Titanfall 2 får systemkrav

Permalänk
Melding Plague

Titanfall 2 får systemkrav

En av höstens stora förstapersonstitlar Titanfall 2 släpps nästa månad. Förutom konsol kommer även spelet till PC/Windows och utvecklarna meddelar nu kraven för plattformen.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Auch.. måste kännas tungt för AMD att inte ens finnas med i 4K, varken GPU eller CPU

Permalänk
Medlem

Undrar om det inte är minnet som sätter käpparna i hjulet för FuruX för annars så presterar den fint i nya titlar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Ytterst få kör väl 4K idag? Jag vet ingen som har skaffat 4K skärm till datorn som inte jobbar med grafik. Jag tycker systemkraven var rätt så låga, men det handlar väl om att det är väldigt dumt att göra ett spel med extrema systemkrav som väldigt liten skara kan köra och försäljningen blir därefter.

Och då blir väl 16GB ram ett problem för en stor skara gamers, då de flesta väl inte har det? När man köper ny dator så är väl denna mängd ett minimum för de flesta, men många har äldre burkar.

Jag kanske kommer köpa Titanfall 2, det beror på min arbetsbelastning just då, för min del blir det dock ps4, då jag ej har denna datakraft ledig till övers som spelet kräver.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viochee:

Auch.. måste kännas tungt för AMD att inte ens finnas med i 4K, varken GPU eller CPU

de borde a skrivit 480 8gb crossfire

Visa signatur

Citera för svar!

Detta må inte längre vara min primära dator men står kvar vid TV:n så den får ligga kvar ändå!

MB: Asus Maximus III Gene CPU: I7 860 4ghz HT Kylning: Antec 920 GPU: EVGA 770 2GB RAM: Corsair 12GB 1600mhz XMS3 2x2GB + Vengence HP 2x4GB SSD: Samsung EVO 840 120GB HDD: Samsung 1Tb 7200rpm, Seagate 2TB 7200rpm Chassi: Fractal Design Define Mini

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon159643:

Ytterst få kör väl 4K idag? Jag vet ingen som har skaffat 4K skärm till datorn som inte jobbar med grafik. Jag tycker systemkraven var rätt så låga, men det handlar väl om att det är väldigt dumt att göra ett spel med extrema systemkrav som väldigt liten skara kan köra och försäljningen blir därefter.

Och då blir väl 16GB ram ett problem för en stor skara gamers, då de flesta väl inte har det? När man köper ny dator så är väl denna mängd ett minimum för de flesta, men många har äldre burkar.

Jag kanske kommer köpa Titanfall 2, det beror på min arbetsbelastning just då, för min del blir det dock ps4, då jag ej har denna datakraft ledig till övers som spelet kräver.

Spelet är ju inte alls krävande? 660 eller 7850 som minimum krav?

660 motsvarar väl GTX480? 7850 är väl som ett 5870?

Så teoretiskt kan man spela spelet på en dator från 2009..

Visst...4K är krävande...4K, det säger sig själv och dessutom under Ultra settings..

Visa signatur

||i5-4690K@4,7GHZ||Z97-A||GTX970@1,5/2GHZ||CM V700||8GB RAM@2,6GHZ||H440||NH-D15s||G10+H55|||Win10||
Unique valley score, ExtremeHD >3047

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Fisken1986:

Spelet är ju inte alls krävande? 660 eller 7850 som minimum krav?

660 motsvarar väl GTX480? 7850 är väl som ett 5870?

Så teoretiskt kan man spela spelet på en dator från 2009..

Visst...4K är krävande...4K, det säger sig själv och dessutom under Ultra settings..

Jag skrev otydligt men. - Jag tycker systemkraven var rätt så låga. Resten av inlägget handlade om att det var nbog smart att inte ha för höga krav då det gallrar bort potentiella köpare.

Permalänk
Skrivet av Viochee:

Auch.. måste kännas tungt för AMD att inte ens finnas med i 4K, varken GPU eller CPU

Är väl inte konstigt egentligen, då det bara finns 2 kort på marknaden som klarar av de i 4k.

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Ytterst få kör väl 4K idag? Jag vet ingen som har skaffat 4K skärm till datorn som inte jobbar med grafik. Jag tycker systemkraven var rätt så låga, men det handlar väl om att det är väldigt dumt att göra ett spel med extrema systemkrav som väldigt liten skara kan köra och försäljningen blir därefter.

Och då blir väl 16GB ram ett problem för en stor skara gamers, då de flesta väl inte har det? När man köper ny dator så är väl denna mängd ett minimum för de flesta, men många har äldre burkar.

Jag kanske kommer köpa Titanfall 2, det beror på min arbetsbelastning just då, för min del blir det dock ps4, då jag ej har denna datakraft ledig till övers som spelet kräver.

Nej det kan inte vara många. Bland min vänskapskrets är vi två av runt 20 som har 4 k skärmar. Men jag antar att det kommer att bli en förändring av det innom sin tid.

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Medlem

Har för mig att första Titanfall snurrade på ganska bra med 60fps utan några problem, så jag skulle gissa att det inte blir några större problem med 2an. Devs verkar veta hur man får ett spel att flyta. Någon som är ganska viktigt, då spelet var väldigt "fast paced gameplay".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viochee:

Auch.. måste kännas tungt för AMD att inte ens finnas med i 4K, varken GPU eller CPU

Fast finns det en amd processor som klarar 1920x1080 i 60fps bör den ju klara 3840x2160 i 60 fps också om man fixar i ett bättre grafikkort. Jag har i alla fall fått lära mig att högre upplösning inte påverkar CPU belastning särskilt mycket.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Ännu ett nytt spel utan DX12...

