Resident Evil 7: Biohazard får systemkrav

Permalänk
Melding Plague

Resident Evil 7: Biohazard får systemkrav

Nästa del i Resident Evil-serien släpps inte förrän i januari nästa år, men redan nu släpper utvecklaren Capcom systemkrav för spelet.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Inte direkt ondskefulla krav

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Såå... är det väloptimerat eller utan ögongodis?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

Kan det möjligtvis bli bättre än förra spelet "Umbrella Corps" som släpptes i juni 2016?
Metacritic score på 36!
Och user score på 2.3
http://www.metacritic.com/game/pc/umbrella-corps

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Kommer detta spel att heta i Japan:
Biohazard 7
Biohazard

?

Permalänk
Medlem
Skrivet av axelaxel:

Såå... är det väloptimerat eller utan ögongodis?

Skickades från m.sweclockers.com

ser ok ut https://www.youtube.com/watch?v=BWeFB00IuFE

Permalänk
Medlem

@SolidReactor:

Permalänk
Medlem

Blir köp till PS4 i Hongkong skulle jag tro.

Visa signatur

Rigg: Intel Core i7-8700K @ 3,7 GHz, 32GB RAM (3200 MHz), ASUS TUF RTX 3080, Corsair TX850M
Tillbehör: Iiyama ProLite X4372UHSU (43", 4K), Razer Naga Hex MOBA, Func KB-460 (Cherry MX Red)
NAS: Synology Diskstation 413j + 4 * 3TB WD RED

Permalänk
Medlem

Finns inte många spel-serier man har lika många trevliga minnen av! Minns när min polare och jag för så där 15-16 år sen eller nåt speed-runnade igenom 2:an då vi hört att man skulle låsa upp nya kläder, vapen etc om man klarade det under 2h. Så vi körde i omgångar fram och tillbaka medans den andre vilade.
Vi klarade spelet till slut på 1:59:29 om jag inte minns fel! För att sedan upptäcka att minneskortet var defekt...var bara att cykla ner som en tok till närmsta köpcenter och införskaffa ett nytt. När vi kom hem och skulle spara hade spelet fryst och hängt sig! Men det var bara att börja om, och denna gång gjorde vi det på 1:50:nånting.
Det var en väl planerad och härlig lördag eftermiddag

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Inaktiv

Bra att spelet kommer till PC. Nu har jag förvisso en PS4 också men totalt ointresserad av att spela detta spel på den. Vore även bra om demot som finns till PS4 kunde släppas till PC och Xbox One också men det har väl förmodligen Sony betalt för att inte ska hända.

För övrigt anser jag forftarande att Resident Evil 4 är bästa spelet i serien följt av Resident Evil: Rebirth. RE4 var en behövlig uppdatering av konceptet. Rebirth är en bra uppdatering av första spelet.

Permalänk

Är det jag som missuppfattat något eller har Capcom valt first person shooter till RE7?

Permalänk
Medlem

Haha, tänkte för mig själv att det säkert kommer heta Biohazard 7: Resident Evil i Japan... Ser man på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ulanddanne:

Är det jag som missuppfattat något eller har Capcom valt first person shooter till RE7?

Det är bara en teaser/demo som härmar diverse fps survivalhorror spel, framförallt PT. Det finns inga vapen i demot t ex. Men PT var 100 ggr bättre, men går inte få tag i längre...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luminous:

Det är bara en teaser/demo som härmar diverse fps survivalhorror spel, framförallt PT. Det finns inga vapen i demot t ex. Men PT var 100 ggr bättre, men går inte få tag i längre...

Skickades från m.sweclockers.com

PT?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ClintBeastwood:

Spelet lades ner förra året eller så men en spelbar teaser släpptes innan dess.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luminous:

Det är bara en teaser/demo som härmar diverse fps survivalhorror spel, framförallt PT. Det finns inga vapen i demot t ex. Men PT var 100 ggr bättre, men går inte få tag i längre...

Skickades från m.sweclockers.com

Om man verkligen vill, går det att få tag i.

Skrivet av SolidReactor:

Kommer detta spel att heta i Japan:
Biohazard 7
Biohazard

?

Kanske Biohazard 7: Resident Evil?

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Medlem

Mer trådar åt folket!

(Kul att se fler-trådiga CPUer, även så gamla som 3770, komma till nytta)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luminous:

Det är bara en teaser/demo som härmar diverse fps survivalhorror spel, framförallt PT. Det finns inga vapen i demot t ex. Men PT var 100 ggr bättre, men går inte få tag i längre...

Skickades från m.sweclockers.com

De har ju ändrat speltypen tidigare så det skulle inte förvåna mig om det va ett fps survivalhorror spel som i demot.