huawei honor 8 eller samsung galaxy s7 edge?

Permalänk
Medlem

huawei honor 8 eller samsung galaxy s7 edge?

Hej,

är i behov av en ny telefon och står mellan en huawei honor 8 eller en samsung galaxy s7 edge. Använder telefonen till att ringa, smsa, surfa runt på olika sociala medier och tar även en del bilder. Riktigt kluven och vet inte vilken jag ska välja, kan ni hjälpa mig att komma fram till ett beslut?

Permalänk

Har själv Huawei P9 och är grymt imponerad över hur långt dom kommit! Fantastisk telefon med premiumkänsla den enda dåliga är deras overhört dåliga launcher som snabbt byttes till google now launcher.

Tvekar inte en sekund på att även honor 8 lever upp till detta och med den prisskillnaden till galaxy S7 edge så är det ju svårt att rekommendera S7an

Permalänk
Medlem
Skrivet av EpicToaster:

Har själv Huawei P9 och är grymt imponerad över hur långt dom kommit! Fantastisk telefon med premiumkänsla den enda dåliga är deras overhört dåliga launcher som snabbt byttes till google now launcher.

Tvekar inte en sekund på att även honor 8 lever upp till detta och med den prisskillnaden till galaxy S7 edge så är det ju svårt att rekommendera S7an

Tack!! Fler svar uppskattas

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

S7 edge är ju en bättre telefon, frågan är ju om den är värd de extra pengarna, det kan bara du avgöra. Själv har jag beställt Note7.

Visa signatur

Kallar mig moderat, tänker som en centerpartist & röstade på socialdemokraterna.

MB: GIGABYTE 990XA-UD3 CPU: AMD FX-6100 3.3 GHz GPU: ASUS HD 6970 RAM: 16GB Corsair Vengeance 1600 MHz DDR3 SSD: Corsair Force 3 128GB Lagring: 500GB PSU: ANTEC HC Gamer 900W Chassi: NZXT H2 Black

Permalänk
Medlem

Om det stod mellan just dessa 2: Honor 8. Varför då? Jag tycker att Samsungs Edge tjafs är det största ripoffen sedan...ja gud vet vad.
För mig innebör Edge bara sämre ergonomi.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Om man har i åtanke att Honor 8 kostar 2500 medan s7 edge kostar 7500 så skulle jag välja Honor 8, s7 edge är en bättre telefon helt klart, men inte värt 5000 kronor extra.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Honor 8, gav 2432 för min på tele2 med en krossad nokialur i inbyte Oslagbart för det priset.

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bakgrund:

Om man har i åtanke att Honor 8 kostar 2500 medan s7 edge kostar 7500 så skulle jag välja Honor 8, s7 edge är en bättre telefon helt klart, men inte värt 5000 kronor extra.

Jag fattar inte, är det extrapris på luren eller? Kan jag köpa den kontant för 2490kr?
Jag kollade även vad jag skulle få för min gamla LG G3, fick upp typ 300kr eller nåt sånt men det låter ju sjukt lite.

Edit: jag följde din länk.
Valde min LG G3.
Fastpris student
Datapaket 5Gb
Fick ett slutpris på 1130kr för mobilen och 198kr i månaden. Kan det verkligen vara rätt? Obs jag är ingen student.

screenshot windows

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem
Skrivet av robalm:

Jag fattar inte, är det extrapris på luren eller? Kan jag köpa den kontant för 2490kr?
Jag kollade även vad jag skulle få för min gamla LG G3, fick upp typ 300kr eller nåt sånt men det låter ju sjukt lite.

Edit: jag följde din länk.
Valde min LG G3.
Fastpris student
Datapaket 5Gb
Fick ett slutpris på 1130kr för mobilen och 198kr i månaden. Kan det verkligen vara rätt? Obs jag är ingen student.

http://s13.postimg.org/po171uvav/111111111111111111.pngscreenshot windows

Ja alltså det är ju en kampanj för studerande, men verkar som att vem som helst med länken kan få det priset, 2490 kronor kontant.

Det hamnar på 1130 för att du får rabatt för din g3:a också. Visste inte detta själv, trodde inte man kunde kombinera inbyteserbjudandet med studentrabatten, så la själv en beställning nu. Valde att byta in en gammal knapp-samsung Helt otroligt, 1500 för en Honor 8. Hoppas allt går som det ska nu.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av huaweiii:

Hej,

är i behov av en ny telefon och står mellan en huawei honor 8 eller en samsung galaxy s7 edge. Använder telefonen till att ringa, smsa, surfa runt på olika sociala medier och tar även en del bilder. Riktigt kluven och vet inte vilken jag ska välja, kan ni hjälpa mig att komma fram till ett beslut?

Jag skulle nog inte valt honor 8. https://www.youtube.com/watch?v=TDajLA5oFoM

Här har du lite fler alternativ: https://www.youtube.com/watch?v=SRXJR-hLSuA
Samt en till: https://www.youtube.com/watch?v=K3A4CB1hCrw

Nexus 6p lär ju sjunka i pris då google kommer släppa 2 telefoner 4:e okt. Redan nu är den väl prisvärd.

Permalänk
Medlem

utav av s7 modellerna är nog vanliga s7 billigast i längden första lättare att byta batteri har lite lägre pris.

Annars ta den som ligger bäst i handen och som uppfyller dina krav

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem

Hur kommer man undan 49:-/mån för 0.5 GB data?
Jag är inte kund hos Tele2 men vill ha en Honor 8 och har en inbytestelefon som jag får 2032:- för.
Kan man säga upp abonnemanget direkt?

