Uselt kundbemötande från IT-Mania

Permalänk
Medlem
Skrivet av backspace:

@Haddoq: Jag måste säga att jag är lite nyfiken vad det var som gjorde att ni valde den här säljaren?
Det kan inte enbart varit recensionerna, eller?

Jag försöker inte klampa ner på dig och tycker det är bra att du lyfter fram företaget för att varna men någonstans måste det ju ringt en klocka hos dig att en handlare som är relativt okänd, är kanske inte någon man borde handla av, speciellt inte om man inte kan köpa varorna direkt över disk.

Skrivet av griid:

Måste ha varit något extremt brådskande. Tror inte någon i första hand väljer att köpa av sådana här bolag =/

Japp, rätt tight deadline på ett byggprojekt som bas till kunder. Var medveten om risken I att ta ett mindre bolag som detta, men då utbudet i sverige på mITX chassin som är vettiga att bygga i och som har bra dimensionerade bärhantag vilket i detta fall var önskvärt och att Kunden gärna ville ha denna typen av chassi så vart det lite av en pest eller kolera situation, där det för vår kund var bättre att få rätt chassi än ett som inte var lika väl anpassat.

Nu blir det istället ett annat mITX chassi med en separat bärsele.

@backspace: Lärdom och lärdom, Kundprojektet hade tight deadline och tydlig bild av behovet, då får man ta denna typen av chansningar för att i 7/10 fall kunna leverera ändå.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av petabyte:

@giplet: rätt bolag? Det var ingen jätte omsättning 2015, 50-99 Tkr för ett bolag som säljer IT produkter är inte mycket. Givetvis måste alla börja någonstans, men det tyder på att bolaget troligtvis inte har något eller ett mycket litet lager på produkter.

Att ha butik (har dom verkligen det @Navierstoke ?) med den omsättningen kan inte vara enkelt

Jag skulle inte lita helt på siffrorna för omsättning i och med att det är en enskild firma, men helt klart är att det är ett litet bolag.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Haha jösses vilka fjantar! Ser fram mot att de skapar ett konto och försöker förklara sig

Kör på Inet, Komplett eller liknande nästa gång istället. Det är värt det!

Trust me, any day now
Hoppas innerligt att dom skapar ett konto och gör inte komik här inne!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Twitter och youtube-länkarna på hemsidan pekar mot någon youtube-gamer
https://www.youtube.com/user/sweduck75
Kanske något sido-projekt han håller på med

Permalänk
Medlem

Bra ställe, skall handla som satan där.....Inte.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk

@petabyte.se Visst har den en butik. Vet inte hur mycket kunder de har men försöker handla där när det passar. De har inte nära samma utbud som de stora men förvånansvärt bra priser med avseende på storleken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haddoq:

Kundprojektet hade tight deadline och tydlig bild av behovet, då får man ta denna typen av chansningar för att i 7/10 fall kunna leverera ändå.

"Kundprojekt" - Betyder det att Du driver en firma? Varför inte gå direkt på dist isf?

Permalänk
Medlem

@stimy09: Inte värt det helt enkelt. Vi konsultar åt en massa olika kunder, ibland händer det att vi bygger plattformar åt kunder, dock är det efter behov och oftast med kortare varsel. Att förvalta direktkontakt med hälften av världens distributörer skulle innebära att vi sysslade med en massa administration helt i onödan. Bättre då att stödja lokal industri som gör detta i sin vardag.

Permalänk
Hedersmedlem

Vid en första anblick (har inte grävt djupare i om dom har extremt bra priser eller betalmetoder) skulle jag aldrig kunna handla av en sån här sajt.
Inte minst för att varje sida tar närmare 10s att ladda (intressant när man ändå har så lite kontent), men språket, layout och allt sånt ringer iaf alla möjliga varningsklockor för mig.

