Rykte: AMD "Vega 10" får 16 GB HBM2 och 4 096 streamprocessorer

Permalänk
Medlem
Skrivet av igelkotte:

Men en 4k 120 hz skärm kanske? Jag hade så klart valt att ställa grafiken så högt som möjligt på datorn, med bra flyt då. Jag tror dom flesta andra resonerar så. Det är annars jämförbart med att en 720p skärm inte heller är dålig om den klarar 120 hz.

Han du quotade skrev ju såhär "95% av alla PC-spelare spelar i 1080P", stämmer det att 95% spelar på 1080p så innebär ju inte det att skärmarna är dåliga för att dom bara är 1080p. Finns det ens 4k skärmar med 120Hz?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Han du quotade skrev ju såhär "95% av alla PC-spelare spelar i 1080P", stämmer det att 95% spelar på 1080p så innebär ju inte det att skärmarna är dåliga för att dom bara är 1080p. Finns det ens 4k skärmar med 120Hz?

Vad som är dåligt och bra är högst personligt. Men rent generellt så 1080p är ingen höjdarupplösning idag (tycker jag).
Det känns som jag gett svar på diskussionsämnet
Det finns sådana skärmar men dom kostar lite...

Visa signatur

Intel Pentium 2 MMX 233 @263 MHz, 192 mb, Nvidia TNT 16mb, 40gb hdd

Permalänk

Blir att vänta med att uppgradera tills den är släppt. Är i och för sig nöjd med mitt fury x kort och skulle kunna sitta med det i många år till, men det är ju alltid kul med nya prylar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av azag-thoth:

Blir att vänta med att uppgradera tills den är släppt. Är i och för sig nöjd med mitt fury x kort och skulle kunna sitta med det i många år till, men det är ju alltid kul med nya prylar...

Har själv samma åsikt Vega kommer minst piska 1070, tror även den kommer vara bättre änn gtx 1080, speciellt i Vulkan/DX12 titlar detta som är framtiden båda företagens GPUer presterar bra nog i DX11 titlar, Det man uppgraderar för idag är ju Vulkan och DX12 titlar och där lär ju Vega ha ett bra läge om man kollar på det hela.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oaktree:

Har själv samma åsikt Vega kommer minst piska 1070, tror även den kommer vara bättre änn gtx 1080, speciellt i Vulkan/DX12 titlar detta som är framtiden båda företagens GPUer presterar bra nog i DX11 titlar, Det man uppgraderar för idag är ju Vulkan och DX12 titlar och där lär ju Vega ha ett bra läge om man kollar på det hela.

Vilka DX12/Vulkan titlar uppgraderar man för idag om man köper kort menar du?
Stämmer denna listan på "upcoming games" så är det ju inget att hänga i granen precis, det är väl i så fall Battlefield 1.

edit; Googlade men hittade inget spel som ska komma med stöd för Vulkan. Vulkan kanske inte är något att använda när någon ska köpa grafikkort om det inte är Doom och The Talos Principle som ska spelas då.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Vilka DX12/Vulkan titlar uppgraderar man för idag om man köper kort menar du?
Stämmer denna listan på "upcoming games" så är det ju inget att hänga i granen precis, det är väl i så fall Battlefield 1.

edit; Googlade men hittade inget spel som ska komma med stöd för Vulkan. Vulkan kanske inte är något att använda när någon ska köpa grafikkort om det inte är Doom och The Talos Principle som ska spelas då.

Kollade listan du länkade men är ju endast 2015 och delvis 2016 som är med där, så i detta fall så är ju alla nya titlar för 2017/2018 inte med och lär ju vara ett antal titlar som släpps under denna tids period. köper man ett grafikkort idags lägget så lär man ju använda det iafall minst 2 år, tror dom flesta använder nog korten längre änn så.
Angående Vulkan så är det ju lite oklart hur det ser ut där men det verkar ju onekligen ge en bra prestanda boost om det är implementerat på ett bra sätt, så kommer nog komma fler titlar med det API:et framöver, är ju nyligen lanserat så ge det lite tid.

Permalänk
Avstängd

synd att det ska ta så lång tid innan lanseringen