Permalänk

Jag snackade nyss med Tele2 kundtjänst och fick höra att det varken är någon bindningstid på abonnemanget eller operatörslåsning på telefonen. Hittade det här på deras hemsida:

"Vi har slopat bindningstiden och du har nu alltid en månad uppsägningstid på ditt abonnemang."

Har nyss sagt åt syrran att köpa en via Tele2 som hon ska köra Telia på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Ja alltså det är ju en kampanj för studerande, men verkar som att vem som helst med länken kan få det priset, 2490 kronor kontant.

Det hamnar på 1130 för att du får rabatt för din g3:a också. Visste inte detta själv, trodde inte man kunde kombinera inbyteserbjudandet med studentrabatten, så la själv en beställning nu. Valde att byta in en gammal knapp-samsung Helt otroligt, 1500 för en Honor 8. Hoppas allt går som det ska nu.

La också jag en beställning. För 1500 är det oslagbart. Bör gå igenom då jag är student.

Permalänk
Medlem

Samma här, också student. Beställde 2 st. För det priset är det ju oslagbart.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Oneplus 3 kanske är ett alternativ? Annars Honor 8.

Visa signatur

I changed my shape today.
Human, at the break of day.
Dropped my suit without a noise.
The sun gave me no choice.

Permalänk
Medlem

Kör s7 edge.. Kosta en förmögenhet men helt klart en grym telefon.. Kameran och skärmen och batteriet är mycket bra.. Honor 8 vet jag inget om.. Känner du att du har råd och spendera många timmar med luren i handen så kommer du inte att bli besviken..

Visa signatur

Fractal Design Define R5 , I7 4790K@4800mhz ,Corsair vengeance 2400Mhz@2600 CL 11 16GB ,Cooler master V850 , Fury X ,MSI Z97 Gaming 9 AC , Samsung 840 Evo 500GB +1tb hdd , Corsair H100i.
Asus vn247h

Permalänk
Avstängd

Min bror köpte en sån och är sjukt bra telefon för pengarna och skulle säga dom till 99% är lika bra som en p9 även kameran, batteri är bra och s7 kanske kan slå dom på några saker men är så marginellt att till det priset hade jag inte ens funderat på en s7 utan kört honor 8 utan minsta tvivel

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

Fxx, går ju inte att beställa på Tele2´s hemsida, rabatten på 2000:- försvinner när man fyller i sina uppgifter.

Permalänk
Medlem

Min Samsung S7 är helt klart en riktigt bra telefon, men för 2500kr så skulle jag välja Honor 8 istället

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Fxx, går ju inte att beställa på Tele2´s hemsida, rabatten på 2000:- försvinner när man fyller i sina uppgifter.

Funkar för mig, testade nyss igen. Har du provat en annan webbläsare?

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Beställde precis en med studentrabatt, och inbyta av en Nexus 5 och en iPhone 5 för totalt 890kr + billigaste abbonemanget. Ett kap.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Funkar för mig, testade nyss igen. Har du provat en annan webbläsare?

Testat Explorer och crome.

Permalänk
Medlem

Har precis som mången andra här beställt en Honor 8 för priset 1130 kr. Jag undrar dock vart man kan få tag i ett skydd till telefonen? Känns ju trist o spräcka baksidan av glas om man skulle råka tappa den.

Permalänk

hur gör man om man inte vill ha abbonnemanget eller någon surf för den delen? utan bara telefonen möjligen med ett kontantkort?

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

hur gör man om man inte vill ha abbonnemanget eller någon surf för den delen? utan bara telefonen möjligen med ett kontantkort?

Misstänker att man måste ta "Rörligt abonnemang" för 0:-/mån
och "Datapaket" 0.5GB för 49:-/mån. Sen säger du upp direkt när du fått telefonen.

Men någon annan har kanske ett bättre förslag?

Permalänk

Är det värt att ersätta sin nexus 5 med en honor 8 för 1150 kr? Hörlursuttaget är paj, och ett nytt går på 160 kr. Dessutom är det väl bara en tidsfråga innan annat börjar ge sig med tanke på att den är 2,5 år nu. Jag hade dock en sII innan och känner att samsungs gränssnitt (även med annan launcher) drog ner telefonen som satan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Napoleon.Solo:

Är det värt att ersätta sin nexus 5 med en honor 8 för 1150 kr? Hörlursuttaget är paj, och ett nytt går på 160 kr. Dessutom är det väl bara en tidsfråga innan annat börjar ge sig med tanke på att den är 2,5 år nu. Jag hade dock en sII innan och känner att samsungs gränssnitt (även med annan launcher) drog ner telefonen som satan.

Oavsett hur man drar det är 2500:- för Honor rena kapet från början. Kan man sen få den ännu billigare finns det inte mycket annat att säga.
Ja det är helt klart värt det alla dagar...speciellt nu också om du redan tänkt byta telefon.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Napoleon.Solo:

Är det värt att ersätta sin nexus 5 med en honor 8 för 1150 kr? Hörlursuttaget är paj, och ett nytt går på 160 kr. Dessutom är det väl bara en tidsfråga innan annat börjar ge sig med tanke på att den är 2,5 år nu. Jag hade dock en sII innan och känner att samsungs gränssnitt (även med annan launcher) drog ner telefonen som satan.

Finns väl annat kul man kan göra med den, om man bara får 350 kronor för den hade jag inte sålt den, men om den bara ligger och skräpar så varför inte.

Om du är osäker kan du ju bara ta nån gammal knapptelefon, vilken som helst, och få 1000 kronor rabatt.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk

@Bakgrund: Tänkte inte sälja min nexus utan ha den som backup isf, jag menade mer om det var värt att skaffa en honor 8 för det priset och använda den som primär telefon istället.