AMD och Nvidia släpper drivrutiner med optimeringar för Forza Horizon 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simon^L:

@DeluxXxe: Releasen är väll den 27?

Då måste jag läst fel, demot till pc skulle komma efter release iaf..

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk
Medlem

Skulle vara tacksam om någon kan verifiera ett problem jag haft med alla drivrutiner efter 368.95 så jag vet om det är bara jag. Kan nämligen inte direkt hitta ngt via google.

En del spel funkar helt enkelt inte att starta längre med fel som pekar mot DirectX 9 (tror jag).

Pinball FX2 - cannot create d3d device
Grim Dawn - Couldn't initialize Graphics engine

Jag vill bara veta om någon annan upplever liknande problem tex med dessa spel. (andra spel funkar dock)

Visa signatur

There are two kinds of people. People you drink with and people who make you want to drink.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Black Zero:

Skulle bli jätteglad om dessa drivrutiner fixar ett problem jag har haft ett bra tag nu vilket gör att jag inte kan uppdatera från Crimson 16.3.2

Mitt problem som jag haft när jag försökt uppdatera till något nyare är att min TV (Sony Bravia 48") som är köpt i år byter scenval och tappar kontakten hela tiden vilket inte händer på Crimson 16.3.2

TV:n används för övrigt till allt möjligt annat som är film och tv-spel relaterat och den fungerar alldeles utmärkt så TV:n är inte felet.

Detta är lite smått irriterande och något jag aldrig upplevt tidigare.

Kör Windows 10 Anniversary Update och har ett AMD Radeon R9 380X kort.

För att återkoppla till mitt problem har jag äntligen löst det permanent!

Jag köpte ett kort från Nvidia ASUS GeForce GTX 1060 6GB STRIX GAMING OC och lämnade AMD och dess usla drivrutiner för gott.

Tack för de här 6 åren AMD, de har varit långa och långt ifrån bekymmersfria men nu är de äntligen över.