In Win släpper nätaggregaten Classic Series med 80 Plus Platinum

Permalänk
Melding Plague

In Win släpper nätaggregaten Classic Series med 80 Plus Platinum

Med hög verkningsgrad i fokus sjösätter In Win två nya nätaggregat i Classic Series på 750 och 900 W, där båda är fullt modulära och levereras med 80 Plus Platinum-certifiering.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Måste säga att jag var helt ovetande om att dom ens gjorde nätdelar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Inte för att jag kan säga att jag har stenkoll på nätagg, men det ser ju helt klart spännande ut

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus 390z, intel i9 9900k @5GHz, RTX 3090, ddr4 32Gb @ 3200MHz, corsair AX860, samsung 840 evo 128Gb, samsung 850 evo 250Gb, BeQuiet dark base 900, custom loop (360+480 radiatorer)

Permalänk
Medlem

Jäkligt snygga åtminstone
(men känns som de kräver man har ett chassi i samma stil för att det ska matcha)

Jonnyguru har redan testat 900 wattaren:
http://www.jonnyguru.com/modules.php?name=NDReviews&op=Story&...

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Jäkligt snygga åtminstone
(men känns som de kräver man har ett chassi i samma stil för att det ska matcha)

Jonnyguru har redan testat 900 wattaren:
http://www.jonnyguru.com/modules.php?name=NDReviews&op=Story&...

Det verkar inte så bra enligt testen. Medioker spänningsreglering är inget man vill ha om man köper ett Platinum stämplat nätaggregat. Tack för länken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarkSix:

Det verkar inte så bra enligt testen. Medioker spänningsreglering är inget man vill ha om man köper ett Platinum stämplat nätaggregat. Tack för länken.

Kvalitet kostar. Detta nätagget rider bara på en certifierings stämpel...

Samma sak med all teknik. Man gör billigare versioner och folk tror att "tekniken blivit billgare".

Samma sak med digitala hifi förstärkare, LED TV apparater m.m. Tekniken blev inte billigare att producera. Man hitta bara vägar att
göra billigare kvalitet av saker som uppnådde försäljnings orden.

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem

De borde klämt in en 140mm fläkt istället :/ utöver det så ser jag inget att klaga på för tillfället! hoppas den är konkurrent kraftig!

Visa signatur

Citera för svar!

Detta må inte längre vara min primära dator men står kvar vid TV:n så den får ligga kvar ändå!

MB: Asus Maximus III Gene CPU: I7 860 4ghz HT Kylning: Antec 920 GPU: EVGA 770 2GB RAM: Corsair 12GB 1600mhz XMS3 2x2GB + Vengence HP 2x4GB SSD: Samsung EVO 840 120GB HDD: Samsung 1Tb 7200rpm, Seagate 2TB 7200rpm Chassi: Fractal Design Define Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarkSix:

Det verkar inte så bra enligt testen. Medioker spänningsreglering är inget man vill ha om man köper ett Platinum stämplat nätaggregat. Tack för länken.

Nu påstår inte jag att du ska nöja dig med mindre än du vill själv ha, men så illa ser jag inte det att vara. Ja, det kommer inte vinna priser för "best i test", men glöm inte bort att "platinum" endast innebär att den är energieffektiv, inte att den är stabil eller tåligt byggd.

Hans test gav 10 av 10 på bygg kvalité och 8+ på funktioner och prestanda. Det enda problemet, egentligen, var priset.
Så om bara priset kommer i rätt linje, så kan den mycket väl vara ett vettigt alternativ, då den verkar bra byggd. Sen självklart kommer extrem överklockare vilja ha bättre, men alla är inte det

Så som det är nu dock, tror jag det finns mer prisvärda alternativ.

Skrivet av JonatanR:

De borde klämt in en 140mm fläkt istället :/ utöver det så ser jag inget att klaga på för tillfället! hoppas den är konkurrent kraftig!

Kan jag hålla med om.

