Permalänk
Medlem

@Turbonisse: Tack! Lär bli klar med allt imorgon då jag hämtar upp ACF fittingsen + primochill tubingen, behöver jag den eller funkar den masterkleer tubingen som jag har liggandes?

Permalänk
Medlem

Random fråga, ska köpa ett till 980 Ti senare och vattenkyla det, funkar EVGA's VR version med EK's vattenblock eller blockerar HDMI kabeln det? Hittar nämnligen ingen vanlig version av 980 Ti'n från EVGA från butik utan bara VR versionen.

Permalänk
Medlem

Funkar masterkleers tubing fortf elr borde jag köpa ny primochill? Fattas typ 20kr för ny tubing

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Entusiast

Angående mayhems och anti corrosion...

Citat:

The system must be clean and have no chemicals of any kind left in the system. There must be no bleach, biocide and anti corrosive inhibitors. We recommend you flush your system with either DI water or Mayhems Ultra Pure H20 before use. Mayhems Pastel has biocides and inhibitors included in the mixture.

Gällande slangen...

Masterkleer har jag inte hört mycket positivt om

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

Angående mayhems och anti corrosion...

Gällande slangen...

http://www.overclock.net/content/type/61/id/677943/width/600/height/338

Masterkleer har jag inte hört mycket positivt om

Tackar! Blir primochill. Får fråga om lite cash bara men kommer nog köra systemet med destillerat först. Sen flusha den och köra i med mayhems pastel.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har redan dock rensat radiatorerna 3-4 gånger med vanligt vatten sen 1-2 gånger med destillerat.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har plockat upp allt förutom att jag gjorde en miss, fattas 2 fittings... Ska jag använda en PETG bend? Har en färdig, resten blir vanlig tubing.

Permalänk
Medlem

@ZeSalmon: Bilder?

Visa signatur

Gått i träda. Åter om något år!

Permalänk
Medlem

@Turbonisse: På hela bygget?

Permalänk
Medlem

@Turbonisse: http://imgur.com/a/E2CAD hela bygget just nu, behöver ju bara sätta dit några slangar som går snabbt, den jag har färdig med PETG är från 240'n där nere till 360'n där uppe. Vill ju spela BF1 också därför jag tänker på att ha 1 petg bend.

Permalänk
Medlem

Hade trots allt räknat rätt! Hur länge ska leak testen på gå? Vad borde jag göra? All tubing sitter i och behöver bara fylla loopet!

Permalänk
Medlem

Asså ett problem, behöver få loss ena compression fittingen (EK ACF fitting) alltså får inte loss G1/4'n från den andra delen, sitter aldelles för tight, vad fan ska jag göra? Behövs 1 fitting till och den är aldelles för spänd.

Permalänk

@ZeSalmon:
Kan du inte använda den medföljande insexnyckeln, den fetaste, den ska gå in i fittingen om du vill gänga ur den ur t.ex. en radiator eller ett block.

Permalänk

Kollade på din bild du la upp, du ska nog INTE använda samma port för in/ut slangarna, då får du inte att vattnet att cirkulera genom blocket.

Varnades för den anslutningen i denna tråden på sida 2!
Lägger upp den igen innan du gör något tokigt.

Skrivet av Zpnk:

Hoppas du inte gjort som tomten i den här videon...

http://cdn.overclock.net/c/c1/900x900px-LL-c136249e_89bcf0580...

Permalänk
Medlem

@900-Mange: Inte fått någon, alla som i små paket

Permalänk

Den är nyckeln är kort men tjock, tror den följer med pumpen.
Hoppas du såg mitt inlägg precis ovanför ditt svar angående anslutningarna på grafikkortet!

Permalänk
Medlem

@900-Mange: Tack så mycket, tänkte lite det också på det..

Permalänk

@ZeSalmon
Sen funderar jag på ditt antistatarmband, har du skavt bort färg där så du har kontakt med bar metall?
Annars gör den nog inte så mycket nytta...

Plocka även bort kablarna som går från nätagget till moderkortet nu, så du inte glömmer det när du bara ska dra igång pumpen för läcktest och fyllning av loopen.
Annars startar datorn utan kylning.

Permalänk
Medlem

@900-Mange: ... Nej det har jag inte :/ Har inte heller rört på chassit så mycket, tror du jag kan ha fuckat något? :/ Och testade med insexnyckeln och den var för liten, ifall du inte läst tråden på sistonde kör jag ACF fittings nu med soft tubing.

Permalänk
Medlem

@900-Mange: Något tips på hur jag ska ta loss den? Vill gärna få ihop allt idag och redan leak testa den under natten så jag kan lira BF1 imorgn

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZeSalmon:

@Turbonisse: http://imgur.com/a/E2CAD hela bygget just nu, behöver ju bara sätta dit några slangar som går snabbt, den jag har färdig med PETG är från 240'n där nere till 360'n där uppe. Vill ju spela BF1 också därför jag tänker på att ha 1 petg bend.

Jag ser en bild (Där slangar till GPU är fel dragna, kommer läcka duktigt och kyla nada.) klickar jag på nästa bild, hamnar jag på nått annat. Går det inte att länka med [*img*] taggar så bilderna syns på SC?

Visa signatur

Gått i träda. Åter om något år!

Permalänk
Medlem

@Turbonisse: sorry är lite ny till SC men vad menar du det kommer läcka rejält? Som mange sa så borde jag byta placering också på tubing och de ska göras!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Du kan inte köra samma port på grafikkortet, då kommer vattnet bara gå genom utan att passera inuti blocket.

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem

@solomon: Förstår det, lite trött bara

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

gammal bild men suttit den nedre gpu block tuben till vänster istället, enda kvar är från 240 rad till 360 som jag har problem med då jag inte får loss gängan från compression fittingen :/ hjälp?!

Permalänk

Använd insex, har du ingen skaffa en

Permalänk
Medlem

@900-Mange: Vill ju bli klar tills imorgn :/ BF1

Permalänk
Medlem

JAAA! Hittade en som passa hemma <3