Visa signatur

Dator, MOBO: Asus X99-A, CPU: Intel I7 6800k (3.4GHz), GPU: Geforce PNY 2070 Super, RAM: 4x8GB Corsair Vengeance LPX 2400MHz, OS-HDD: Intel 750 PCIe 400GB, PSU: EVGA SuperNOVA G2 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haddoq:

@stimy09: Inte värt det helt enkelt. Vi konsultar åt en massa olika kunder, ibland händer det att vi bygger plattformar åt kunder, dock är det efter behov och oftast med kortare varsel. Att förvalta direktkontakt med hälften av världens distributörer skulle innebära att vi sysslade med en massa administration helt i onödan. Bättre då att stödja lokal industri som gör detta i sin vardag.

Jag tycker att det är BRA att du varnar för ett bolag som (såsom det verkar) låtsas att dom har prylar i lager, fast dom inte har det och sedan duckar för dina berättigade frågor. Jag tycker att svaren du fick var rätt oseriösa, så inget vidare det heller.

MEN, "förvalta direktkontakt med hälften av världens distributörer", "stödja lokal industri".. Kom igen, så högtravade och påklistrat språk behöver du inte svänga dig med. Och, tittar man på språket du använder dig av i dina mail till IT-mania så känns det rätt onödigt också, det verkar som du vill "trycka till dom". Det är väl bättre att bara kort meddela att "order xxx vill vi härmed avboka", jag tror svaret hade sett lite annorlunda ut då faktiskt.

Coolt, vad heter er konsultfirma då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av stimy09:

Jag tycker att det är BRA att du varnar för ett bolag som (såsom det verkar) låtsas att dom har prylar i lager, fast dom inte har det och sedan duckar för dina berättigade frågor. Jag tycker att svaren du fick var rätt oseriösa, så inget vidare det heller.

MEN, "förvalta direktkontakt med hälften av världens distributörer", "stödja lokal industri".. Kom igen, så högtravade och påklistrat språk behöver du inte svänga dig med. Och, tittar man på språket du använder dig av i dina mail till IT-mania så känns det rätt onödigt också, det verkar som du vill "trycka till dom". Det är väl bättre att bara kort meddela att "order xxx vill vi härmed avboka", jag tror svaret hade sett lite annorlunda ut då faktiskt.

Coolt, vad heter er konsultfirma då?

.. det fanns ingenting seriöst alls med deras svar? Kunde som många andra sagt i princip vara någon random 12-åring som svarade.

Vilket språk behagar dig stimy? Ska han svänga sig med samma tonart som it-mania? Han svarade bara seriöst på någonting som inte var seriöst.

Ska vi vara så svenska att vi borde vara glada att företaget svarade alls?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thofiman:

.. det fanns ingenting seriöst alls med deras svar? Kunde som många andra sagt i princip vara någon random 12-åring som svarade.

Eh, jag skrev ju det? "Jag tycker att svaren du fick var rätt oseriösa"

Skrivet av Thofiman:

Vilket språk behagar dig stimy? Ska han svänga sig med samma tonart som it-mania? Han svarade bara seriöst på någonting som inte var seriöst.

Jag tycker det är onödigt att skriva saker som:

"så antar jag att ni antingen inte bedriver verksamhet längre eller så har ni totalt tappat intresse för era kunder."
"Då vi via tidigare korrespondensförsök med er uppfattat att ni har en stor motvilja mot att svara på telefon eller epost"

Detta eftersom man bara retar upp motparten. Även om denna gjort fel. Man tjänar liksom inget på det. Det hade räckt att skriva "härmed avbeställer vi order XX". Vad som "behagar" mig känns inte så relevant.

Sen fattar jag inte riktigt vad du menar att han svarade på? Det var ju han som skrev första mailet för att avboka?

Skrivet av Thofiman:

Ska vi vara så svenska att vi borde vara glada att företaget svarade alls?!

What?

Permalänk
Medlem

Tycker det är lustigt att folk reagerar på att folk reagerar...