Permalänk
Inaktiv

Varför släpps inga guld och platinum-certade passiva nätaggregat nuförtiden? Det är väl bara Seasonic, Super Flower och Silverstone som har sådana modeller i sina sortiment?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

Varför släpps inga guld och platinum-certade passiva nätaggregat nuförtiden? Det är väl bara Seasonic, Super Flower och Silverstone som har sådana modeller i sina sortiment?

Jag förstår vad du menar men jag kan även säga att mitt nätagg är passivt i stort sätt hela tiden.

Men visst, passiva agg med 200-400 W och hög effektivitet saknas på marknaden. Rent generellt så saknas det aggregat under 500 W och hög effektivitet.

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem

Snyggt agg men det finns bättre alternativ. Mitt AX760 är från typ 2012 och mäter bättre i både ripplevärden och spänningsregulering. MEN det mäter mer än bra nog (utmärkt faktiskt) och är enligt vad jag fattat gjort av In-Win själva. Så skoj att få in en till tillverkare på marknaden. Dom satsar ju helt klart på kvalié rakt igenom så riktigt bra!

Är ju förbannat snyggt också.

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem

Nätagg i 3mm bockat aluminium? Ser minst sagt bastant ut!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av heatm:

Jag förstår vad du menar men jag kan även säga att mitt nätagg är passivt i stort sätt hela tiden.

Men visst, passiva agg med 200-400 W och hög effektivitet saknas på marknaden. Rent generellt så saknas det aggregat under 500 W och hög effektivitet.

Du skulle bara veta hur svalt mitt passiva Super Flower är, det blir aldrig varmt även efter längre spelsessioner. Otrolig kvalitet och har fungerat fläckfritt i flera år. Det finns ingen anledning att köpa nätaggregat över 500W om man inte ska köra SLI nuförtiden.

Det är bara synd att passiva är så dyra men samtidigt så ställs det högre krav på att det ska vara bra komponenter i dem än de med fläkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

Du skulle bara veta hur svalt mitt passiva Super Flower är, det blir aldrig varmt även efter längre spelsessioner. Otrolig kvalitet och har fungerat fläckfritt i flera år. Det finns ingen anledning att köpa nätaggregat över 500W om man inte ska köra SLI nuförtiden.

Det är bara synd att passiva är så dyra men samtidigt så ställs det högre krav på att det ska vara bra komponenter i dem än de med fläkt.

Mjao... då många nätagg är semipassiva så är det gött att fläkten aldrig sätter igång om man har spelrum hos nätagget. Mitt agg är passivt upp till typ 450-500 W, så hela tiden alltså. Du får dessutom bäst verkningsgrad vid runt 50 % belastning. Så vad jag har är ett passivt agg som är grymt effektivt (runt 93 % när jag spelar). Dom hade kunnat sagt att det var en 500 W-enhet istället och kallat det helt passivt men det är ganska dåraktigt då det i verkligheten tål över 900 W belastning.

Så bara för att det sitter en fläkt i det betyder inte det att den används.

Fast jag förstår dig också en fläkt tar upp plats och passiva agg använder ibland höljet som en kylfläns. Det blir dock oftast dyrare och dom kan med säkerhet mata ut mer watt om dom har en fläkt som kickar in vid höga temps. Det blir per automatik en dyrare lösning för en funktion som redan finns i många av dagens nätagg.

Ha en trevlig helg och hurra för oss nätaggsnördar!

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Nätagg i 3mm bockat aluminium? Ser minst sagt bastant ut!

Borstad aluminium! Det verkar sannerligen vara byggt som en pansarvagn. Nästan synd att gömma det i en låda. :/

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem

Såg ju jäkligt fräsht ut det där nätagget!! Och med bara drygt 200 spänn mellan 750 och 900w så ser jag ingen anledning att inte ta 900wattaren. Skulle nästan varit ett givet köp om jag suttit på ett InWin chassi!

Dock väldigt nöjd med mitt BeQuiet Dark Power Pro 1000w!! Så det kommer få hänga med i nästa bygge också och nästa efter det!

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

Undrar hur ofta fläkten går igång i verkligheten. Helt passiv kylare hade ju vart det bästa

Visa signatur