Här samlar vi alla program och verktyg för produktivitet

Permalänk
Medlem

Här samlar vi alla program och verktyg för produktivitet

Goder afton gott folk!

I mitt jobb behöver jag planera, räkna, hålla möten, dokumentera och mycket, mycket mer. På mitt jobb är jag åtminstone 15 år yngre än mina kolleger och har därmed en god datorvana från uppväxten. Jag hittar titt som tätt ett program eller verktyg som gör vardagen så mycket enklare och det finns säkerligen hundratals fler program på nätet som jag och du skulle ha nytta av. Därför tänkte jag att vi i denna tråd samlar och tipsar om bra verktyg som skapar mer ordning eller bara sparar tid. Det kan vara egna program, en hemsida eller kanske bara en funktion i Office-paketet.

Som trådstartare börjar jag. Inkludera länk till nedladdning samt en kort beskrivning vad programmet du tipsar om gör för något.

Doodle för enklare schemaläggning när du ska samordna tid för möten. Du ger förlslag på x antal tider, andra kryssar i vilka alternativ de kan, du väljer en av tiderna som alla kunde. Easy as pie.

Uppgifter i Outlook. För varje mail / samtal som genererar en arbetsuppgift som inkommer skapar du direkt en "uppgift" i Outlook. Du kan kategorisera per projekt, sätta deadlines, påminnelser och massa mer. När du vänjer dig vid att jobba på detta sätt kommer du aldrig glömma bort något du skulle göra. Så fort något är avklarat kryssar du av den, du får då en snabb överblick av vad som ska göras. Räkna dock med en månads arbete på detta sätt för att få in rutinerna.

Gantt Pro gör precis vad det låter som. Gantt-scheman. Gratis för ett projekt, billigt om du vill skapa fler. Tycker dock inte denna är ultimat sett till enkelhet, uppskattar tips på bättre lösningar.

Skriv en kort minnesanteckning efter samtal som du någon gång i framtiden kan behöva minnas och skicka till berörda parter. Ditt framtida jag kommer älska ditt nuvarande jag för detta.

Jag kommer säkert på fler som jag använder i jobbet efterhand vilka jag då fyller på med. Hoppas att det finns fler som vill dela med sig tills dess!

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem

Grymt!
Toggl https://toggl.com app till telefonen. Timar dina olika aktiviteter, perfekt för sådan som mig som skjuter på tidrapporteringen till sista stund varenda månad!

Permalänk
Medlem

https://trello.com/ En digital whiteboard/att göra typ