en gammal mobil, vilken som helst (behöver inte ens vara smartphone, du kan köpa en knapptelefon för 200 kr t.ex. och lämna in). Går att betala hela summan direkt utan abonnemang och den är obunden, tror att det landade på cirka 2500.

Sorry för att jag hijacker tråden. Gäller fortfarande erbjudande? isf ska man åka till någon av deras butiker eller? för att jag hittar inte erbjudande på deras hemsida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av duseans:

Sorry för att jag hijacker tråden. Gäller fortfarande erbjudande? isf ska man åka till någon av deras butiker eller? för att jag hittar inte erbjudande på deras hemsida.

Tyvärr inte

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av duseans:

Sorry för att jag hijacker tråden. Gäller fortfarande erbjudande? isf ska man åka till någon av deras butiker eller? för att jag hittar inte erbjudande på deras hemsida.

Tyvärr inte men den är månadens mobil hos Comviq, om du binder dig på 2 år kostar den 960kr + abonnemanget då men det kanske du ändå behöver.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av nisselask:

Tyvärr inte men den är månadens mobil hos Comviq, om du binder dig på 2 år kostar den 960kr + abonnemanget då men det kanske du ändå behöver.

Skickades från m.sweclockers.com

synd

Men tack ändå

Permalänk
Medlem

Telia ger 1000kr rabatt om man köper en honor 8 + något om man lämnar in en gammal mobil.
Någon som nappat på det?

Visa signatur

In vino veritas

Permalänk
Skrivet av who84:

Telia ger 1000kr rabatt om man köper en honor 8 + något om man lämnar in en gammal mobil.
Någon som nappat på det?

Jag kommer nog nappa på det, surt som fan iom att man kunde få den för 2500 nyss men nuvarande mobiljävel dog ju inte förrens denna veckan... Annars verkar lumia 950 för 3100 på ms store rätt bra, finns dock inte i lager.

Permalänk
Medlem

vet du om det går att kombinera med studentabonnemang?@erikakasinnes:

Visa signatur

In vino veritas

Permalänk
Skrivet av who84:

vet du om det går att kombinera med studentabonnemang?@erikakasinnes:

Hur menar du nu? Ifall du kan teckna studentabonnemang samtidigt som du utnyttjar erbjudandet? Det tror jag absolut.

Permalänk
Medlem

Helt klart honor 8 framför 7an