Hoppa över intro i TV-serie (VLC Player?)

Permalänk
Medlem

Hoppa över intro i TV-serie (VLC Player?)

(Använder Windows 7, därför jag skrev tråden här)

Någon som har tips på hur man kan göra för att hoppa över introsekvensen när man kollar på en tv-serie?

En idé jag själv har är att i t.ex. VLC Player, som jag använder, göra ett skript som gör att videon spolar fram exakt 1 min 40 sek vilket är introts längd. Jag vet dock inte om det går att göra sådana script i VLC.

Tips mottages gärna.

Visa signatur

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed placerat orci vitae condimentum tempor. Nulla facilisi. Interdum et malesuada fames ac ante ipsum primis in faucibus. In at sapien id felis tempor tincidunt. Cras accumsan enim elit, ut laoreet neque dapibus ac.

Permalänk
Medlem

Inte automatiskt, men i MPC-HC kan man ställa in antalet sekunder för när man hoppar framåt eller bakåt i en fil, så du skulle kunna ställa in så den hoppar 100 sekunder och sen binda det till någon lättåtkomlig tangent/knapp.

Permalänk
Medlem

Om du skapar en spellista så kan du sätta valfri starttid.
Det valet får du när du väljer Media > Öppna flera filer. Bocka sedan i Visa fler alternativ och välj starttid.

Edit:
Sen har du kortkommandon som du kan ändra tid på om du vill (i Avancerade inställningar).
Du ser fler alternativ om du rotar runt lite där
CTRL+Pil höger = Hoppa 1 minut
ALT+Pil höger = Hoppa 10 sek

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X Kylare: Noctua NH-D14 Modermodem: Asus TUF GAMING B550M-PLUS RAM: Kingston Renegade Fury 3600MHz 32GB GPU: PowerColor Radeon RX 6900 XT 16GB Red Devil Ultimate Chassi: Fractal Design Define Mini C PSU: Corsair RM750x SSD: Kingston KC3000 2TB NVMe Skärm: Samsung 49" Odyssey G9 240 Hz Tgb: Keychron Q6 Brown Mus: Logitech MX Master III Högtalare: Audio Pro Addon T14 OS: MS Windows 11 Pro ISP: Bahnhof 500/500Mbit Tillbehör: Staropramen & Noblechairs Hero

Permalänk
Medlem
Skrivet av MadFred:

Sen har du kortkommandon som du kan ändra tid på om du vill (i Avancerade inställningar).
Du ser fler alternativ om du rotar runt lite där
CTRL+Pil höger = Hoppa 1 minut
ALT+Pil höger = Hoppa 10 sek

Det va de där jag tänkte på, i fall man kan gå in någonstans och ändra tiden på dem t.ex. från 60 s till 100 s. Var kan man gå in och ändra sådana variabler?

Visa signatur

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed placerat orci vitae condimentum tempor. Nulla facilisi. Interdum et malesuada fames ac ante ipsum primis in faucibus. In at sapien id felis tempor tincidunt. Cras accumsan enim elit, ut laoreet neque dapibus ac.

Permalänk

Inställningar-> sen klicka på "visa inställningar" "Alla" istället för "enkla". När den nya menyn kommer upp så hittar du inställningarna under Gränssnitt->Inställningar för kortkommandon. Medellångt har jag satt till 30 sekunder för att en del serier inte har så långt intro. I princip alla anime har 1:30 så då är det bara 3 klick med samma kommando.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisseman85:

Inställningar-> sen klicka på "visa inställningar" "Alla" istället för "enkla". När den nya menyn kommer upp så hittar du inställningarna under Gränssnitt->Inställningar för kortkommandon. Medellångt har jag satt till 30 sekunder för att en del serier inte har så långt intro. I princip alla anime har 1:30 så då är det bara 3 klick med samma kommando.

Perfekt, EXAKT vad jag letade efter!

Visa signatur

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed placerat orci vitae condimentum tempor. Nulla facilisi. Interdum et malesuada fames ac ante ipsum primis in faucibus. In at sapien id felis tempor tincidunt. Cras accumsan enim elit, ut laoreet neque dapibus ac.