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

@jOnÄTÄn: Högre upplösning medför att fler objekt ritas på skärmen (dvs screen space culling släpper igenom fler objekt) vilket gör att mer behöver processas även på CPUn, högre LODar väljs för modeller, osv. Dock är det minnesbussar som får svettas mest på CPU sidan om man ökar upplösningen, och de kan definitivt bli en flaskhals.

Permalänk
Medlem

Det är exakt såhär jag vill flera utvecklare ska lägga ut systemkraven på här och nu. Minst och rekommenderas är så gammalt och missvisande idag. Vi som spelar i 1440p eller 4k vill också veta vad vi eller rättare sagt om vi kan spela ett spel. Nu när jag såg 4k kraven så ser jag i bild att jag kommer utan några som helst problem kunna spela i 1440p/60FPS.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Bara ett GTX 1080? Pffft. Låga krav.

Skrivet av anon159643:

Ytterst få kör väl 4K idag? Jag vet ingen som har skaffat 4K skärm till datorn som inte jobbar med grafik. Jag tycker systemkraven var rätt så låga, men det handlar väl om att det är väldigt dumt att göra ett spel med extrema systemkrav som väldigt liten skara kan köra och försäljningen blir därefter.

Och då blir väl 16GB ram ett problem för en stor skara gamers, då de flesta väl inte har det? När man köper ny dator så är väl denna mängd ett minimum för de flesta, men många har äldre burkar.

Jag jobbar inte med grafik men har kört 4K ganska länge. Men ja, det är inte många som gör det.

16 GB minne borde inte vara något större problem, då det är väldigt billigt nuförtiden.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Tror 16gb ram inte direkt är testat fram, som med de flesta kraven är det väl skjutet från höften varför de också anger intel gen6 processor och inte en gen1 som förmodligen inte har några problem att dra runt spelet med samma min req grafikkort. Antar att det anges gen6 som exempel för att intel? Vill det?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Processorer blir så löjligt i dessa sammanhang. Sure, man kan inte sitta på en stenåldersrigg. Men skillnaderna senaste åren är så liten, så när de säger att en Intel Core i7-6700K är rekommenderad så undrar man om Intel ger dem pengar. Lovar att en 4790K och säkert ännu äldre kommer fungera fint det också. GPU, där kan vi snacka om att det är lite skillnad mellan generationerna, även om även den minskat.

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av aholman:

Tror 16gb ram inte direkt är testat fram, som med de flesta kraven är det väl skjutet från höften varför de också anger intel gen6 processor och inte en gen1 som förmodligen inte har några problem att dra runt spelet med samma min req grafikkort. Antar att det anges gen6 som exempel för att intel? Vill det?

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av inquam:

Processorer blir så löjligt i dessa sammanhang. Sure, man kan inte sitta på en stenåldersrigg. Men skillnaderna senaste åren är så liten, så när de säger att en Intel Core i7-6700K är rekommenderad så undrar man om Intel ger dem pengar. Lovar att en 4790K och säkert ännu äldre kommer fungera fint det också. GPU, där kan vi snacka om att det är lite skillnad mellan generationerna, även om även den minskat.

Har funderat på detta tidigare och tycker nog inte det är så konstigt att de rekommenderar något som faktiskt går att köpa idag. Ska en nybörjare på datorer köpa dator är det inte helt lätt att greppa vad skillnaden mellan Sandy Bridge och Skylake är och att då rekommendera något som inte ens går att köpa kan krångla till det. Det hade förstås varit önskvärt om de sa en version med nya grejer och en med äldre. Ett alternativ hade kunnat vara att ange en Benchmark-poäng och hur många trådar som behövs men då börjar det verkligen bli krångligt..

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, ASUS RX 580 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W - Bärbar: ASUS F3SR, Core2Duo@2,6-3,1Ghz 4 GB, SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Har funderat på detta tidigare och tycker nog inte det är så konstigt att de rekommenderar något som faktiskt går att köpa idag. Ska en nybörjare på datorer köpa dator är det inte helt lätt att greppa vad skillnaden mellan Sandy Bridge och Skylake är och att då rekommendera något som inte ens går att köpa kan krångla till det. Det hade förstås varit önskvärt om de sa en version med nya grejer och en med äldre. Ett alternativ hade kunnat vara att ange en Benchmark-poäng och hur många trådar som behövs men då börjar det verkligen bli krångligt..

Jo, problemet är ju bara exakt dessa "nybörjare" som kanske köpt en dator för två år sedan och tror att den inte är kraftfull nog utan måste uppgraderas, när sanning är att de kommer kunna lira utan problem.

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem

De kunde väl skrivit CPU-specifikationer i "mainstream"-modeller, alltså 4xxx, Skylake är inte direkt standard idag.
Galna krav för övrigt.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem
Skrivet av IonSwitz:

@jOnÄTÄn: Högre upplösning medför att fler objekt ritas på skärmen (dvs screen space culling släpper igenom fler objekt) vilket gör att mer behöver processas även på CPUn, högre LODar väljs för modeller, osv. Dock är det minnesbussar som får svettas mest på CPU sidan om man ökar upplösningen, och de kan definitivt bli en flaskhals.

Känner du till något spel som ändrar antalet LOD på modeller både då det gäller texturer och/eller trianglar. Samt använder en "screen space culling" som ligger så nära kanten på objekten som ses på skärmen att det blir någon märkbar skillnad mellan 1080p och 2160P?

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.