Som sagt så tycker jag att detta är beklämmande. Speciellt då andra småhandlare kämpar så in i bänken... Men förlorar mycket cred på att andra småaktörer missköter sig.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem
Skrivet av stimy09:

Jag tycker att det är BRA att du varnar för ett bolag som (såsom det verkar) låtsas att dom har prylar i lager, fast dom inte har det och sedan duckar för dina berättigade frågor. Jag tycker att svaren du fick var rätt oseriösa, så inget vidare det heller.

MEN, "förvalta direktkontakt med hälften av världens distributörer", "stödja lokal industri".. Kom igen, så högtravade och påklistrat språk behöver du inte svänga dig med. Och, tittar man på språket du använder dig av i dina mail till IT-mania så känns det rätt onödigt också, det verkar som du vill "trycka till dom". Det är väl bättre att bara kort meddela att "order xxx vill vi härmed avboka", jag tror svaret hade sett lite annorlunda ut då faktiskt.

Coolt, vad heter er konsultfirma då?

På vilket sätt är det onödigt att meddela varför man avbokar varan? Är man seriös aktör så tar man detta på allvar istället för de otroligt löjliga svar som skickades tillbaka.

Om man har försökt att nå butiken vid flera tillfällen men inte fått svar så tycker jag det här är en nivå på mejl man får räkna med som butik. Jag undrar hur den här butiken reagerar när det kommer mejl eller telefonsamtal som faktiskt är otrevliga på riktigt.

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk
Medlem

Tack för varningen!
Där ska vi inte shoppa, läskigt hur så kallade företag får/kan bete sig..hua!

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder" - Okänd

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeonHart:

På vilket sätt är det onödigt att meddela varför man avbokar varan? Är man seriös aktör så tar man detta på allvar istället för de otroligt löjliga svar som skickades tillbaka.

Om man har försökt att nå butiken vid flera tillfällen men inte fått svar så tycker jag det här är en nivå på mejl man får räkna med som butik. Jag undrar hur den här butiken reagerar när det kommer mejl eller telefonsamtal som faktiskt är otrevliga på riktigt.

Det jag menar är att det är onödigt att göra det på det sättet. Jag tycker helt ärligt att det var dumt skrivet. Jag fattar att man kan bli besviken på det mycket dåliga hanterandet av ordern, men jag tycker ändå att det går att skriva på ett annat sätt, eller bara låta bli och enbart helt kort avboka.

Det betyder inte på något sätt att jag skulle tycka att det är okej att svara så idiotiskt som IT-Mania gör, det är ju helt av banan..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thofiman:

Vilket språk behagar dig stimy? Ska han svänga sig med samma tonart som it-mania? Han svarade bara seriöst på någonting som inte var seriöst.

Nåja. Seriöst och seriöst. Visst, men det innehöll även en rejäl dos av passiv aggression. Gör dock inte mig något.

Hur som helst, jag fattar inte det här riktigt. Det här kan ju inte ens klassas som "dålig support". Det är bara konstigt. Något måste ju vara fel? Känns bara som ett stort troll med för mycket fritid utan att det ens förekommer någon verksamhet.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Hedersmedlem

Inlägg raderade och modererade då de bröt mot de lokala reglerna för subforumet Konsumenträtt. Trådens titel även editerad.

Citat:

§ 1 Personuppgifter
Det är inte tillåtet att publicera personuppgifter (namn, adress, telefonnummer, personnummer etc.) i forumet. Kom ihåg att förtalsparagrafen i brottsbalken gäller oavsett sanningshalten i påståendet.

Citat:

§ 2 Varning för ...
All kritik ska vara saklig. Personangrepp, påhopp eller andra otrevligheter får inte förekomma. Förstora inte upp problemet och ge alltid motparten en chans att rätta till situationen innan du skapar en tråd i forumet. Kontakta kundtjänsten via internet, och om det inte fungerar, använd telefonen.

Sätt inte rubriker som "varning för <företag>". Formulera istället en trådrubrik som beskriver vad det hela handlar om.

Reglerna för Konsumenträtt behandlas här: http://www.sweclockers.com/forum/trad/972938-regler-konsument...

Mvh
Überklass
Moderator

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||