Blizzard byter namn på Battle.net

Permalänk
Medlem

En annan sak jag avskyr är att man inte längre kan gå in på deras ftp server med ftp läsare och hämta filerna och bläddra i mapparna. Vet inte om dom stängde av för allmänheten av säkerhetsskäl?

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av enbom:

Så varför byta namn från första början då?

Står klart och tydligt i artikeln varför Blizzard vill byta namn, förstår inte riktigt vad det är du frågar om jag ska va ärlig.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Blizznet.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk

Blizzard.tech skulle vara det fånigaste någonsin

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Intel i5 3570K @ 4,5 GHz | Kylare: CM Hyper 212 Evo | Grafikkort: EVGA GTX 970 SSC | Chassi: HAF 922 Svart | Mobo: Asus P8Z77-V | RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16 GB (4x4GB) | SSD01: 250GB Samsung 840 EVO | SSD02: 1TB Samsung 850 EVO | Nätagg: Corsair 850 W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

Står klart och tydligt i artikeln varför Blizzard vill byta namn, förstår inte riktigt vad det är du frågar om jag ska va ärlig.

Jadu. Det undrar jag med.
Jag läste nog inte ditt inlägg tillräckligt noga första gången. Missuppfattade din mening. Skyller på trötthet.

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av nME:

Jag är rätt säker på att ni missförstår. I nyheten på PCGamer står det att Battle.net "will be referred to as Blizzard tech from here on, as is already the case with Blizzard Streaming and Blizzard Voice." Notera litet "t" på tech. Dvs att det ska framgå att det är Blizzard som står bakom tekniken, såsom namnen Blizzard Streaming och Blizzard Voice redan gör. Det står inget om vad namnet blir i slutändan.

Det logiska då blir ju Blizzard.Battle.net

Någe helt nytt är ju galet...

Permalänk
Medlem

Dagens puckodrag. Alla som vuxit upp med Blizzard vet vad Battle.net är och alla nya har lärt sig det tack vare Battle.net-appen/programmet. Att byta nu vore som om Toyota skulle byte till The Japanese Car eller nåt...

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem

Detta är ungefär lika korkat som när Corsair bytte ut sin varumärkes symbol till en tribal tatuering..

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk

"blizzardgaming.net" kan tänkas mig skulle heta så. Men Battle.net håller ännu från 1997 sen första diablo kom. Men nå, få se va som händer sen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av enbom:

Jadu. Det undrar jag med.
Jag läste nog inte ditt inlägg tillräckligt noga första gången. Missuppfattade din mening. Skyller på trötthet.

haha okej, shit happens!

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av spelgubbe:

Blizzard.tech skulle vara det fånigaste någonsin

Skickades från m.sweclockers.com

Battle.net byter inte alls namn till Blizzard.tech, detta är kopierat från deras egna facebook-sida;
Dem tar helt enkelt bort namnet "Battle.net" för att minska förvirringen för "nya" användare (Blizzard.com & Battle.net).

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem

Blizzard Blizzard, now with twice the Blizzard!

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Får minnen om när Valve stängde ner WON för att bli Steam.

Permalänk
Medlem

Jag har alltid tyckt battle.net varit ett grymt namn. Det känns nästan historiskt. Konstigt att man väljer att inte förvalta det istället.

Battle.net = Stridsnätet där man träffar sina vänner o fiender o krigar med eller mot dom.
Steam = Ånga?
Origin = ...?

Visa signatur

Gigabyte RTX 3070 | Samsung 980 | AMD 5950x
32GB 3600MHz CL14 | Corsair RM850X | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO
Skärm: Acer 27" ConceptD CP3271KP IPS 4K HDR 144 hz

Skriv gärna ett svar om ditt problem löste sig.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kunzite:

Ett klokt namnbyte för en gångs skull, alltid tyckt battle.net varit i väldigt dåligt namn på deras onlinetjänst.

Klokt och klokt.. Det återstår ju att höra vad dom namnger den nya, kanske är det inte så bra, min gissning är att allt brandas Blizzard istället och det är väl ganska rimligt. Undrar dock om dom kommer behålla battle.net/eu osv för att logga in på sitt konto, eller om det blir blizzard.com t ex.

Men vem bryr sig egentligen, så länge man kan spela spelen så är det mesta ok för mig.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Skrivet av Marticus:

Att folk reagerar så pass på ett namnbyte? Själv känner jag att jag inte kunde bry mig mindre om vad det heter, det kan få heta PonylandUnitedRainbowKingdoms om det vill. Jag öppnar programmet och startar wow, that's it.

Kan du inte göra det lite längre? Som "nordvästersjökustartilleriflygspaningssimulatoranläggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskussionsinläggsförberedelsearbeten" ?

(Tydligen gunnies rekord för längsta svenska ord)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Marticus:

Att folk reagerar så pass på ett namnbyte? Själv känner jag att jag inte kunde bry mig mindre om vad det heter, det kan få heta PonylandUnitedRainbowKingdoms om det vill. Jag öppnar programmet och startar wow, that's it.

Lite så tänker jag med, det är väldigt sällan jag loggar in på launchern och sitter och stirrar på loggan och rullar ordet "battle.net" över tungan

Visa signatur

NZXT H440 Razer ||ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix ||Intel I7-6700K|| ASUS ROG MAXIMUS VIII HERO ||Hyper X Fury DDR4 2133MHz 16GB || https://spelfokus.blogspot.se/

Permalänk
Medlem

Enligt mig blir det mer förvirring vid namnbyte efter 20år.

Permalänk
Medlem

tycker battle.net är bra som det är, det har ju funkat alla år och alla vet vad det gör, varför byta nu liksom?

Permalänk
Skrivet av enbom:

Så varför byta namn från första början då?

Som nyhetsinlägget nämner, namnet battle.net är utaderat och skapar förvirring bland nya användare. Svårt med ett varumärke när det är så vagt och som idag skulle kunna tolkas som enbart en webbsida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrSvensson:

Som nyhetsinlägget nämner, namnet battle.net är utaderat och skapar förvirring bland nya användare. Svårt med ett varumärke när det är så vagt och som idag skulle kunna tolkas som enbart en webbsida.

Om det räcker med ett namn för att skapa förvirring behöver nog de nya användarna anstränga sina "geniknölar" lite mer.